Verschil tussen de v synths?

Skullcrusher

Nieuwkomer
Hey, ik denk dat mijn vraag hier wel terecht kan(ik ben nieuw op synthforum).
Ik ben nu al een week aan het kijken naar alle V synth, en ik heb gezien dat er veel verschillende versies zijn, en de GT versie lijkt het meest uitgebreid, maar ook een stuk duurder, als je 2de hands vergelijkt.
Zijn er hier mensen die mij de fundamentelen verschillen kunnen uitleggen? want ik zie door de bomen het bos niet meer.
Ik maak voornamelijk hardcore techno en aanverwanten en wil er eigenlijk niet perse een soort geluid mee maken, maar omdat ik weinig ruimte heb wil ik een synth waar ik veel mee kan, zodat ik samen met mijn moog littyle phatty een breed spectrum aan sounds en mogelijkheden heb.
Ik ben van plan om over 2 weken er 1 te halen maar weet nu nog niet welke.
Alvast bedankt voor de mensen die mij hiermee willen helpen.:D

Je hebt de originele V-Synth v1. Daarop kan een update geinstalleerd worden die 'm naar v2 zet. Vergelijk http://www.synthmania.com/v-synth.htm en http://www.synthmania.com/v-synth_ver.2.htm

Verder heb je de XT (rackversie) die de D-50/Vocal kaarten ingebouwd heeft. Die moet je voor de oorspronkelijke V-Synth erbij kopen.

De GT is de laatste/nieuwste versie.

Kijk anders op http://www.rolandclan.com/library/ - daar staat een wat zinnigere opsomming van features dan je op de Roland website vindt.

De 1e versie zou ik nemen als het budget een 'probleem' is.

De XT zou ik nemen als ik geen ruimte voor een keys versie zou hebben en het leuk vind om met de D-50 geluiden te rommelen.

In alle andere gevallen: ga echt voor de GT! ECHT een heel uitgebreide synth, waar je de tijd voor moet nemen om alle mogelijkheden uit te pluizen... echt een SUPERbak!
Is 2x een V-synth engine; je kan dus bijv. zowel de vocalprocessor als de 'gewone' v-synth geluiden combineren.

'Lower' tone is een v-synth en de 'Upper' tone ook! :)

vsynth-display.JPG

Oke ik ben nu overtuigt dat ik voor de v-synth GT ga, bedankt mannen.
Mn budget is op het moment 1200 maar ik weet niet of ik het daar mee red(2ehands),ik heb de normale v-synth voor 775 zien staan .
Anders word het nog even doorsparen,iemand toevallig hier die er vanaf wilt?

:D

V-synth wordt gedoogd, 6

Zit er in die GT ook die D-50 sounds built in? Leuke synth wel hoor die V.

@ man-T

^^ Het omvat toch wel iets meer dan dat hoor^^

AP (Articulative Phrase) Synthesis is a revolutionary technology that, for the first
time, enables a synthesizer to have the kind of organic nuance and expression of
an acoustic musical instrument. Based on modeling of the responsive changes that
occur when musicians play actual instruments, Roland's AP-Synthesis is a great
advance over simple PCM sound sources and physical modeling. With integrated
behavior modeling and synthesizer processing, the V-Synth GT lets you freely
manipulate various waveforms from acoustic instruments to synth sounds. This
technology has fundamentally revolutionized the synthesizer

Zit er in die GT ook die D-50 sounds built in? Leuke synth wel hoor die V.

Nope.. wel enkele geluiden "gebaseerd op.." met hier en daar 'D50' in de presetname verwerkt, maar da's alles.

