xoxbox; opeens veel ruis en weinig acid

kris renton

New Beat terrorist
Hoi,

Ik heb in een ver verleden (07 of 08) een xoxbox overgekocht van een forumlid. Nooit problemen mee gehad, een aantal keren live mee opgetreden...echt een zalig ding. Tot ik vandaag een laatste chek doe van mijn materiaal voor mijn optreden/dj set voor morgen.
In plaats van lekker bliepende acid krijg ik alleen ruis te horen. De midisequencer doet het wel, maar ik krijg ruis i.p.v. de noten. De headphone uitgang geeft ook ruis, maar met de resonance gans open krijg ik op de achtergrond toch het normale xoxbox geluid. De ruis reageert op de midi noten, en verandert ook als ik aan de knopjes draai. ik ben zelf niet zo technisch, ik heb sinds de schoolbanken geen soldeerbout gezien, dus voor ik hem openleg wou ik toch eens jullie advies inwinnen.

groeten kris

Ik gebruik de adapter die ik altijd gebruikt heb en die ik bij de aankoop erbij gekregen heb van het merk "profitec" met achteraan een vijsje voor de voltage. Staat op 9 V. Ik zal eens een andere adapter proberen, maar ik heb thuis niet echt een AC/AC adapter liggen.

Het lijkt erop dat ik de vco door de ruis nog hoor,ik denk dat met de resonance toe het volume van de vco ook wat minder hoorbaar is. door de normale uitgang hoor ik bijna niets buiten de ruis, het volume is door die uitgang ook een pak minder. Ik vrees dus ook voor de vco :( .

Of gewoon iets met de bedrading. De bedrading die Adafruit meeleverde was niet de meeste prettige en mogelijk zit er gewoon wat los.

Zit de ruis voor of na het filter? Oftewel, als je de cut-off terugdraait, draai je dan ook het hoog weg uit de ruis of blijft de ruis hetzelfde? Als de ruis niet beïnvloed wordt door de cut-off zit hij niet in de VCO.

neem eens contact op met forumlid M.Koster, die zet xoxboxen in mekaar dus kent er wel iets van. Misschien kan hij je helpen.

Heb een nieuwe adapter geprobeerd, maar dat was het spijtig genoeg niet. Een geluidsvoorbeeldje dan maar; opname via de phone uitgang, de mix out doet hetzelfde maar daan veel stiller.
eerst alle potmeters toe, dan cutoff open, dan resonance open, enz...

En ik ga hem nu eens opengooien, eens op zoeken of er ergens een draadje is losgekomen.
Heb nog even gezocht in mijn privéberichten, maar ik kan niet vinden wie hem gebouwd heeft, hij is van voor oktober 2006 en heeft basboost mod.

Attachments

• xoxkaput.mp3
    211,1 KB · Bekeken: 90
Of is de VCA de geest aan het geven na een aantal jaren? Ik heb ooit van een ons bekend iemand uit china via ebay ba chippies gekocht. Hier bleek de helft het niet van te doen en van die helft waar er enkele die wel geluid gaven maar met een ontzettende ruis erdoor. Toevallig(?) heb ik die ook allemaal in een xoxbox getest.

Ik denk dat 6 op de formulering van je zin doelt.
Het is namelijk niet ''je'' VCO maar de VCO van de xoxbox.

Beetje flauw weer.., hij zal wel niets te doen hebben.

Ach natuulk, hij moet z'n postcount hoog houden....

On topic weer, klinkt idd niet als een defecte VCO, lijkt idd iets met het VCA.

Heb het nog steeds niet kunnen oplossen, inmiddels is mijn vakantie voorbij en is het tijd om in actie te schieten. Iemand een goede xox adres/reparateur? Liefst in de buurt van Brussel.

nog altijd niemand die een adres weet waar ik terecht kan? Ik heb echt geen zin om hem naar het containerpark te brengen met een werkende sequencer.

even meedelen dat forumlid soundtrooper mijn xox weer heeft doen herrijzen. :) Na een klein jaartje ellende weer gezellige acid geluidjes...

Back