"splitten kan meestal wel" en mijn "parallel-ideetje"
"splitten kan meestal wel" en mijn "parallel-ideetje"
hangt er natuurlijk een beetje vanaf wat voor signaal je split en naar wat voor apparaten.
Ik split zelf het signaal van de jomox airbase kick, nadat die door een mono compressor is gegaan als stereo sidechain naar mijn bass-compressor en naar een mixer die ik als splitter gebruik door middel van een 1 naar 3 kabel die ik zelf gemaakt heb. Vanuit de splitter gaat die dan door de ibanez TS9DX en Boss metalzone (waarbij het schijnt dat je dan toch beter een 'zwak' signaal in kan sturen omdat die anders teveel distord en je bass weg is) en daarnaast 1 bypassed kanaal (heb ik dus nog 1 kanaal over waar ik nog een derde, heftige, niet distortion, effect over wil). Deze 3/4 worden dan weer bij elkaar gemixed en gaan door me sherman heen. Van daaruit gaan ze nog een door een 2e compressor om de aanslag weer wat recht te trekken.
Ik heb alleen nog zo mijn twijfels over de bass, want hoewel de kick de bass-synth weg drukt bij de aanslag zit ik toch te denken aan een/twee stereo crossover(s) om de bass en mid/hoog te splitsen op een paar plekken en aan het eind weer bij elkaar te mixen na de effecten. Dus dan zou dat zoiets worden:
jomox kick->splitter in 2 kanalen-> 1 kanaal door crossover om bass te abstraheren en door een compressor te gooien zodat die in het eind stadium erbij gemixed kan worden en andere kanaal van de splitter gaat door de effecten (dus met bass zodat daar de distortion en filter ook door beinvloed wordt), dan door de tweede (2e stereokanaal) input van de crossover zodat ik de mid/hoog door de 2e compressor kan gooien en bij de basslaag kan mixen.
Daarnaast gaat de basssynthesizer dan ook door een crossover en compressor zodat die een beetje weg wordt gedrukt wanneer de kick in komt en ik de te lage bassen eruit kan houden (oftewel, de kick krijgt de lage bass voor zichzelf, heb ooit gehoord dat de prodigy dit geintje ook gebruikt)
Als ik het goed voor me zie (correct me if I'm wrong), moet ik zo een basskick kunnen produceren die bij elke distortion/filter-instelling blijft beuken..
sik