[electro/80's synthpop] TFHats - I am the gentle autumn rain

great, it back from Depeche Mode, nice track, 80's sounds, thanks, like it ^)

Leuk! Tips: maak de beat wat "knallender" door wat claps etc toe te voegen. Ook een "human feel" 16th hi-hat pattern in de laatste chorus zou lekker zijn. Misschien de beat wat harder in de mix, maar ik luister het wel op een laptop dus misschien praat ik wel bollocks nu :D

Ik denk dat het ook super cool zou klinken met wat meer vocals in, maar misschien wel je het wel zo houden. Erg tof in elk geval, ga zo door.

Hé bedankt allemaal.

Leuk! Tips: maak de beat wat "knallender" door wat claps etc toe te voegen. Ook een "human feel" 16th hi-hat pattern in de laatste chorus zou lekker zijn. Misschien de beat wat harder in de mix, maar ik luister het wel op een laptop dus misschien praat ik wel bollocks nu :D

Ik denk dat het ook super cool zou klinken met wat meer vocals in, maar misschien wel je het wel zo houden. Erg tof in elk geval, ga zo door.

Behalve de 808 sample heb ik alle drumgeluiden met de SH101 gemaakt en de hihats met de juno60. Ik denk dat als je het over betere boxen of monitors luistert de beat wel beter zult horen. :) Ik had zelf ook al gedacht om voor de variatie nog extra hihat lijnen toe te voegen.

Als iemand zich geroepen voelt om vocalen toe te voegen, stuur me dan even een pm. Ik zelf heb niet echt een zangstem. :D

klinkt absoluut leuk,
ik zou alleen de drums wat harder zetten of de rest wat zachter...

Ja erg lekker dit! Je zou wel kunnen proberen om de beat idd nog wat knallender/swingender te maken. Aan de andere kant past dit staccato machinale ook wel weer een beetje bij de stijl van de rest van de track.

Ik moest een beetje aan deze track denken:

Het lijkt er qua tempo en sfeer best veel op, alleen in die track zit een mee stuwend ritme, mede door de hihats/shakers en een soort 909 snaredrum. Maar goed dan wordt het meer een prog-breaks ding natuurlijk.

Back