Korg Trinity laad geen diskettes meer

2frankie

Ingeburgerd
Al een poosje staat m'n Korg Trinity in een hoekje maar wegdoen die ik niet.
Nu wil ik 'm weer eens gebruiken maar ik kan geen diskettes meer laden en krijg de melding "Error in formatting medium" in het display te zien.

Ik heb geprobeerd een diskette te formateren maar ook dat lukt niet.

Is dit een kwestie van het (laten) schoonmaken van m'n floppy drive, of is dit een serieuzer probleem ?

Alle hulp en adviezen zijn welkom ;)

Je kan je drive sowieso een keer schoonmaken met een reinigingsdisk en eventueel uitspuiten met een busje perslucht.
Wellicht dat dan de boel weer werkt.

Heb je wel het idee dat het loopwerk en kop soepel werken?

Of het loopwerk en kop nog soepel werken durf ik niet te zeggen.
Ik hoor alleen een zacht gezoem en niet het welbekende (en heerlijke) ratel geluid wat je eigenlijk zou moeten horen.

Voor het gemak heb ik er even een filmpje van gemaakt.

Is zo'n reinigingsdisk nog ergens te krijgen ?
Die heb ik helaas niet :-(

Dit is lastig , heb je nog een andere manier om er achter te komen of de disks nog te lezen zijn ? Een computer met een diskdrive bijvoorbeeld ? Want het kunnen ook de floppies zijn . Verder werkt een reinigingsdiskette ook niet als de drive kapot is, ken je iemand die ook een trinity heeft want dan is het gewoon een kwestie van vergelijken .

Ik ben net even naar de winkel geweest waar ik m'n Trinity destijds heb gekocht.
Ze hadden daar héél toevallig een occasion staan.
Hup, diskette er in en totaal geen probleem, alles kon gewoon geladen worden.
De floppy drive van die occasion gaf zelfs helemaal geen geluid.
Gelukkig zijn het dus niet m'n diskettes.

Als ik 'm trouwens daar laat repareren, bestaat de kans dat m'n synth via via naar Duitsland moet en ik 'm wel eens een maand kwijt
zou kunnen zijn.

Toch nog even wat andere opties proberen.

Weet iemand toevallig nog een reparateur of hobbyist (evt hier op 't forum) waar ik met m'n synth terecht zou kunnen ?

Bedankt ;)

Drive er helemaal uithalen zover mogelijk uit elkaar halen en dan met een beetje lucht
alles schoonspuiten .
Mocht dit niet helpen dan de kop schoonmaken , het beste kun je hiervoor een setje gebruiken voor Digitale camera's.
Een andere mogelijkheid is om Midi dump te gebruiken of een Trinity Editor manager in plaats van je diskdrive :)

Bedankt voor het advies maar ben zelf geen sleutelaar.
Om dan ook gelijk m'n floppy drive eruit te halen én uit elkaar te halen, lijkt me in mijn geval niet zo heel erg verstandig.
Zeker als ik m'n synth nog wil gebruiken.

Van een Trinity Editor manager heb ik helaas nog nooit gehoord, sorry.

Bedankt voor het advies maar ben zelf geen sleutelaar.
Om dan ook gelijk m'n floppy drive eruit te halen én uit elkaar te halen, lijkt me in mijn geval niet zo heel erg verstandig.
Zeker als ik m'n synth nog wil gebruiken.

Van een Trinity Editor manager heb ik helaas nog nooit gehoord, sorry.

Ik heb hier nog een drive liggen voor de Trinity deze kan ik opsturen maar ja dan moet je hem zelf inbouwen , kan
hem ook voor je inbouwen maar dan moet je naar Utrecht komen.
De drive is echter niet goedkoop , daarom is een manager goedkoper , dit is een programma
dat je via `midi kan besturen en zo je geluiden kunt dumpen naar de korg trinity
De drive is er voor twee dingen namelijk of om een systeem update te maken of om je geluiden
te laden en weer op te slaan, dit laatste kan dus ook via Midi.

@Digimod
Ik wil graag naar Utrecht rijden met m'n Trinity op de achterbank maar heb helaas even niets meer gehoord.

Laat anders maar even weten wanneer je tijd hebt.

Bedankt.

@Digimod,

Ik ben zeer geïnteresseerd in je drive voor m'n Trinity en heb je een paar pb'tjes gestuurd.
Helaas heb ik (nog) niets terug gehoord.

Als je de floppy drive mocht (laten) vervangen dan is het misschien interessant om een floppy disk emulator te overwegen?

kost wel iets meer dan gewoon de floppy drive te vervangen maar je wint er vooral het gemak mee terug door het werken met USB-drives i.p.v. diskettes.

In principe kan je elke floppy drive door zo'n emulator vervangen.

Een voorbeeld van zo'n emulator:
http://www.ipcas.com/products/usb-floppy-emulator-fdd-to-udd.html

Dat is een mooie en praktische oplossing.
Het is echter alleen dat ik al mijn songs op floppy heb staan en hoe je die die op usb zou moeten krijgen wordt dan het volgende probleem.

Vooralsnog wacht ik op een reactie van Digimod.

Dat is een mooie en praktische oplossing.
Het is echter alleen dat ik al mijn songs op floppy heb staan en hoe je die die op usb zou moeten krijgen wordt dan het volgende probleem.

Vooralsnog wacht ik op een reactie van Digimod.

Die floppies zijn gewoon windows-compatible, dus je kunt alle data gewoon in windows op je computer ergens backuppen. Daarna kun je ze op een usb stick zetten.

Ik heb hier nog een drive liggen voor de Trinity deze kan ik opsturen maar ja dan moet je hem zelf inbouwen , kan
hem ook voor je inbouwen maar dan moet je naar Utrecht komen.
De drive is echter niet goedkoop , daarom is een manager goedkoper , dit is een programma
dat je via `midi kan besturen en zo je geluiden kunt dumpen naar de korg trinity
De drive is er voor twee dingen namelijk of om een systeem update te maken of om je geluiden
te laden en weer op te slaan, dit laatste kan dus ook via Midi.

Hoi Digimode,

Zou je me misschien even een pb'tje kunnen sturen met je tel nummer ?
Ik heb je een aantal keren geprobeerd te contacteren via pb maar heb niets meer vernomen.

Ik ben nog steeds zeer geïnteresseerd in je diskdrive.

Back