SCSI kabel voor MPC2000XL

Javascript

Amsterdam West
Hoi, ik heb een mpc2000XL gekocht en ik hem van een maatje van me een zipdrive gekregen. Nou passen de scsi kabels niet in mijn MPC...welke Kabel moet ik nou precies kopen???Ik zie nu dat er zoveel soortne kabels bestaan...

Thx ;)

als het goed is hebben wij dus dezelfde scsi poorten...weet jij welke jij hebt dan en welke kabel?

Ik heb deze kabel:

wec6205.jpg

wow thx voor je snelle post!!! erg bedankt!! ik ga hem nu bestellen...thx thx thx!!

Heb ook eens zo'n kabeltje gekocht en wel gewoon bij de computerboer om de hoek...(in mijn geval de vobis)

Origineel geplaatst door bambamstudio
advies: neem je mpc mee naar een computerwinkel.
Anders kon je geheid met de verkeerde thuis. ( ja heb daar ervaring mee met mijn s5000 sampler, alleen was toen een foto van de SCSI poort al voldoende )

Inderdaad, heel verstandig! Je wil echt niet weten hoe vaak ik iemand voor me heb gehad die zei "ik wil een scsi kabel". En dan heel raar gaat kijken als ik vraag of de connectoren 50 of 68 pins, centronics of sub-d, male of female moeten zijn.:confused:

ok mensen echt bedankt!!morgen heb ik eindelijk tijd en ga ik een kabel aanschaffen

Origineel geplaatst door bambamstudio
Ik heb deze kabel:

wec6205.jpg

Da's heel leuk.. maar die kabel is absoluut niet geschikt om een MPC2000XL aan een Zipdrive te Hangen (of andersom).

Zoals al gezegd.. er zijn veel verschillende scsi-aansluitingen. Zorg dat je de juiste hebt!

Een MPC2000XL heeft een zogenaamde mini Sub-D 50 (HD50) aansluiting. Een scsi Zipdrive doet 'het' met een Gewone Sub-D 25 connector.

ik moet dus mini Sub-D 50 (HD50) hebben?

Jip!

Jip!

Inderdaad: een scsi-kabel van Mini Sub-D 50 (ook wel HD50 genoemd) naar Sub-D 25

[font size=1]Excuses voor de overdreven duidelijkheid.. maar dit is iets waarover je niet duidelijk genoeg kunt zijn.[/font]

rdsi02.jpg

Prijs:
EUR 15,00
Excl. BTW: EUR 12,61

Lengte: 90 cm

Aansluitingen: 50 pins HD - 25 pins

Toepassing: Verbinding van SCSI controller naar apparaat / behuizing

Is dit de juiste?deze kabel is echt bijna nergens verkrijgbaar heb al 1000 winkels gebeld :(

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Tolliekop
rdsi02.jpg

Prijs:
EUR 15,00
Excl. BTW: EUR 12,61

Lengte: 90 cm

Aansluitingen: 50 pins HD - 25 pins

Toepassing: Verbinding van SCSI controller naar apparaat / behuizing

Is dit de juiste?deze kabel is echt bijna nergens verkrijgbaar heb al 1000 winkels gebeld :(

Ik heb toevallig laatste dezelfde kabel gekocht in een winkeltje in Arnhem weet alleen niet meer hoe deze winkel heet! maar die hebben een heel reck vol met SCSI kabels.. dus

ok vandaag ga ik naar een shop, ik heb me suf gebeld....hoop dat zij de goede hebben ;)

owja trouwens....

OP m'n zip heb ik 2 scsi aanluitingen...kan ik zowel m'n pc en mpc aansluiten op de zipdrive???
als ik voor de pc een scsi controller koop?

Laatst gewijzigd:
Back