Heb een V-Synth gehad, heb nu de GT. Voor de muziek die ik maak zijn ze allebei super, op dit moment met stip nummer 1 . De GT is inderdaad weer een grote stap vooruit: concept is't zelfde maar je hebt 2x meer processing power en bv ook een uitgebreidere FX sectie. Voorbeeldje: de Hall reverb gaat tot 64 seconden voor het laag en hoog. En hij klinkt ook echt goed, veel beter dan de meeste andere synths.

dus eigenlijk vind je softsynths niet zo erg als er maar fysiek in de grote realistische wereld knoppen aan zitten dus
ik vind zowel hard al software niet erg (ook zonder knoppen) :D

Kun je V-synth met Andromeda A6 vergelijken? is de geluid engine ook zo plastic als Fantom modellen?
Kan iemand vertellen waarvoor V-synth precies gebruikt wordt bijvoorbeeld voor acoustic of Pads FX Textures patches?
veel mensen zeggen dat V-synth niet geschikt is voor acoustic, daarvoor wil ik hem ook niet halen ik zoek een machine voor effecten en Pads achtergrond geluiden en bas patches.

Kun je V-synth met Andromeda A6 vergelijken?

Analoge poly synth vs digitale multi-synth... Wat denk je zelf?

is de geluid engine ook zo plastic als Fantom modellen?

Is uit dezelfde fabriek, zou kunnen dus.

Kan iemand vertellen waarvoor V-synth precies gebruikt wordt bijvoorbeeld voor acoustic of Pads FX Textures patches?

... Hangt van de creativiteit van de gebruiker af: is HEEEEEL veelzijdig.

veel mensen zeggen dat V-synth niet geschikt is voor acoustic, daarvoor wil ik hem ook niet halen ik zoek een machine voor effecten en Pads achtergrond geluiden en bas patches.

Veel mensen houden ook van champignons...
Voor efx, pads is ie heel goed te gebruiken, voor basjes opzich ook wel, MAAR vergeet niet dat je 'm niet moet vergelijken met een analoge bak..

EINDCONCLUSIE:

Ga gewoon naar een muziekzaak en test 'm uit... Je moet niet automatisch allemaal aannemen wat er getypt wordt als het over het geluid gaat.. Zit ook stukkie smaak bij en wat iemand 'gewend' is.

er zitten ook wel een paar vervelende bugs in de GT waar ik persoonlijk de vliegende sch***** van krijg, en waar roland niets meer zal aan doen, tenzij er toch nog een 3.0 uitkomt, en dat zie ik niet gebeuren. De ergste bvb als je van plan bent de bak veel via midiclock te sturen, moet je weten dat alle effecten waarbij delays, etc geclocked zijn op noten, heel veel artifacts vertonen (het resultaat klinkt echt heel mottig dan). Deze bugs zitten niet in de XT. Je kan workaround doen door de timings in de effecten op msec in te stellen maar telkens je het bpm aanpast dien je daar ook aan te passen.. Voor mij geen showstopper want ik ben echt wild van mijn GT maar je weet het wel best op voorhand!

*edit* ojaa, hij is ook niet midi multitimbraal zoals de XT, je kan wel keyboard splits doen om dit effect te bereiken, maar hij is toch niet echt midi friendly in dat opzicht.

Laatst gewijzigd:
EINDCONCLUSIE:

Ga gewoon naar een muziekzaak en test 'm uit... Je moet niet automatisch allemaal aannemen wat er getypt wordt als het over het geluid gaat.. Zit ook stukkie smaak bij en wat iemand 'gewend' is.

Inderdaad. Je moet vooral goed weten wat je zelf wilt, dus op naar de winkel en probeer eens wat uit. Kijk, ik heb toevallig een V-Synth en ik vind het nog steeds een superbak maar dat wil niet zeggen dat jij dat ook vindt. Ik heb een tijdje met een Fantom gespeeld, ook goed en dus helemaal niks mis mee, maar qua sound kun je ze niet vergelijken. Analoog vs digitaal: zolang de meeste mensen het verschil niet horen op een album, zou ik daar vooral niet wakker van liggen. Ja, er is uiteraard een verschil maar de vraag is of jij dat verschil kunt maken. Mbt de V-Synth; die is gemaakt voor sound designers, dus personen die zelf nieuwe sounds willen maken die verder gaan dan de gemiddelde synth.

Back