Cubase en note-off als midi?

Goof

Stamgast
Hi guys,

Heb mijn Nord Modular G2 en MFB drumcomputer aan Cubase gehangen met midi.
De MFB heeft alleen Midi in.

Als ik in Cubase noten programmeer voor de MFB of dit met mijn Nord doe, ontvangt de MFB bij note aan, maar ook bij note-off een trigger. Je hoort dus drumgeluid bij indrukken keyboard, én bij loslaten. Dubbel, heel irritant. Bij oude Cubase versie had ik dit probleem niet.

Weet iemand hoe je dat kan verhelpen? Wil gewoon 1 keer een drumsound horen, niet ook bij loslaten toets...

Dank voor suggesties!

Thanks Stephen. Ik zit die input transformer te zoeken, maar kan hem niet vinden. Dubbelklik op een midi event in de sequencer. Bovenin allerlei menuutjes, maar geen input selector. Ik heb Cubase 4 trouwens..

Laatst gewijzigd:
hmmm, die zit toch in 4 ook dacht 'k??

't is wel bij Midi - of vst synth track, geen audio track !!

hier effe mijn setup,

Transformer.jpg

't is wel nog geen voorbeeld om note off te filteren,
daar ken ik zelf ook te weinig van,,,
ik gebruik't om enkel een bepaald midi channel door te laten,

Hebbes. Maar er is weinig op te zien. Denk dat het iets anders is..

Attachments

• Capture.jpg
    Capture.jpg
    56,3 KB · Bekeken: 129
hmmm, nee dat is't wel denk 'k, al ziet 't er v5 wel wat anders uit !!

Druk effe op help, of tja, oeps, check eens in de pdf help voor wat meer info !!
Zelf ben ik daar ook gene krak in !!
Da's met Trial en error dat ik mijn ding daarmee kan doen... :) :)

Hebbes. Maar er is weinig op te zien. Denk dat het iets anders is..
Ik werk op Logic maar het lijkt een beetje equivalent... druk eens op die knop 'Add Line'.
Ik peins dat die editeerbare info zal weergeven in dat venster. Mogelijk kan ik met een afbeelding daarvan dan wel iets meer zeggen.

In elk geval dien je de note-off-info te behouden maar dan transformeren naar note-on met velocity waarde op 0, anders blijven alle noten als ingedrukt aanzien.

Zie de bijlage. Wat je zegt klopt denk ik, nu dat nog in kunnen stellen. Zie jij aan de hand van de visual of en hoe dat ingesletd kan worden? Dank voor je hulp!

Attachments

• Capture.jpg
    Capture.jpg
    33,8 KB · Bekeken: 132
Als ik in Cubase noten programmeer voor de MFB of dit met mijn Nord doe, ontvangt de MFB bij note aan, maar ook bij note-off een trigger.
Zo zie je maar hoeveel hardware en/of software eigenlijk met de juiste mdi-data overweg kunnen hé :
note-on en note-off zijn juist de meest correcte noot commando's. Veel toestellen kennen enkel note-on met velocity 0-127. Note-off is chinees wss... hara-kiri.
Zie de bijlage. Wat je zegt klopt denk ik, nu dat nog in kunnen stellen. Zie jij aan de hand van de visual of en hoe dat ingesletd kan worden? Dank voor je hulp!
Ik heb geen Cubase en dus leid ik de werking af naar equivalentie met Logic...

In bovenste lijn zou je ergens als Condition 'Equal' = 'Note-Off' moeten kunnen selecteren (verder niets, geen channel, ofwat ook !).

In de onderste lijn (deze voert n.m.i. de transformatie uit op dat wat overeenstemd met de conditie gezet in bovenste lijn) :
1) mogelijk bij Action Target ofwel Operation 'Note-On'
2) bij parameter 1 niets omdat het voor alle noten dient uitgevoerd te worden (anders komt daar een specifieke nootwaarde te staan denk ik).
3) bij parameter 2 => 0 de waarde die velocity moet krijgen.

Laatst gewijzigd:
MFB Kult is ook een heel simpel ding met alleen midi in. Kan best dat die alleen de meest elementaire signalen snapt (hoewel note-off behoooooorlijk elementair is..) Mij een raadsel.
Met mijn oude Cubase versie had dit probleem niet. Ik zal vanavond eens wat instellingen proberen.

a_kult.jpg

alles geprobeerd, nog steeds zelfde probleem.. Drumgeluiden bij zowel on als off. En dat off moet dus nie.. Als iemand nog een suggestie heeft, ik hoor het graag!

Viola,
't viel me op dat bij een note on value 3, nul is, dus;...

Function delete onderaan,
Value 3
Unequal to 0

alé,, nu nog zien toe te passen op Cubase 4 !!

NoNoteOff-Value3-Unequal-to-0.jpg

alles geprobeerd, nog steeds zelfde probleem.. Drumgeluiden bij zowel on als off. En dat off moet dus nie.. Als iemand nog een suggestie heeft, ik hoor het graag!
Als je in Cubase correct uitgevoerd krijgt wat ik eerder aangaf dan moet het werken. Anders is je midi-data foutief.
Je hebt ofwel Note-On value nn gevolgt door een Note-On value 0 ofwel Note-On value nn gevolgt door een Note-Off value nn.
Toon eens hoe je de instelling gezet hebt ?

Inmiddels over op Cubase 5 :)
Zie bijgaand. Ik heb die delete functie niet bij de input transformer..
Ben ik een stap vergeten?

Attachments

• Untitled.jpg
    Untitled.jpg
    58,5 KB · Bekeken: 127
Inmiddels over op Cubase 5
Okey,, :) :)

en hmmm, het lijkt me bij jou de 'input transformer' Midi Insert Effect,
niet de 'transformer'

Ik zoek effe mee...

Ah, kijk, nou kom ik ergens :) Insert effect moet ik dus in zoeken ..... zo terug

Hebbes, zat bij verkeerde input transformer. Dus zo moet ik het nu instellen? Zie het screenshot. Dat elimineert note-off data?

Back