[ Audio Interface ] EMU1616m PCIe

Tr!ppleV

TrippleV
Goedemiddag,

Is het mogelijk om je gemaakte track in cubase d.m.v. van record knop op te nemen op een audio spoor in hetzelfde project met gebruik van de DSP effects van de EMU ? De DSP effecten wil ik dus mee opnemen. Bij audio mixdown in cubase gaat het audio signaal niet door de DSP effecten in Cubase. Ik zou moeten routen met inputs en outputs in cubase ( F4 ) en de patchmix maar ik kom niet verder dan het geluid dat gaat rondzingen.

Ik kom er niet helemaal uit en hoop dat iemand mij op weg kan helpen.

Alvast bedankt.

Je hebt de FX dan in een ASIO kanaal van "Patchmix" staan neem ik aan??? Dan kun je een send naar de inserts van je masters slepen en deze weer laten binnenkomen op een kanaal en opnemen (wel monitoring uit). Die sends kun je tijdens dat EMU en cubase openstaan gewoon rondslepen.

Of de EMU FX inporteren als VST's.. dat kan ook... kun je ze inserten op de kanalen in Cubase.

Ja de FX zitten in een ASIO kanaal van patchmix. Begrijp alleen niet hoe ik een send sleep naar de master. Ik kan wel een send in de ASIO FX track plaatsen maar als ik die sleep naar de master dan is ie weg uit die FX track toch?

Ik denk dat importeren als VST inderdaad een stuk makkelijker gaat. Nog nooit geprobeerd eigenlijk. Bedankt voor de info.

Ja de FX zitten in een ASIO kanaal van patchmix. Begrijp alleen niet hoe ik een send sleep naar de master. Ik kan wel een send in de ASIO FX track plaatsen maar als ik die sleep naar de master dan is ie weg uit die FX track toch?

In de patchmix dus ja.. Gewoon linker muisknop indrukken en naar de master insert slepen :okdan:
Deze send indentifieceert zich in Cubase als de oorspronkelijk ASIO kanalen waar je em uit hebt gesleept.. wordt ook nog in het groene kader weergegeven als je em aanklikt trouwens.
Deze dus selecteren in cubase en opnemen maar.. Patchmix is een beetje complex om te bevatten maar super flexibel:mega:

Back