Geluid uit Ableton in Wavelab

Mini-Error

Ouwe rot
Hallo,

Ik wil geluid opnemen in Wabelab via Ableton.
Mijn geluidskaart is een Motu Ultralite MK3 Hybrid.

na gezocht te hebben is het me gelukt van uit Ableton geluid in me Cue Mix van Motu te krijgen.
Alleen in Wavelab komt maar geen geluid binnen.

Wel lukt het geluid op te nemen via een extern apparaat via de Motu in Wavelab.

Maar via Ableton krijg ik het niet voor elkaar.

Wie heeft de oplossing voor mij?
Want zelf kom ik er niet meer uit.

Groeten

Waarom zo moeilijk? Selecteer het bereik wat je uitgerenderd wil hebben en doe Export to Audio/Video. Voila, een wave-file.

Of gaat dit er om dat je het onder een filmpje wil zetten als tutorial?

Waarom zo moeilijk? Selecteer het bereik wat je uitgerenderd wil hebben en doe Export to Audio/Video. Voila, een wave-file.

Of gaat dit er om dat je het onder een filmpje wil zetten als tutorial?
Ja natuurlijk kan het via Export to Audio/Video. :)

Maar wil na het Exporteren van uit Ableton een mp3 van maken in Wavelab.

En lijkt mij dus beter om direct van uit Ableton in Wavelab op te nemen.

volgens mij zal dat zo niet lukken : er kan maar één applicatie tegelijk aan je geluidskaart.
Neem Wav op uit ableton, zet dan om naar mp3 met wavelab of itunes of whatever....

Dat is ook wat ik normaal doe.
Maar die vraag stelde ik niet.

antwoord op je vraag dan:

stel in ableton je master ouput (of het kanaal wat je wilt opnemen) in op een bepaalde output (welke je allemaal kan kiezen kun je kiezen in je preferences)

lus die met 2 gebalanceerde patch kabeltjes door naar 2 willekeurige inputs op je mk3 (ik heb hem zelf ook) en kies in wavelab ook in je preferences die inputs.

ableton PLAY -> Wavelab RECORD.

Daarna CTRL-E om naar mp3 te converteren.

Maar om je toch even in de rede te vallen, als je dat toch al doet, waarom vraag je dan naar een optie die het geluid alleen maar slechter kan maken?

Want als je vanuit ableton rendert, en daarna in wavelab converteert, heb je geen enkele AD/DA conversie gehad.

En wat jij nu wilt is een digitaal signaal converteren naar analoog, dat signaal weer analoog opnemen om het weer digitaal te maken, om het vervolgens weer te gaan comprimeren naar MP3.

Lijkt me niet de juiste weg. Maar goed, hierboven de uitleg hoe je dat moet doen.

En lijkt mij dus beter

Ja, maar dat is het dus niet. Live doet ook nog wat dingetjes zoals peak detection en normalization, en omzetten naar mp3, daar heb je geen Wavelab voor nodig, dat doet RazorLAME sneller en goedkoper :).

Live doet ook nog wat dingetjes zoals peak detection en normalization.

kan je in ableton makkelijk afzetten in de opties als je de Wav gaat renderen....

stel in ableton je master ouput (of het kanaal wat je wilt opnemen) in op een bepaalde output (welke je allemaal kan kiezen kun je kiezen in je preferences)

lus die met 2 gebalanceerde patch kabeltjes door naar 2 willekeurige inputs op je mk3 (ik heb hem zelf ook) en kies in wavelab ook in je preferences die inputs.

Vanavond gelijk even proberen thanks!

En wat jij nu wilt is een digitaal signaal converteren naar analoog, dat signaal weer analoog opnemen om het weer digitaal te maken, om het vervolgens weer te gaan comprimeren naar MP3.
Juist dat wil ik proberen.
De reden hier van is dat ik mijn track beter vind klinken in Ableton zelf dan wanneer ik het render/geëxporteerd heb na wav.
Of het direct opnemen in Wavelab beter of minder wordt zie ik dan wel.
Proberen kan nooit kwaad denk ik.

ben toch's benieuwd of jij in twee actieve applicaties dezelfde geluidskaart zal kunnen gebruiken ...

bijv: traktor 2 en maschine gebruiken beide dezelfde ASIO/CORE drivers en kan ik gewoon tegelijk gebruiken.
Sterker nog, ik kan zelfs dezelfde outputs tegelijk gebruiken.

MAC veronderstel ik dan ...

En de ouput van de kabeltjes dan?
Ouputs van de Motu met een de kabeltjes naar de input van de Motu of zo?
Of input/input.

Back