Korg MS-verzameling wegdoen... eeuwig zonde?

Hanz

Anonieme Analogist
Tot voorkort was ik erg blij met mijn Korg MS-verzameling (bestaande uit MS-10, MS-20 en SQ-10)...
...maar ja, onlangs bij een mede-forummer een Clavia MicroModular gekocht, en da's toch wel heeeellll... eh... :halleluja

Natuurlijk loop je dan gauw tegen de polyfoniteit (is dat een woord?) op, maar da's niets dat niet verholpen kan worden...
...met de aanschaf van een grote Modular Keys... (met dank aan de fa. Feedback voor de mooie aanbieding).

Hetgeen me brengt me bij de eigenlijke vraag... ik ben (op dit moment natuurlijk) zo content met die Modular, dat ik eigenlijk niets zie wat ik *WEL* met m'n Korgjes kan wat ik *NIET* met de Modular kan (met de uitzondering van synth-museum spelen...).

Had me eigenlijk altijd voorgenomen de Korgjes noooooooit meer weg te doen, maar ja, ga nu toch wel twijfelen - voor de opbrengst van die ouwe beestjes kan ik nog best wat anders leuks kopen...

Voordeel Korgjes: doen het nog prima, gebouwd als een tank, niet computer/software afhankelijk, vrij moeilijk 'terug te kopen' als ik ze ga missen.
Evt. nadeel Clavia: toekomstige software support, al denk ik persoonlijk dat dat op de PC wel meevalt.

Voordeel van verkopen:
Niet onbelangrijk: iemand anders heeft er misschien meer plezier van (ze kijken me nu zo beschuldigend aan...) 8D
En ook: ik kan mijn gedeukte spaarsaldo weer wat oppoetsen (lees: andere synth-spulletjes kaufen).

Kortom, help me eens? Houden (in de kast, ze eten natuurlijk geen brood) of verkopen?
Niet om (verkapt) een bod te vragen, maar wat is eigenlijk redelijk voor zo'n setje, in goede werkende staat?
Wil natuurlijk bij mede-synth-adepten niet bekend staan als de geldwolf, namelijk! :engel:

Ja moeilijke keus, he? 'k Geloof dat ze ook nog een software variant van de MS-20 uit gaan brengen..
Ik zou gewoon ff kijken wat je er nu eigenlijk echt (nog) meedoet. Als ze alleen maar stof staan te happen, zou ik toch gaan overwegen om ze te verkopen. Maar je hoeft ze natuurlijk niet alle 3 te verkopen, als je een v/d MS-en houdt kan je 'm nog altijd via MIDI/CV/Gate en een andere seq. aansturen en dan heb je: TOCH nog zo'n [supergaaf uitziende!] beesje EN extra geld voor ander gear!

Suk9!!

gewoon houden, muziekgerelateerde dingen moet je nooit verkopen, beter geduld hebben zodat je meer poen hebt

Als ik jouw was zou ik er rustig over nadenken voor dat je besluit ze weg te doen.Dat vrij moeilijk terug te kopen daar zou ik me als ik jouw was ook niet z,n zorgen over maken.Voordeel van weg doen is dat je het geld wat je krijgt voor iets anders kunt gebruiken dat meschien er voor zorgt dat je beter met je over gebleven set verder kunt gaan.Redelijke prijs is denk ca 1400 1600 euro.

in hoeveel tracks die je het afgelopen jaar hebt gemaakt komen je MS's tevoorschijn? of als je geen tracks maakt: hoevaak heb je ze het afgelopen jaar aangeslingerd?

Olaf

hoevaak heb je ze het afgelopen jaar aangeslingerd?

percies, dat geldt voor mij ook... ik ben dol op al mijn spulletjes maar als ik iets niet meer gebruik dan gaat het op een gegeven moment de deur uit. Instrumenten moeten bespeeld worden IMHO. Bovendien schept dat weer ruimte en budget voor nieuwe, meer inspirerende aankopen.

