GEM Promega 3 - Defecte toetsen

Mr. Funk

Ingeburgerd
Ooooh, wat ben ik verliefd op deze bak en ik vind het zo ontzettend kut (pardon my french):

Iemand heeft per ongeluk bier over de toetsen van mijn Promega gegooid een paar dagen geleden en nu geven twee toetsen geen geluid meer...

Het gaat om de F# en de B toets gelijk boven de midden C.

Situatie: bier op toetsen. Natuurlijk gelijk uitgezet en gedroogd. Vervolgens een tijd uit laten staan. Toen weer aangezet: de F# toets deed het ineens niet meer. Weer volledig uitgezet. Nog een dag gewacht. Toen deed de B toets het ineens ook niet meer. Tot overmaat van ramp hing hij de volgende dag ook nog bij het opstarten. Dit is nu niet meer het geval.

Wat ik heb gedaan in de afgelopen 24 uur is het ding opengedraaid, hele klavier eruit gehaald. Dat laten drogen voor zo'n 8 uur. Vervolgens met stofzuiger beetje langsgegaan. Alles weer in elkaar gezet en in elkaar gedraaid. Net weer aangezet en nog steeds doen de F# en de B toets het niet.

Het is erg moeilijk om ook echt bij een toets afzonderlijk te komen (je moet dan echt printplaten los gaan draaien enzo) maar ik had gehoopt dat dit misschien zou helpen. Helaas.

Heeft iemand enige ervaring met dit apparaat of deze situatie? Heeft iemand tips voor reparatie? Iets wat ik nog eventueel zelf kan doen? Anders: weet iemand een reparateur die dit zou kunnen repareren? (omgeving Rotterdam). Mijn garantie is al lang verlopen.

Ook al kreeg ik nu het gehele aankoopbedrag terug, ik zou nog steeds de Promega kopen. Had al stad en land afgezocht om deze te bemachtigen. Ik hoop zo dat dit te repareren is.

ik ken de promega niet, maar als de toetsenborden een beetje op de S2 of 3 lijkt, dan zul je er een flinke klus aan hebben om het weer schoon te krijgen.
toetsen erafhalen, en schoonmaken met wattenstaafjes en alcohol.
:koffie:

drogen en stofzuigen zal iid niet helpen, je zult echt met een wattenstaafje en alcohol het residu van de toetsen/print moeten halen.

Thanks for the replies! Much appreciated!

Kan iemand me een reparateur aanbevelen in de omgeving Rotterdam die dit voor mij kan repareren? Ik vind het iets te gevaarlijk om zelf te doen, alhoewel het wel tempting is om te proberen (dan is ie sneller gerepareerd...)

Ik heb 'm best wel nodig...

Back