Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
pardon? ...een verandering van 1 of 0?Maar het gaat om veranderingen in de aller laatste bit

pardon? ...een verandering van 1 of 0?![]()
Dither is natuurlijk in theorie noodzakelijk om de quantisatie fouten met het orgineel te decoreleren.
Maar het gaat om veranderingen in de aller laatste bit, denk je echt dat je dat gaat horen? Ik geloof er helemaal niets van. En neem je oude analoge shit op, dan is de ruis zo´n 20 dB hoger dan de quantisatie fouten, dus hoef je je daar al helemaal geen zorgen om te maken.http://www.ohl.to/about-audio/audio-softwares/ditherer

ik denk dat er verdomd weinig verschil zit tussen de randomness van analoge ruis en die van digi ruis... uiteraard is de quality tussen beide in principe wel anders maar of je dat ook echt zal horen? iig niet zoals bij een echte analoge golfvorm en zijn digi variant lijkt me...Inderdaad, de beste ditheringruis is natuurlijk analoge ruis. Daar kan geen digitale ruis tegenop![]()
ik denk dat er verdomd weinig verschil zit tussen de randomness van analoge ruis en die van digi ruis... uiteraard is de quality tussen beide in principe wel anders maar of je dat ook echt zal horen? iig niet zoals bij een echte analoge golfvorm en zijn digi variant lijkt me...

maar het eindresultaat is toch verder nooit echt vergelijkbaar... lijkt me sterk dat iemand op basis van de randomness kan zeggen "da's een analoge ruis!"...

maar het eindresultaat is toch verder nooit echt vergelijkbaar... lijkt me sterk dat iemand op basis van de randomness kan zeggen "da's een analoge ruis!"...
Ik voel een blinde ruis-test aankomen.![]()
misschien handig om dit samne te voegen met :
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=108523
Als goed is doet DAW van zelf dat, correct me if I'm wrong.
Dacht dat ook.. Maar wat ik me ook onlangs afvroeg: als je ook maar een beetje digitaal werkt, is dat dan wel nuttig? Dithering is toch alleen nodig voor de conversie van analoog naar digitaal als ik het goed heb? Dus ik neem aan dat je geluidskaart dat al doet als je analoge instrumenten opneemt.
Juist niet,. daar is een oeverloze discussie aan de gang zoals ie hier ook ontstaat nu,.
Er zijn toch ditherprogramma's,. speciale codecs ofzo?
Welke en wat is t verschil wil ik weten?
is dat niet gewoon een sample dan ipv een echt vrij opgewekte?...Zoals slecht geloopte noise op een ESQ-1 heel karakteristiek is