Overigens zou ik me maar geen zorgen maken over het niet kunnen terugkopen... genoemde apparaten zijn allemaal redelijk veel verkocht, met name in NL, en dus ruimschoots voorhanden op de 2de hands markt. De prijzen zijn op dit moment een beetje erg hoog (vaak meer dan de nieuwprijs!) maar dat kan en zal ook wel weer veranderen.

ms of neit

ms of neit

dat een nord mod keys leuk speelgoed is weten we allemaal ,
wat we niet weten of je nog meer analoog speelgoed hebt ,..
als de ms serie die je hebt het enige analoge is zou ik er nog even over nadenken [alskjou was ]
maar ik denk met de hoge - prijzen van tegen woordig ,ech bar
kun je wel een beste prijs voor je korgjes als set krijgen
en dus een nord mod keys [999 bij FB ]en geld over houden voor een andere ,leuke analog /synth :D
:{ :{ :{ :{ :biertje:
richtprijzen voor msjes wat redelijk is [denk ik ]
ms 10 350-500:Z
ms 20 400-600:)
sq 10 400-600:halleluja [volgens mij is de sq10 en de ms 50 iets pittiger geprijst tegenwoordig ]
tja wel wat lastiger aan te komen ,.....
dus ik kom ook aardig in de buurt van 1400-1600eu
flinke berg eussssss!!
[zeurmode; 5 jaar geledenwas je de helft kwijt]
ik denk als je er 1500 voor krijgt ,...kun jeje nord kopen en heb je nog 500 om uit te geven aan bv een ....
wat kunje nou tegenwoordig nog kopen voor 500.-
[bv een dv 800 gna gna ]

Houden!!!!!. Syjths die ik zelfden of nooit gebruik doe ik ook niet weg. Kan je alleen maar weer spijt van krijgen.
Het lijkt mij veel leuker om met die MS dingen te spelen dan zo'n Norlead kastje.

Maar als je echt besluit iets te verkopen, hou dan in iedergeval de MS-20.

Origineel geplaatst door sander
Maar als je echt besluit iets te verkopen, hou dan in iedergeval de MS-20.

Hier sluit ik mij volledig bij aan. Verkoop die ms10 en sq10 voor pak em beet 900 euro en spaar er wat bij voor zo'n modular. Die ms20 heeft een leuk en toch wel uniek filter en is wel een fijn bakkie om erbij te hebben.

Hey, bedankt voor de reacties!
't blijft moeilijk, want aan de ene kant hoeven de Korgjes de deur echt niet uit - ze zijn nu ouder dan ik zelf, en over 100 jaar ofzo doen ze het nogsteeds (en ik niet meer denkik). Plus, 't is een prachtig stukkie industriele kunst.
En die Modular Keys, die had ik toch al gekocht van de vakantiecentjes (daar is dat toch voor bedoeld?).

1500 Euro's... da's een boel geld, en inderdaad behoorlijk gestegen (betere belegging dan aandelen!). Shit, dan kan ik van het verschil met de Nord ook nog een mooie multi-FX kopen... mmmm.....
Daarom juist wat Olafmol ook meldt, ik heb die dingen (ok, wegens verhuizing enzo) al te lang niet aangeraakt, zie eigenlijk ook op tegen uitgebreid iedere keer neerzetten & aansluiten - geen dedicated studioruimte aanwezig.
Dus, 30 min. opstellen, en dan wachten op de creatieve dip... ;)

Complete tracks maken doe ik sowieso weinig, eerder beetje freaken / frobelen / stukkies maken en ideetjes uitwerken... en dat gaat wel een stuk makkelijker met de Nord (die kan ik namelijk gewoon op schoot zetten :W )
Maar *toch* bekruipt me dat gevoel dat ik ook wel kreeg toen mensen vroeger hun Jupiter's en TB's/TR's aan de straat zetten omdat hun digitale synthjes 'het ook allemaal al konden'. Oftewel... eeuwig zonde!

Maar 't lijkt me sowieso; als ik ooit wegdoe, alleen als set. Anders blijf ik met zo'n halve setup zitten (samen is het namelijk precies leuk). Lijkt me voor de potentiele verzamelaar trouwens ook leuker, toch?

