Synth versturen naar Amerika, iemand ervaring?

Goof

Stamgast
Hi Guys,

Net mijn Nord Lead 2x Limited edition verkocht aan Amerikaan. Wie heeft er ervaring met synths versturen naar buitenland?
Concreet: Welk post bedrijf is het best in prijs/kwaliteit? UPS? TNT? DHL?

Dank voor jullie suggesties!

en als je het vaker van plan bent om wat te versturen/ontvangen: aramax (weet trouwens niet of die wel in Nederland zitten)

zat ook net aan "gewoon" TNT te denken. Verzekerd versturen, goed inpakken... Moet goed komen lijkt me..

Als je wat zekerheid wil zou ik voor een firma gaan waar je van weet dat ze ook in de US actief is, anders moet er een overdracht van het pakje van de ene firma naar de andere gebeuren wat er toe kan leiden dat niemand nog weet waar je pakje is (zoals ik onlangs merkte toen bleek dat Fedex hun economy zendingen in België uitbesteed aan GLS). Ik zou voor UPS of Fedex gaan.

UPS komt boven de €400 uit... Ho-ley-shit. UPS expedited voor 7 kilo synth in doos.

Neem aan dat je shipping nog overeen te komen of voor een flink bedrag had ingezet?

Had ik op 200 dollar gezet. indicatie van Ebay. Zitten ze flink naast. Denk dat ik gewoon TNT ga doen

UPS klinkt teveel als oops...

Heeft de koper thuis een indicatie gevraagd omtrent invoer en dergelijke?
Dat is iedere USA staat weer anders geregeld.

Wout

@Wout: heeft ie niet gevraagd maar in mijn advertentie stond (en per mail bevestigd) dat alle aanvullende duties, taxes en invoer voor rekening van de koper zijn.
@VCOVCA: hoe bedoel je?

Met UPS heb ik 2 keer een synth naar het buitenland verstuurd; Een JP4 en een OSCar. Perfecte door-to-door service imho. Ok, UPS is dan wat prijziger, maar de synths kwamen wél in de juiste staat aan.

Met UPS heb ik 2 keer een synth naar het buitenland verstuurd; Een JP4 en een OSCar. Perfecte door-to-door service imho. Ok, UPS is dan wat prijziger, maar de synths kwamen wél in de juiste staat aan.
Weet je nog hoeveel € je kwijt was?
Volgens mij ga ik nat op de "grote verpakking" toeslag. Die betaal je als de l x b x h van je pakket boven 330 cm uit komt..

Laatst gewijzigd:

Was wel binnen Europa, JP4 160 euro en die OSCar iets van 95 euro.. Dus alleen shipping..

De JP4 heb ik destijds in een flightcase verstuurd met veel vulling en dikke grote koeienletters FRAGILE.

Die OSCar heb ik 'tig' keer in bubbeltjes-plastic gewikkeld met eveneens dikke grote koeienletters..:W

Heb de koper de keuze gegeven om extra te betalen voor UPS en anders gaat ie met TNT mee, verzekers, aangetekend en track and trace. En stevig ingepakt

Volgens mij ga ik nat op de "grote verpakking" toeslag. Die betaal je als de l x b x h van je pakket boven 330 cm uit komt..

Is het niet L + B + H? Met een NL2x (pakweg 90 cm lang, 25 diep en 10 hoog) moet je dan wel heel veel verpakking gebruiken om daarboven te komen

Is het niet L + B + H? Met een NL2x (pakweg 90 cm lang, 25 diep en 10 hoog) moet je dan wel heel veel verpakking gebruiken om daarboven te komen
Oef...ga ik gelijk dubbelchecken!

"Er wordt een toeslag voor Groot pakket aangerekend voor elk UPS pakket waarvan de lengte plus omvang [(2 x breedte) + (2 x hoogte)] meer dan 330 cm (130 inch) bedraagt, maar niet meer dan de maximale UPS-grootte van 419 cm (165 inch)."

Zit wel goed dus. Verkeerd gelezen. Nu kost het de helft :)

Back