realistic reverb mod

kdgh

Stamgast
Hey guys,

Ik ben erg nieuw wat betreft het modificeren van apparaten, maar heb me laten wijsmaken dat de ratshack realistic reverb een goed begin is om mee te pielen.

Vroeg me dus af of iemand anders als zo'n ding heeft gemodificeerd die de tijd heeft om mij het uit te leggen hoe je dit moet doen.

Ik zou graag de delay lengte willen verlengen als dat lukt. Misschien iemand die me al daarmee kan helpen:engel:

ik heb er ooit een gemod, maar ik heb m niet meer en het is te lang geleden.. dus daar heb je ook niet veel aan;{

wel zeer aan te raden om m te modden trouwens, ik heb er eindeloos mee gefreakt destijds

mijn mods waren: langere delaytijd, feedbacklus schakelaar en nog wat .. distortion ofzo..
je kan er ook betere opamps instoppen

super lofi allemaal, maar het ding oscileerd alle kanten op :P

ik wil zelf eigenlijk alleen een langere delay time erin modden. Heb je misschien nog enig idee hoe je dat ongeveer kan doen? Ik heb wel de schematics van een dude die dat ook heeft gedaan, maar laat ik nou net geen verstand hebben van dat soort dingen :-)!

hmm heb hem binnen, maar er zit wel een aardige brom/hum noise in... Weet iemand of dit normaal is voor dit apparaat? Het is natuurlijk geen hi-end gear, maar vooralsnog!

ik heb hem ook, en hij bromt en ruist inderdaad flink...
Ondanks dat gebruik ik hem nog wel regelmatig, leuk met de 808 congaatjes er doorheen :P

Dit heb ik gevonden. kan iemand me uitleggen wat ik moet vervangen/verdraaien en hoe?

Realistic-Reverb-Schematic-With-Mods.gif

VR2 vervangen voor een 1megaohm log potmeter voor langere delay's en R21 naar 100K voor meer feedback, kan dan wel gaan rondzingen volgens schema, moet je waarschijnelijk wat mee rommelen dus een lagere waarde, bv 68K, nemen als het te gek wordt.
Als je de mic in niet gebruikt soldeer R6 eruit, scheelt mischien wat ruis en je hoeft die inputschakelaar niet te plaatsen, je zou ook de opamps IC1 en 4 kunnen vervangen door minder ruisende bv TL082.
Mischien kan je de brom wat lager krijgen door een elco van ca 100-220uF parallel aan C40 te zetten.

Succes

Back