Origineel geplaatst door Hanz
Complete tracks maken doe ik sowieso weinig, eerder beetje freaken / frobelen /

Freaken? Dan zou ik ze zeker houden. en wat betreft die Effectbox. Gebruik je MS-10/20 zou ik zeggen. Daar kan je ook je audio doorhen gooien.

Het is heel simpel: tenzij je echt in diepe diepe geldnood zit, zou je "kunnen overwegen" ze weg te doen... Als niet: HOUDEN!

Als je echt van froebelen houdt: OOK HOUDEN....

Heb met MS20 geklooid... echt geweldig speelgoed

absoluut niet wegdoen die korgs!

ik heb er een tijdje geleden een paar weggedaan, maar toch twee ms 10's gehouden,
en die doe ik NOOIT meer weg! bij elke live set neem ik ze mee.
ik heb onwijs spijt dat ik de ms20 en de sq10 heb verkocht...;{
zelf heb ik ook een nord micro modular, en je kan er ook echt heeeel veel mee,
maar die korgs klinken en staan als een huis!

Attachments

• 2ms10.jpg
    2ms10.jpg
    22,1 KB · Bekeken: 123
Korg MS-verzameling

Korg MS-verzameling

Zeker niet wegdoen. Ik heb in het verleden de combinatie MS10-MS20-MS50-SQ10 gehad en na zo'n vier jaar gebruik weggedaan (heb er nog steeds heel veel spijt van). Als je er niet op speelt, sla ze gewoon op tot het moment dat je ze weer wilt gaan gebruiken. Mocht je er vanaf willen, dan heb ik of andere mensen denkelijk wel interesse in een van de apparaten!!!:W

ik heb een 10 en een 20 gehad
de vcos vond ik niet zo super maar het filter is erg lekker
mischien gewoon een los ms filter kopen?
ik heb geen spijt dat me msjes weg zijn

Korg troep.

Korg troep.

Ik vond eens een volledige reeks bij een ouwe hippie die er niets meer mee deed. Alles te samen voor 400 euro.

MS10, MS20, MS50 en SQ10. Mooi om naar te kijken als ze zo naast elkaar staan, maar daar blijft het dan ook bij.

CJ-Bolland zag die dingen bij me staan, en ik heb die dozen aan hem verkocht voor een realistische 1000 euro. Ik blij dat ik er van af was. Hij heeft ze daarna ook weer snel doorverkocht. (eveneens wegens overroepen)
Heel die Korg MS troep is hype. Ik vind het zwaar overroepen ! Als wand-decoratie vind ik ze best ok.
Dus verkopen die handel !

Laatst gewijzigd:
Een verhaaltje:

Ik ken iemand die de Nord Modular had gekocht en daar zo blij mee was dat hij bijna al zijn analoge synths de deur uit deed (die ik dus voor een prikkie overnam). Dit "heel blij" zijn duurde een jaar. Toen kreeg ik een email of hij een en ander terug kon kopen......

les:

Overrschat de Nord Modular niet, hij gaat blijkbaar toch vervelen na verloop van tijd....................

Om de MS-serie nou direct tot behang uit te roepen gaat me wat ver.

Vandaag de dag worden er wel waanzinige bedragen uitgegeven aan deze Korgjes. met name is dat te danken aan een niet nader te noemen "extra grote verslaafde" die ze al een paar jaar op het podium zet.

Het ligt er aan of jij het de moeite nog waard vind om ze houden of dat je er liever geld voor ziet.

Mijn Nerd Lead kon het geluid van de Korg Mono-Poly heel dicht benaderen. Toch is uiteindelijk niet de veel funktionelere Nord weggegaan toen ik ff centjes nodig had.

Origineel geplaatst door dekzster
Een verhaaltje:

Ik ken iemand die de Nord Modular had gekocht en daar zo blij mee was dat hij bijna al zijn analoge synths de deur uit deed (die ik dus voor een prikkie overnam). Dit "heel blij" zijn duurde een jaar. Toen kreeg ik een email of hij een en ander terug kon kopen......

les:

Overrschat de Nord Modular niet, hij gaat blijkbaar toch vervelen na verloop van tijd....................

Je hebt helemaal gelijk :) Maar uhm... volgens mij gaat alles vervelen na verloop van tijd...

Back