Wat voor mensen zitten hier zoal :-) ?

shreddingjoris

Nieuwkomer
Hoi iedereen, even snel voorstellen...

Ik ben een gitarist uit belgie, en ben zowat op zoek naar een keyboardspeler voor wat 80's glam/prog rock te spelen. Ik ben van het idee om eerst wat ideen uit te wisselen via het net. en zo uiteindelijk tot een paar originele nummers te bekomen.
Enkele covers kun je bekijken op men youtube kanaal. Maar ik ik heb al een tijdje gwn het gevoel dat ik een "hit" MOET te schrijven :-), en dit via eerst een keyboardspeler te vinden.

In ieder geval als dit gevoel wederzijds is, contacteer me dan op jorisvandaele@hotmail.be

Mvg,

Joris

welkom, wat is een link naar je youtubekanaal ?

..en azijnpissers

..en relaxte lui

..en

jij kan aardig spelen zeg. of ben jij dat niet?

welkom (sowieso) maar eh glam, dat is toch 70s ?

Depends of je KISS/Bowie glam bedoelt of Spandex-glam in de vorm van Bon Jovi en Motley Crue ;)

volgens mij is het echt begonnen met marc bolan en t-rex in 1970-71 al. bowie keek het af en infecteerde roxy music, of zelfs lou reed. volgens mij was androgyn toen echt wel een ding, ook de stones liepen ineens met dikke make-up.
daarnaast kwam er een hele zooi bands die prima in de gaten hadden dat hun muziek met een verwijfd typetje in de band ook ineens glam was (sweet slade inderdaad gary glitter mud etc etc)

maar glam had toch ook een muzikaal iets. korte puntige songs, de teksten ook, voorloper van de new wave zou je toch kunnen zeggen. slade sweet alvin stardust gary glitter waren toch eigenlijk gewoon rockers.

in de 80s was het dacht ik toch niet zozeer glam als new romantics als spandau ballet, adam & the ants, duran duran.

later misschien, zou je suede glam kunnen noemen??

maar goed: lekkere gitaar. ik zou wel in een glam bandje willen zingen. toetsen spelen kan ik helemaal niet ;)
(nouja, dat kon Eno ook niet eigenlijk.)

Er zijn genoeg genre benamingen die door de tijd voor heel andere muziek gebruikt worden:
- punk (60s punk vs punk jaren 70)
- hardcore
- RnB
- glam, dus
- prog rock ook een beetje relatie Yes, ELP vs Dream Theater vind ik ook ver (hoewel je daar kan zeggen dat het een evolutie in het genre is)
- wellicht andere ?
Nu ik denk dat Joris hier 80 "hair"/"glam" rock (als subgenre van "hardrock") bedoelt en niet het 70s genre.

subgenre van hardrock.... tja hardrock heeft nooit mijn interesse gehad eerlijk gezegd, deze band vond ik wel leuk, is ook hardrock en glam en veel synths en 70s.....

kijk even vanaf 0:38 tot 0:41 hoe lief die greg giuffria je dan ineens aankijkt, tussen de moog modular en polymoog en weet ik niet wat hij allemaal heeft staan.

Meneer Joris noemt zich ShreddingJoris.
Shredding is een stroming die nog niet bestond in de jaren 70.
Ik ben geen kenner want ik vind shredding neerkomen om:

zoveel mogelijk noten in een zo kort mogelijk tijd spelen.

of:

zo moeilijk mogelijk doen zonder boodschap.

ghehe..ff lekker stoken ;)
Overigens moet ik natuurlijk wel eerlijk zeggen dat ik het niet kan, al zou ik willen.

maar glam had toch ook een muzikaal iets. korte puntige songs, de teksten ook, voorloper van de new wave zou je toch kunnen zeggen.
new wave is meer een offshoot van de punk (de zeg maar commerciele versie van)
later misschien, zou je suede glam kunnen noemen??
marilyn manson heeft ook wel glamrock elementen in zich (in de eerste platen zeker)...
klinkt een beetje als een voorloper van Van Halen...

