Aparte outputs en filter

NRJay

Stamgast
Welke analoge mixers zijn er die per kanaal een output hebben? Liefst 12 kanalen, met LP, HP en BP filters, of ben ik nu zotte dingen aan het zeggen?

Zijn er ook waarbij je kan kiezen of de filter voor of na de gain komt?

Ik weet niet goed waar te beginnen zoeken...

Ik zou graag wat hard kicks maken, maar dan analoog, zowel filtering als oversturing...

Dat soort mixers heb ik nog niet gezien. Direct outs zijn altijd voor de EQ. Veel mixers hebben wel de mogelijkheid om na de EQ naar een bus te sturen. Maar dan heb je weer een 12bus tafel nodig en die zijn er ook niet zo veel, of je moet in de pro tafels willen gaan kijken. EQ voor de gain heb ik ook nog nooit gezien.

Dus vb als ik in kanaal 1 een geluid heb spelen waarbij ik de equaliser van de mixer gebruik, en ik doe een direct out naar de input van kanaal 2, dan heb ik dus niet die eq mee van kanaal 1 ?

Dus het enige wat ik dan kan doen is een bepaalde hoeveelheid gain bijdraaien en dan doorlussen zonder meer ? En dan moet ik tussen elk kanaal filteren met een aparte losse filter ?
Hmm :(

mackie 8 bus mixers, en het heet gewoon een insert.

Daarin prik je dan een insert Y kabel en gebruik je alleen de output kant van die je naar kanaal 2 doet.
zie ook pagina 3 van de hook up manual over insert points voor gebruik van een normale mono jack kabel: http://www.mackie.com/pdf/8bus_hu.pdf

Maar gezien je vraag en mijn eerdere belofte in het analoge kick topic aan de rest zal ik dat doorlus filmpje maken, dan zie je ook gelijk hoe je hem moet aansluiten.

Dat zou super zijn, gezien de handleiding zit er meer achter dan ik in de eerste plaats dacht...

hee, dat is interessant, bedankt voor de tip!

Als je handig bent met een soldeerbout kan je dmv 2 spoortjes onderbreken en een kabeltje solderen je bestaande gebalanceerde patchbay-module omtoveren tot een insert-module. :eureka:

Geen y-kabel nodig, gewoon een TRS-kabel(stereo jack)!

Kom ik niet vaak tegen, maar mijn Sony MXP 2000 heeft een paar mogelijkheden voor direct out: pre fader, post fader , pre eq, post eq, etc etc..

nog een manier (dat was de eerste die ik leerde van bart) in plaats van de fader alleen schakelen naar de master ook/of naar een andere subbus, je hebt er acht (mackie 8 bus), en die hebben weer een losse output aan de achterkant (mackie 8 bus mixers). Die output dan weer in een input van een nieuw kanaal gooien. De busfader kan je gebruiken als extra gaincontroller.

mackie 8 bus mixers, en het heet gewoon een insert.

Daarin prik je dan een insert Y kabel en gebruik je alleen de output kant van die je naar kanaal 2 doet.
zie ook pagina 3 van de hook up manual over insert points voor gebruik van een normale mono jack kabel: http://www.mackie.com/pdf/8bus_hu.pdf

Maar gezien je vraag en mijn eerdere belofte in het analoge kick topic aan de rest zal ik dat doorlus filmpje maken, dan zie je ook gelijk hoe je hem moet aansluiten.

Ik ben bezig met de voorbereiding van het filmpje, de mackie 8 bus mixers hebben een direct out per kanaal, en die is post EQ en post fader, dus simpel doorpatchen ! Woohoo *D

Laatst gewijzigd:
Back