303 oplappen

jes303

DIY brain mods
hallo allen, ik heb voor de 2e maal in m'n leven een 303 in bezit. deze is echter wel een beetje intensief gebruikt. de verf rond 3 pots is eraf, en de druk-knopjes werken niet echt lekker meer.

zijn er vervangende knopjes beschikbaar, dat zijn volgens mij die kleine vierkante met zo'n rond zwart klikkertje? ik had ooit op een site over 606 mods gelezen dat je een replacement hiervoor kon laten uitvoeren, maar die site bestaat niet meer. of is er een truuk om deze knopjes weer beter contact te laten maken?

is er op de een of andere manier weer zilvere lak / verf aan te brengen zonder dat je het (echt) ziet, met bijv. een specifiek type verf, een bepaalde kleur?

iemand anders ervaringen met het oplappen van een 303??

heb ook nog een 303 en een 606 die het allebei niet doen

zelfde probleem met de verf, maar niet met de knopjes.
alleen die van mij gaan niet aan, denk een probleem met de voeding?

mwh... een beetje googlen doet wonderen:

http://www.firstpr.com.au/rwi/dfish/303-mods.html

1 - Replacing the switches and installing a dust guard
The TB-303 has 24 "tact" (tactile) switches which are made by the Japanese companyALPS http://www.alps.com who make the pots and rotary switches in the TB-303 and the miniature pots in the Devil Fish. These are good switches, but they are not sealed against dust.
Household dust, especially flakes of skin, get into the switch and contaminate the contacts, causing them to become unreliable. This can make the TB-303 completely impossible to program.

enzovoorts....

dit zijn de knopjes (94 eurocent per stuk :D):

http://international1.farnell.com/S...ARGS=/common/prodsearchform_inone_dutch.jhtml

Jongens, de knopjes zijn gewoon te bestellen bij mede forum lid Senso.
Ik heb pas al m'n 303 knopjes vervangen en ze werken weer als nieuw.

Ik kan ze wel voor je vervangen als je het zelf niet aandurft.

zou iemand van dit forum die oude uitgeleefde dingen op kunnen knappen dan? (senso misschien? of jij?)

Origineel geplaatst door sander
Jongens, de knopjes zijn gewoon te bestellen bij mede forum lid Senso.
Ik heb pas al m'n 303 knopjes vervangen en ze werken weer als nieuw.

Ik kan ze wel voor je vervangen als je het zelf niet aandurft.

Oh ok. was het lastig te vervangen of viel het wel mee?
hoeveel zou je vragen als je ze in mijn machine zou vervangen?

pb

pb

Origineel geplaatst door Ophidian
zou iemand van dit forum die oude uitgeleefde dingen op kunnen knappen dan? (senso misschien? of jij?)

ik zou zeggen ,check idd senso ,...zoe .boemtsjak
misschien ,als het aan je voeding ligt vast wel ,kunje het aankomend weekend
al weer aan je xox en tb draaien ,...
gewoon een pbtje en wie weet
[als ik dat setje kapot thuis had liggen oei oei...]
anders geef ik er nog wel een gouwe stuiver voor ,hmmmm
sccs ron

thx, ik rinkel wel effe een belltjes (PM ;)) bij een van de 'kenners'

Voorzichtig

Voorzichtig

Als je voorzichtig te werk gaat.. en handig bent met een soldeerbout.. is het vervangen van die switches een koud kunstje. Meld je maar even als je hulp nodig hebt..

Ook ik kan dit evt. voor je doen. En modificaties voor de 606 en 303 en de 101... en circuit-bends voor casio SK1 en speak&spell... enz. Tot mijn vreugde wordt ik er steeds beter in. Eigenlijk is er nog niet een projectje misgegaan. En ik lees steeds weer over kapotte/vergeten oude spulletjes die mensen 'nog hebben liggen', dus... kom maar op.

Origineel geplaatst door jes303
Oh ok. was het lastig te vervangen of viel het wel mee?
hoeveel zou je vragen als je ze in mijn machine zou vervangen?

Voor een lekkere taart ofzo :)

Back