Laatst gewijzigd:
ik vind dat je goed kan spelen
ik vind wel een beetje t gevaar dat ik teveel noten hoor en te weinig muziek
maar om antwoord te geven op je vraag
ik ben dan ook een rare snuitert

of:

Overigens moet ik natuurlijk wel eerlijk zeggen dat ik het niet kan, al zou ik willen.

Ow boy hier gaan we :p. "Zo moeilijk mogelijk doen zonder boodschap" Ik denk jaren oefenen elke dag 2uur na het werk tot "uren" in het weekend gwn om "zoveel mogelijk te doen zonder boodschap" lijkt me beetje nutteloos niet? Ik hou ervan om te scheuren, net zoals iemand graag 300 blaast met een ferrari. Dit hoeft natuurlijk niet onhophoudelijk te gebeuren want dit maakt muziek te éénzijdig. Maar wat is volgens jou muziek? welke tempo's en keychanges moeten wettelijk volgens jou gebeuren voor aleer het als "muziek" word aanschouwt? .... het is allemaal persoonlijk, en gelukkig maar dat er daardoor veel diversity is ontstaan. Maar goed mijn definitie van "glam" was idd onduidelijk. Wat ik bedoel is de sounds en feel van bands zoals: survivor, dream theater, david lee roth, extreme, whitesnake, europe, noem maar op, iets waarbij de volle warme klanken van de synth naar voren komen en waar in het midden ergens een crazy solo komt met veel chorus lol. Ik heb me zelf trouwens onlanks een synth overgekocht name de Korg 01/WFD. Waar ik al beetje mee liggen experimenteren heb. demo: http://www.speedyshare.com/files/30329154/liekke.mp3 (dit is crappy gerecord met een line 6 pod als interface + de drums is van het keyboard ingespeeld) + ik had hiervoor nooit geen toesten aangeraakt. gitaar is men main instrument.

Ow boy hier gaan we :p. "Zo moeilijk mogelijk doen zonder boodschap" Ik denk jaren oefenen elke dag 2uur na het werk tot "uren" in het weekend gwn om "zoveel mogelijk te doen zonder boodschap" lijkt me beetje nutteloos niet? Ik hou ervan om te scheuren, net zoals iemand graag 300 blaast met een ferrari. Dit hoeft natuurlijk niet onhophoudelijk te gebeuren want dit maakt muziek te éénzijdig. Maar wat is volgens jou muziek? welke tempo's en keychanges moeten wettelijk volgens jou gebeuren voor aleer het als "muziek" word aanschouwt? .... het is allemaal persoonlijk, en gelukkig maar dat er daardoor veel diversity is ontstaan. .

Je hebt natuurlijk helemaal gelijk.
Maar goed, ik schreef dat ik lekker aan het stoken was.
Dus neem mijn post vooral niet serieus.

Wat ik zie als muziek..lastige vraag.
Filosofische vraag ook..
Shredding valt natuurlijk ook in de categorie muziek.
Ik kan de vraag iig niet beantwoorden.

Ow boy hier gaan we :p
gehe..blijkbaar een bekend thema ;)

of:

Je hebt natuurlijk helemaal gelijk.
Maar goed, ik schreef dat ik lekker aan het stoken was.
Dus neem mijn post vooral niet serieus.

Wat ik zie als muziek..lastige vraag.
Filosofische vraag ook..
Shredding valt natuurlijk ook in de categorie muziek.
Ik kan de vraag iig niet beantwoorden.

gehe..blijkbaar een bekend thema ;)

Niet echt persoonlijk mee te maken gekregen, maar je leest af en toe wat commentaren op youtube die echt nergens op slaan ;-).

ik vind dat je goed kan spelen
ik vind wel een beetje t gevaar dat ik teveel noten hoor en te weinig muziek
maar om antwoord te geven op je vraag
ik ben dan ook een rare snuitert

sluitk me by aan ; ....lang aanwezig , nooit thuis;-]

uiteindelijk ..zijn we der altyd voorje;-]

Back