Remix Michel de Hey/Carl Cox

Orgineel klinkt top!, je remix heeft leuke ideen, maar je hoog is echt veel te schel, de hihat's 10Khz snijden dwars door je trommelvliezen. Niet meer prettig om naar te luisteren

Kut....ik luister nooit meer naar die vriend van me die DJ is.
Had een mix gemaakt die ik zelf goed vond klinken....nee er moet veel en veel meer hoog in zegt ie.....volgens mij mist die gozer
de hoge tonen in zijn gehoor..
Ik ga een nieuwe mix maken want je hebt gelijk, het hoog is onrustig en schel.

Stukken beter lekker trakkie zo! en je DJ maatje kan beter i.d.d. even voor de hoortest :D

Wat mij altijd helpt om die verhoudingen te controleren is de track in dj programma afspelen en dan mixen met in dit geval het orgineel om je gehoor aan het verschil te laten wennen. En dan daarna even met het hoog mid en laag spelen ... dan heb je heel snel door wat er teveel en te weinig in zit . Simpel maar wel erg effectief om even door barrière van het vele luisteren van de track te komen :)

In mijn laatste post staat de goede link Glenn, dit is 'em:

http://soundcloud.com/henkmoody/michel

Thx!

Ik mis wat definitie denk ik. Oa kloppen je verhoudingen in het laag niet helemaal ... dit omdat die tom achtige sounds die met de kick ratelen die harder over komen als de kick zelf. Waardoor het verwarrend overkomt. Ook kwa eq lijken ze elkaar in de weg te zitten.

Wat ook in mijn ogen niet handig is om met de melodie te beginnen ... daarmee beperk je het aantal platen waarmee je track gemixed kan worden aanzienlijk. En is simpelweg te voorkomen door niet met melodie te beginnen waardoor hij met bijna elke andere track gemixed kan worden :) En hetzelfde geld voor het einde natuurlijk. En gezien het om een dj tool/track gaat ... maar goed dat is een keuze :okdan:

Hey leuk nog iemand die mee heeft gedaan
met de curly wurly contest.
Wij hebben hem een paar dagen geleden ingestuurd.

Ik vind vooral die strings in het begin heel mooi.
Delay op die perc elementen niet zo.
Ik zal hem vanavond nog een keer checken op mijn studio monitors.

Thanks man

Ja ik kan dat probleem..... Tot het oneindige door blijven tweaken ;-)
Wij zijn nu begonnen aan een remix van funkagenda
Zitten hele toffe samples bij

Hey X je moet ook een dj mix van een uur inleveren bij die Funkagenda contest he anders mag je niet meedoen..

Ja dat klopt, vind ik zelf wel leuk is alweer een
Tijd geleden dat ik voor het laatst een dj mix heb gedaan.

Twee vragen:

Waarom duurt deze track 10 minuten?
(vanaf 7 minuten zit ik gewoon te wachten tot het voorbij is, en over de laatste minuut zeg ik al helemaal niets... of was dat de opdracht?)

De automation van de padsounds (cutoff) vanaf 4:55 loopt niet echt smooth, effe je automationcurve checken op rare "hakkels", als je snapt wat ik bedoel. Wellicht is het je bedoeling, dan heb ik niets gezegd.:0)

Ja 10 minuten is wel wat lang inderdaad, het idee met die kale beats aan het begin was dat ie dan makkelijk in te mixen is. Die cutoff in de break zit inderdaad een hapering in. Is met een MKS 50 met PG 300 gedaan en dan zie je in Cubase op de Atari een hele brei sys-ex data en geen curve die je mooi kan uitlijnen. Ik vond het niet echt storend dus heb het maar zo gelaten. Wel scherp dat je het opmerkt trouwens;)

Back