DIY analog sequencer

demian

Ojee
762643.jpg

Key Features

• 8 programmable steps of control voltage
  • Can fit vertically into 1U wide of MOTM style panel space
  • 2 sequencers fit into 3U high Eurorack panel space
  • All 8 steps have note on/off switches to turn the summed gate off for that step
  • All steps output a short gate to make use of envelope generators (unlike many "Baby10" designs which tie the notes together). This should work to trigger drums as well.
  • Select from 2-8 steps via the same toggles used for gate on/off. This addition does not make the design more complex, which is a plus!
  • CV (contol voltage) output for interfacing with any analog gear
  • Extremely easy to assemble (even for beginners!)
  • Easily scalable with detailed instructions on how to do so (build as many channels as you want, all running off of the same master tempo clock!)
  • Power supply can be a 9V battery, +12V or +15V to accommodate a wide variety of system formats and portability!
  • 161x41mm board space needed to mount the control panel
  • Included detailed instruction manual with easy-mode drilling template for the front panel!

http://www.indiegogo.com/sympleSEQ

Dus.. :W

Ik haal niet helemaal uit de beschrijving of er nou iets van externe sync op zit, wat toch redelijk essentieel is wil je hem gebruiken in een modular setup (wat een beetje de suggestie is waarvoor hij is...)

..

..

of toch?
Leuk ding hoor, er komt steeds meer van die leuke diy,erg goede ontwikkeling om het een beetje betaalbaar te houden..

Attachments

• seq.JPG
    seq.JPG
    29,6 KB · Bekeken: 76
Een makkelijk te bouwen sequencer waar je niet een kilometer draad in moet stoppen om een miljoen potmeters en schakelaars te bedraden lijkt me echt super. Maar dit ding is net een beetje te "bare bones" om echt de bom te zijn (IMHO). Hij zou net wat modulairder mogen, zodat je hem zowel parallel als in serie uit kunt breiden, skippen zou leuk zijn.

Vond het ook wel een beetje veel geld, maar als je kijkt wat schakelaars en potmeters kosten, dan is het misschien zo gek nog niet.
Het feit dat er het risico inzit dat het bedrag niet gehaald wordt en dat ie dan toch het geld krijgt (en je naar je geld en je spullen kunt fluiten), is IMHO een "onvolkomenheidje" van die website (zelf al zegt de initiator dat ie dan netjes terugbetaalt, minus 9% vermoedelijk).

Misschien toch zelf eens een set PCB voor in elkaar flanzen.

Is er iemand hier op het forum die deze sequencer gebouwd heeft?
Inmiddels is er een 2.0 versie: http://cv.hexinverter.net/?projects=sympleseq-v20--universal
Zo te zien ook via een externe clock te syncen. Lijkt mij een gaaf sequencertje en ik overweeg er 2 te gaan bouwen.
Alleen even kijken hoe ik dat in mijn MOTM/OAKLEY formaat panels ga krijgen.
Ik kan helaas geen kant en klaar schaeffer paneel vinden voor dat ding.

Die heb ik gezien, maar omdat ik voor heel mijn modular Schaeffer panelen heb gebruikt, wil ik dat nu ook. Andrts wijkt die sequencer zo af van de rest.

Ik ben versie 1 aan het bouwen. (moet alleen nog de mini toggle switches vinden)
Hexinverter is een coole gast. hij maakt erg leuke projecten, oa. de liquid hihat (ism Ryk), Vcnoiz, Postman envelopes etc.

Ik ga zodra ik wat meer cashflow heb nog 1 simplesequencer bijbestellen. dan kan ik m in een dual europanel stoppen.

die indiegogo prijzen gelden trouwens niet meer. je kan op z'n site de shop gebruiken. (= een stuk goedkoper ook)

er is ook een soort expander uit voor deze sequencer: de SeqSquared. hij beschrijft het zelf als een programmable sequencial switch ... zie hexinverter.net

Ik ga denk ik voor een versie met 4 sympleseq's ga + 1 seqsquared. En dan bestel ik toch maar die panelen erbij in de hoop dat het niet teveel afwijkt van de rest van mijn modules.
Het lijkt me in ieder geval een stuk eenvoudiger te bouwen dan de mfos 16 step sequencer.
Die laatste heeft wel iets meer mogelijkheden (kan ook achteruit), maar scheelt volgens mij niet eens zo heel veel.
Of kan zo'n mfos 16 step sequencer echt iets wat heel belangrijk is en de sympleseq niet heeft?

