Mackie firewire multitrack recording probleem

emielow

Ingeburgerd
Ik heb een Mackie 1220 met firewire kaart gekocht. Deze heb ik aangesloten op een Dell PC met Windows XP (en een Exsys Firewire kaart met Texas Instruments Chipset gekocht en geinstalleerd). De Windows XP Mackie drivers gedownload van de site en geinstalleerd. Ik gebruik Nuendo 2.0.

Eerst kreeg ik bij 'apparaatbeheer' nog de melding dat de Mackie 'niet correct' werkt, terwijl winamp etc. gewoon wel via firewire naar de Mackie werd gestuurd, hij wordt dus wel herkent. Toen de Mackie nogmaals aangesloten en nu lijkt dat verholpen. Ook in Nuendo de Mackie ASIO drivers geselecteerd, en Nuendo ziet de firewire kanalen.

Het probleem:
Een testrun gemaakt, 1 kanaal opnemen, firewire kanaal 1 toegewezen en dat gaat goed, hij neemt op. Nu wil ik in Nuendo 8 kanalen tegelijk opnemen, ik maak hiervoor 8 mono kanalen aan en wijs hier de firewire kanalen aan toe van de Mackie (volgens de handleiding). Vervolgens wil ik (eerst maar eens 1 kanaal testen) 1 kanaal opnemen met deze instellen en het werkt niet meer. Het 'tijdsbalkje' om het zo maar even te zeggen verschuift niet en ik zie geen opgenomen audio. Hoe kan dit????

Back