Oberheim OB

Status
Please reply by conversation.

Allert

Sonar Traffic
Hallo,

Ik zit er hard aan te denken om een Oberheim OB-X, OB-Xa of OB-8 te kopen. Heeft iemand hier er nog een waar i vanaf moet/wil/kan ? :) Liefst 8 voice en met MIDI.

Groetjes,
Allert

Op Ebay worden veel Oberheim,s aangeboden de laatste tijd en het valt me op dat ze maar beperkt mee gaan in de hoge prijzen hype. Even zoeken en volhouden en je vind een mooie voor een mooie..

Als het specifiek om de sound gaat: ooit OP-X van Sonic Projects gehoord? Leverbaar als VSTi of Reaktor ens en zelfs een specifieke V-machine versie. Ik heb 'm 1 op 1 vergeleken met een OB-SX (preset versie van de OBX(a))ik hier heb staan, preset nagemaakt op de OP-X en ik was onder de indruk, verschil was nauwelijks te horen.
Voordeel is duidelijk, zoals bv mijn OB-SX nu een servicebeurt nodig heeft (er werken een paar dingen opeens niet meer), niet 3x in een middagje de tune button drukken, evt. beperkingen met midi (ik stuur 'm monofoon aan met een syntecno) en daar ook weer tuningsverschillen tussen de noten zelf mee, moet beter afgeregeld worden.
Allemaal dingen die je tegen kan komen, hoeft niet natuurlijk. Het zijn prachtige bakken om te zien maar als het alleen om de sound gaat: OP-X met een knoppendoosje erbij en gaan!

Bedankt voor de tips, OP-X ken ik en vind ik zeker niet slecht, maar hou gewoon nogal van t echte ding.

Ik hou de internets in de gaten!

Groetjes,
Allert

Als het specifiek om de sound gaat: ooit OP-X van Sonic Projects gehoord? Leverbaar als VSTi of Reaktor ens en zelfs een specifieke V-machine versie. Ik heb 'm 1 op 1 vergeleken met een OB-SX (preset versie van de OBX(a))ik hier heb staan, preset nagemaakt op de OP-X en ik was onder de indruk, verschil was nauwelijks te horen.
Voordeel is duidelijk, zoals bv mijn OB-SX nu een servicebeurt nodig heeft (er werken een paar dingen opeens niet meer), niet 3x in een middagje de tune button drukken, evt. beperkingen met midi (ik stuur 'm monofoon aan met een syntecno) en daar ook weer tuningsverschillen tussen de noten zelf mee, moet beter afgeregeld worden.
Allemaal dingen die je tegen kan komen, hoeft niet natuurlijk. Het zijn prachtige bakken om te zien maar als het alleen om de sound gaat: OP-X met een knoppendoosje erbij en gaan!

Appels peren, new mini old mini, new beatle old beatle, jaren 30 woning jaren 30 vinex woning, thaise vrouw thaise ladyboy...get the pic?

Probleem is wel dat ze er groot zijn en lastig om te versturen...ik heb wel eens gedacht "dat telt mee in de prijs" want tegenwoordig hebben mensen ook geen enorme studios meer in binnenstedelijke gebieden dus ook geen ruimte.

Appels peren, new mini old mini, new beatle old beatle, jaren 30 woning jaren 30 vinex woning, thaise vrouw thaise ladyboy...get the pic?

misschien dat ie er daarom ook bij zei: 'als het specifiek om de sound gaat.'

Dat groot en lastig versturen is zeker een dingetje als ze overseas moeten komen. Ik neem dat altijd mee inde prijs en check ongeveer *1,22 voor evt invoerrechten. Kom je bij die uit New Jersey toch op bijna 3000 euri...

Dat groot en lastig versturen is zeker een dingetje als ze overseas moeten komen. Ik neem dat altijd mee inde prijs en check ongeveer *1,22 voor evt invoerrechten. Kom je bij die uit New Jersey toch op bijna 3000 euri...

Dat wou ik maar zeggu... =(

Maak van die 1.22 maar 1.25 (namelijk 19% btw en 6% invoerrechten).
En houd er rekening mee dat die 25% ook over de transportkosten worden gerekend.
Dus als je paypal factuur bestaat uit 1500,- aanschaf en 500,- portokosten, dan moet je 2000 * 1.25 = 2500,- betalen.

Maak van die 1.22 maar 1.25 (namelijk 19% btw en 6% invoerrechten).
En houd er rekening mee dat die 25% ook over de transportkosten worden gerekend.
Dus als je paypal factuur bestaat uit 1500,- aanschaf en 500,- portokosten, dan moet je 2000 * 1.25 = 2500,- betalen.

500 porto is wel pittig!!

Die 500,- zuig ik uit mijn duim als rekenvoorbeeld he.
Ik heb geen idee wat het gaat kosten om een OB8 uit amerika te laten komen.

ah, ik dacht invoerrechten 3%. Dat die ook over de verzendkosten gaan weet ik. Shipping prijzen lopen nogal uiteen....
Vandaar dus ook: als er iemand nog een in NL, DE of BE te koop weet hoor ik dat graag!

In Engeland zie je ze ook wel voorbijkomen, ff gechecked op yakaz (heeft ook een mailalert) en zoekopdracht Oberheim binnen een maand een OB-8 en een OBXa met midi voor rond de 2000 pond (ca 2200 euro), ff op en neer met de boot voor 130 euro en zelf uitproberen.

Status
Please reply by conversation.
Back