Volgens mij zijn de voornaamste verschillen: standaard 16-stappen (maar dat los jij op met de Squared), reverse (en ook reverse-on-step, dus heen en weer lopen), random, fine tune, glide, en single run (dus remote start en dan één keer lopen). Bij de MFOS kan ook de step quantizer/variclock er nog bij gebouwd worden.

Maar bouwen met deze printen is inderdaad wel een heel stuk makkelijker dan de MFOS.

Ik heb 4 x 8 steps straks en met de squared module erbij kan ik ook 2 x 16 of 1 x 32 doen, dus dat is inderdaad wel op te lossen.

Dat heen en weer lopen/reverse etc. zal ik vermoedelijk niet al te vaak gebruiken en hopelijk dan ook niet missen.
Fine tune zal ik denk ik ook niet missen, want ik heb vier quantizers in mijn modular zitten die de boel dus wel strak trekken.
Het enige wat ik misschien wel mis is glide, maar misschien is dat met wat creatief omspringen met de 4 sequencers ook wel te regelen. Ik kan me voorstellen dat ik 1 van de 4 sequencers gebruik om een vco aan te sturen die gekoppeld is met een lag module. Helaas is mijn lag module niet voltage controlled (Oakley little lag), dus kan ik de glide time niet regelen per noot, maar denk niet dat ik dat mis. Hier en daar moet ik dus wat concessies toen ten gunste van de eenvoud van het bouwen.

Wat ik alleen niet helemaal snap is of je ook een "rust" in je sequence kunt bouwen door een step niks te laten horen. Ik zie dat je een schakelaar hebt om de gate uit te zetten, maar stuurt hij dan nog wel CV naar je vco?
Als dat zo is blijf je hem toch horen en worden alleen mijn envelopes niet opnieuw getriggered, of maak ik hier een denkfout?

Die mfos wil ik ook nog steeds een keer bouwen, maar ik denk dat ik dat samen met de uitbreiding daarop een keer in apart cabinet ga bouwen. Zie daar best een beetje tegenop voor wat betreft het bedraden en zo en ook de kosten zijn volgens mij niet misselijk.

Glide is bij de MFOS ook niet per step, maar meer een portamento.

De MFOS stuurt bij een rust (gate/trigger uit) inderdaad wel wijzigingen in de CV naar buiten. Hoe die andere dat doet weet ik niet, maar ik gok hetzelfde, zeker omdat die qua sturing eenvoudiger is. Dus wil je geen rare effecten dan moet de "uit" stap op dezelfde waarde gezet worden als de stap ervoor. Aan de andere kant kun je ook wel weer grappige dingen doen door minder gates aan te zetten en dan met een lange release toch verschillende noten te laten horen. Dat geeft een soort accent-idee.

Ik heb mijn MFOS trouwens ook omgebouwd tot 2x16 zonder fine tune, ook omdat ik een quantizer heb.

@etaoin: Heb jij een inschatting hoeveel je mfos sequencer gekost heeft?

Voor die sympleseq schat ik in totaal iets van 350 euro kwijt te zijn voor 4 sequencers.

@etaoin: Heb jij een inschatting hoeveel je mfos sequencer gekost heeft?.

Niet zo 1-2-3. De printen zijn $41 inclusief verzenden. Ik denk dat er max. 20 euro componenten in zit. Ik gebruik goedkope Alpha pots van $0.50 dus dat is $17. Doe nog 's 20 euro ofzo voor LEDs, jacks, draad en switches. De kast heb ik zelf gemaakt, paar euro aan hout. Rond het af naar 100 euro voor de dingen die ik vergeten ben zou ik zeggen. Da's exclusief mijn eigen tijd natuurlijk.

Zijn er hier mensen die deze sequencer (de V2) hebben gebouwd?

Ik vroeg me af hoe hij bevalt, of wat een eventueel leuk alternatief is voor deze sequencer om zelf te bouwen.

of toch?
Leuk ding hoor, er komt steeds meer van die leuke diy,erg goede ontwikkeling om het een beetje betaalbaar te houden..

helemaalmee eens want int sequencer gedeelte van dity ..ist vaak nog knap lastig en expensive
:okdan:
keep sequenced

Back