Prophet 600 & midi instellingen !?

glennplumber

Kneed je synth
Heeey,

Ik heb een probleempje met het instellen van het midi kanaal .... het lukt me namelijk niet %%#&^

Ik weet dat je record en de 9 tegelijk moet indrukken om bij die optie te komen .... alleen lukt het me dan niet om het ch te veranderen.
Ook omni zou je op deze manier moeten kunnen veranderen .... met record en 6

Je zou zeggen RTFM .... maar die heb ik al tien keer doorgelezen. Het staat er gewoon niet in ?????

Alvast bedankt !
Glenn

Origineel geplaatst door mono-poly
ik heb het ooit nooti echt voor mekaar gekregen met me prophet 600
maar weet niet of het aan de rom versie heb gelegen

Mmmm jammer .....

Maar toch bedankt !!

From The F*cking Manual:

Rom versions 0_5 through 0_8:
To display: RECORD + 9
To increment: RECORD + 9 + TUNE
All versions default to channel 1.

Ik denk dat je dus een oude versie ROM hebt. Een nieuwe kun je bij www.winecountrysequential.com kopen. Is de moeite waard... Laatste versie is 0_8.

Ook nog even de Mode verandering:

Mode 1 (default): RECORD + 6
Mode 3 : RECORD + 8

Dus als je steeds RECORD + 6 indrukt blijf je hem steeds in mode 1 zetten.

Hoop dat dit helpt: anders toch een nieuw rommetje aanschaffen?

Heee P-Five

Bedankt voor je hulp zover ! Heb de prophet zaterdag pas opgehaald .... t'is dus allemaal nieuw voor mij.

Maar als ik het goed begrijp ontvangt de prophet nu alle 16 midi channels. Is dat pas te verhelpen met een update ?

Ik snap echt de ballen van het menuutje op de prophet. Waarschijnlijk is het (natuurlijk) gewoon iets simpels wat nog niet helemaal bij mij door dringt.

Maar ff nog een vraagie ..... als je dan bijv, record + 9 intoetst dan moet je het midichannel toch in kunnen stellen ??
Maar hoe verander je het midichannel dan ??

En ik krijg omni ook met geen mogelijkheid uit ....... vaaaaag !!??

Als je RECORD + 9 intoetst zie je in het display op welk midikanaal je P600 op dat moment staat.
Als je RECORD + 9 ingedrukt houd dan kun je het kanaalnummer veranderen door herhaaldelijk op TUNE te drukken.

Omni uit krijg je door de P600 in mode 3 te zetten door RECORD + 8 in te drukken

Gebeurt dit niet dan heb je een update nodig... Dat lost al je problemen op.
Update is te bestellen bij winecountry in de US.

Succes...

Waar je hem kocht had je hem daar niet aan midi kunnen hangen en kunnen noteren wat te doen om het thuis ook weer werkend te hebben. :eureka:

Origineel geplaatst door glennplumber
Heee P-Five

Bedankt voor je hulp zover ! Heb de prophet zaterdag pas opgehaald .... t'is dus allemaal nieuw voor mij.

Maar als ik het goed begrijp ontvangt de prophet nu alle 16 midi channels. Is dat pas te verhelpen met een update ?

Ik snap echt de ballen van het menuutje op de prophet. Waarschijnlijk is het (natuurlijk) gewoon iets simpels wat nog niet helemaal bij mij door dringt.

Maar ff nog een vraagie ..... als je dan bijv, record + 9 intoetst dan moet je het midichannel toch in kunnen stellen ??
Maar hoe verander je het midichannel dan ??

En ik krijg omni ook met geen mogelijkheid uit ....... vaaaaag !!??

Veel plezier met je nieuwe aanwinst: Prophet-600
Een erg sexie synth met gave sync en diepe sub-bassen!

Cheers,

Rob

Origineel geplaatst door marcuuu
Waar je hem kocht had je hem daar niet aan midi kunnen hangen en kunnen noteren wat te doen om het thuis ook weer werkend te hebben. :eureka:

Dat WAS handig geweest als ik daar van tevoren aan gedacht had. (Hij stond eigenlijk helemaal niet via midi aangesloten)
Mmjaa je gaat er ook niet van uit dat je het midichannel niet ingesteld krijgt .... toch :yamaha:

Origineel geplaatst door robpapen
Veel plezier met je nieuwe aanwinst: Prophet-600
Een erg sexie synth met gave sync en diepe sub-bassen!

Cheers,

Rob

Bedankt Rob ..... ik heb um op de 'gok' gekocht en heb goed gegokt. :) :) :)

Origineel geplaatst door P-Five
Als je RECORD + 9 intoetst zie je in het display op welk midikanaal je P600 op dat moment staat.
Als je RECORD + 9 ingedrukt houd dan kun je het kanaalnummer veranderen door herhaaldelijk op TUNE te drukken.

Omni uit krijg je door de P600 in mode 3 te zetten door RECORD + 8 in te drukken

Gebeurt dit niet dan heb je een update nodig... Dat lost al je problemen op.
Update is te bestellen bij winecountry in de US.

Succes...

Nou is het me duidelijk ...... super bedankt !!

Glenn

Origineel geplaatst door glennplumber
Bedankt Rob ..... ik heb um op de 'gok' gekocht en heb goed gegokt. :) :) :)

Das gaaf om te horen. Hij past ook toppie in de woonkamer...gewoon omdat hij zo mooi en sexie is ;)
Tuuuuurlijk moet je hem voor de muziek gebruiken.

Hij is trouwens erg gaaf met een distortion erachter (of je gain oversturen).

Cheers,
Rob

Ik heb een poosje terug vernomen dat er software bestaat die je kan dumpen naar de Prophet, zodat je meer mogelijkheden hebt om de midikanalen makkelijk in te stellen.

Ik zal eens vragen aan de persoon hoe het precies zat.

Doei

Origineel geplaatst door erik.vermeer@wa
Ik heb een poosje terug vernomen dat er software bestaat die je kan dumpen naar de Prophet, zodat je meer mogelijkheden hebt om de midikanalen makkelijk in te stellen.

Ik zal eens vragen aan de persoon hoe het precies zat.

Doei

Dag Erik,

Denk te weten waar je het over hebt ..... en dat zal de os update rom 8 zijn die te vervangen is. Als er nog een andere manier is ben ik daar natuurlijk zeer benieuwd naar.

Maar hij is flink oke .... die prophet .... erik .... top !!

fftjes een beetje off-topic...maar ik weet dat veel P600 gebruikers deze thread zullen lezen.

Ik heb zelf ook een P600, os versie 8 (de laatste dus).
Die van mij heeft een gek probleem. Zo af en toe lijkt de Volume Envelope, na een
midi note off, zich te retriggeren.

Laatst heb ik es met CraZ aan de P600 zitten te meten, en we zagen dat
er uit de DACs (Digital to Analog convertors - de schakel tussen de analoge electronica
voor de klankopwekking en de MPU) gewoon ook een signaal kwam dat de envelopes
retriggerde ! Dit kan toch geen fout in het OS zijn dachten wij zo?

Later nog van iemand gehoord dat het ook wel eens en probleem met de voeding
kon zijn... Welnu, zijn er meer P600 gebruikers die dit probleem wel eens ervaren hebben?

Back