Virus TI multi out naar verschillende mixer kanalen sturen

Condance

Ingeburgerd
Misschien een domme vraag maar ik ben een newbie wat betreft hardware en de handleidingen van Cubase en de Virus helpen me niet verder...

Ik heb m'n Virus TI enkel via usb aangesloten en de Virus Control als vst in Cubase geopend.
Nu wil ik meerdere parts via verschillende midi kanalen aansturen. Dat is me voor zover gelukt, maar nu knalt hij alles in 1 kanaal van m'n mixer in Cubase. Dus als ik een effect over een part wil doen, heb ik dit effect dus automatisch over alle 2 de parts omdat ze samen in 1 kanaal staan.

Hoe kan ik nu instellen dat de verschillende parts van de Virus binnenkomen in verschillende mixer kanalen?

Alvast bedankt :mega:

In Virus Control kun je bij 'common' per part de main (USB) out instellen. Ook moet je in je Cubase VST instruments rack alle outputs aanzetten.

Er is een TI topic waar je al je vragen kwijt kunt, en waarschijnlijk ook alle antwoorden kunt vinden.

3 x stereo of 6 x mono via usb (of combinaties daarvan), 3 x stereo of 6 x mono via analog (of combinaties daarvan), en 1 stereo (of natuurlijk 2 mono) via spdif, dus tot 14 onafhankelijke uitgangen (tegelijk!).
Verder zoals The Unholy zegt: er is een virus TI topic waar heel veel info staat (maar grote kans dat je nog op dat hele kleine emmerige knopje in de vst instruments rack moet klikken om alle usb-uitgangen te selecteren).

3 x stereo of 6 x mono via usb (of combinaties daarvan), 3 x stereo of 6 x mono via analog (of combinaties daarvan), en 1 stereo (of natuurlijk 2 mono) via spdif, dus tot 14 onafhankelijke uitgangen (tegelijk!)

In de praktijk gebruik ik hooguit 1 of 2 USB outputs met de TI 1, vaak zit ik zelfs met 1 patch al aan zijn max.

zolang je ze niet tegelijk laat klinken, kun je nog wel verder borduren, zo kan elk geluidje toch zn hele eigen effectenchain krijgen, ik heb hier wat adatconverters, zodat ik analoge outs door cubase heen kan halen voor fx. als je niet te scheutig bent met reverb in de ti (gewoon vst fx-jes gebruiken) en niet op elk geluid unison gebruikt, kom ik toch wel op 4 a 5 tegelijk, soms 6 (met TI2). soms bij 2 überdikke patches tegelijk blijft er al wel 'ns een nootje hangen, maar dan is 't gewoon ff puzzelen welke modulations of effecten ook met cubase kunnen.

Back