Hoe maak ik dit Trance geluid

V-synth

Stamgast
Hey mede forumleden.
Ik zit al paar dagen met een geluidje te kutten maar ik krijg niet hoe ik m wil.
Dus ik hoop dat jullie het kunnen oplossen,
ik wil hetzelfde lead maken als van de nummer Superstrings van Cygnus x.
maar ik krijg m niet zo gecompressed als ik het wil.

dit is een voorbeeld met de lead erin, deze lead begint rond 1.20,

Weet iemand het ?

Vriendelijke groetjes V-synth

Reverb apart uitsturen en daar een losse compressor over gooien t.o.v. het droge geluid.

een enorme toename in gain ligt in het laatst stukje van de sound. Probeer het eens met de hand na te bootsen. met je volume knop.

Verschillende Sawtooth's gedetuned tot een mooi harmonisch effect, een basline, focking veel effecten (galm, delay, kan zelfs een flanger in zitten) maar wel precies afgesteld zoals is te horen, kan het er rechtstreeks op zitten of via een bus, t is maar net hoeveel controle en wat je lekkerder vind, verders goed instellen van je compressor enzo

Dat alles tov de mix> rest. Anders gezegd gewoon proberen, veel doen en luisteren

Suc6 met proberen en leren.

ps, leuke grap om te doen > leren is maak een complete droge mix, dus 0 effecten, verwonder jezelf en leer daarvan.

Ik bedoel kan niet, omdat ik/anderen niet weten tot waar je nu zelf gekomen bent:)
Heb je audio van jezelf?

Al een tijdje geen reacites meer op dit topic maar ik wilde toch ook eens oefenen met dat compressie op de reverb etc..

Heb nu een stukje wat wel enigzins in de buurt komt.. gaat dit de goede kant op voor wat betreft het compressie verhaal?

bvd...

Attachments

• above.mp3
    2,3 MB · Bekeken: 142
Hmm.. Oke klinkt goed.. Welke compressor gebruik jij? Ik weet daar zal het niet direct aan liggen...

Al een tijdje geen reacites meer op dit topic maar ik wilde toch ook eens oefenen met dat compressie op de reverb etc..

Heb nu een stukje wat wel enigzins in de buurt komt.. gaat dit de goede kant op voor wat betreft het compressie verhaal?

bvd...

In dit voorbeeld zit heel veel laag wat waarschijnlijk je sidechain niet ten goede komt .. de compressor reageert veel heftiger op lage frequenties .. je kan dit soort effecten ook bereiken met fader automatisering, wat meer werk .. maar dan begrijp je wellicht beter hoe het tot stand komt.

Even wat gesleuteld..

Ik vind alleen dat het compressor verhaal maar heel klein beetje effect heeft op het geheel. klopt dat? of moet je een duidelijk -duk- effect horen?

bvd

Attachments

• above.mp3
    2,3 MB · Bekeken: 134
Back