Yamaha CS 60 midi uitbreiding

jhwn

Ingeburgerd
Hello,

Mijn CS60 wordt op dit moment door Mark Cox geserviced. Hij opperde de mogelijkheid om een midi kit in te bouwen die hij ontwikkeld heeft.

Het klinkt opzich aanlokkelijk, maar ik vraag me af wat wijsheid is:
De machine authentiek en origineel laten, of uitbreiden.

Ik speel namelijk met de gedachte om de CS60 in de verkoop te doen als hij terug komt van Mark. Ik speel er te weining op (zowiezo geen tijd voor muziek) en ik vind ook dat dergelijke machines bij echte liefhebbers thuishoren, die wellicht gaan voor authenticiteit.

Wat denken jullie?

Groeten en goed weekend!

Jeroen

zolang het netjes en redelijk onopvallend wordt uitgevoerd en de prijs goed is zou ik het gewoon doen. Geeft alleen maar extra functionaliteit.

Waarde verlies?, it's not a original anymore....?
Ik weet het niet, midi echt nodig?

Heb ook een midikit door Marc Cox in mijn Solina laten zetten :okdan: ik vind dat erg functioneel aangezien ie 4 meter van mijn DAW staat ;) maar als je je CS60 weer van plan bent weg te doen, is het idd iets voor de nieuwe eigenaar.

Er worden bv ook JP8's aangeboden met Kenton en Encore midikit.. vaak wordt er dan een meerwaarde vertegenwoordigd, ik was iig erg blij dat mijn JP8 al midi bleek te hebben toen ik em kocht en heb geen moment getwijfeld over het al dan wel of niet meer origineel zijn van een instrument.

Citaat beatzofbucket : Heb ook een midikit door Marc Cox in mijn Solina laten zetten.
Wat een toeval, ik ook en ook nog eens in hetzelfde instrument ook.
Ik hou eigenlijk ook niet van gemodificeerde synths, maar midi inbouwen vind ik toch net iets anders.
Hou er wel rekening mee dat midi inbouwen een behoorlijk bedrag kost en of een toekomstige nieuwe eigenaar dat bedrag als op prijs bij de CS-60 wil betalen is nog maar de vraag.

Ik zou het niet doen. Alleen maar als je hem zelf wilt houden, inzetten en als MIDI controller gebruiken,anders slaat het nergens op. Voor de volgende eigenaar is deze mod waarschijnlijk nutteloos, en de originele staat van het toestel kan hoogstwaarschijnlijk niet meer hersteld worden.

Stephen

CS-80 je verteld niets nieuws.

Jij wel....want vroeger schreef men nog gewoon "vertelt".

Maar goed, zo'n Mark Cox midi interface dus....wat kost zoiets, en kun je er ook filter cutoff enz. mee aansturen ?

CS-80 je verteld niets nieuws.

Dat kan, ik ben een ouwe lul, hoor!
old.gif

Stephen

Citaad Sountrooper : wat kost zoiets, en kun je er ook filter cutoff enz. mee aansturen.
350 euro en je kunt alleen note on/of massages polyfoon mee aansturen, verder niets.
Sorry voor de spelling foud, haal geregelt de D en T door elkaar ;)

haha, dat lijkt me ook wel. Dure controller anders :P

Ik zou het ook niet doen.
tenzij:

Je hem zelf wilt houden en niet kan spelen.
Je hem zelf wilt houden, wel kan spelen maar tegelijkertijd parameters wil laten "bewegen".
Je hem wilt verkopen aan iemand die er midi in wil.

Ik heb zelf een CS50 zonder midi.
Ik ga er geen midi in laten bouwen omdat ik dat niet wil.
Maar als ik nog geen CS50 (of 60) zou hebben en ik kon er eentje kopen met midi, dan zou ik dat wel doen.
Ik zou de midi mod geen doorslaggevende factor laten zijn in de beslissing hem wel of niet te kopen.
Ik zou het (mits god uitgevoerd) geen bezwaarlijk iets vinden.

Het is een moeilijk dilemma. Er zijn heel wat spulletjes te koop die MIDI naar CV omzetten en omgekeerd. Persoonlijk zou ik dan ook eerder daarvoor kiezen in plaats van voor een modificatie van het oorspronkelijke instrument.

Ik heb bvb een CS-15 die aangestuurd wordt met MIDI via de ingebouwde MIDI/CV converter van mijn Novation Bass Station rack.

Als je de mod toch zou laten uitvoeren, zou je misschien kunnen vragen om hem op z'n minst omkeerbaar te maken, met de MIDI connectoren in een apart kastje buiten de synth (als dat mogelijk is).

Dank voor alle reacties!

Ik denk dat ik 'm vooralsnog even zo laat.

Ik heb overigens veel mails / pm's gehad over het eventuele verkopen en of ik een prijs in gedachten had.
Die heb nog niet - ik laat dat ook afhangen van hoeveel de service beurt me gaat kosten etc.
Hoe dan ook zal ik 'n advertentie hier plaatsen mocht de tijd voor verkoop daar zijn.

Bedankt voor alle input!

Citaad Sountrooper : wat kost zoiets, en kun je er ook filter cutoff enz. mee aansturen.
350 euro en je kunt alleen note on/of massages polyfoon mee aansturen, verder niets.
Sorry voor de spelling foud, haal geregelt de D en T door elkaar ;)

Ik grijp even in... Mijn MIDI-kit kan veel meer dan alleen maar note-on/off. Ik denk dat analogica in de war is met de MIDI-kit die ik in zijn Solina String Ensemble ingebouwd heb. Die kan inderdaad alleen maar note-on/off. Meer is op een Solina ook niet mogelijk.

De CS-60 MIDI-kit kan naast note-on/off ook nog aftertouch routing naar VCO-modulatie, VCF-modulatie, Brilliance en Level. Net als het originele keyboard van de CS-60 zelf. Maar de routings kunnen ook afgekoppeld worden van aftertouch en dan weer aangestuurd worden met een andere MIDI controller. Verder is pitchbend mogelijk van 5 tonen omhoog en omlaag. Aardig wat expressie lijkt me zo. Prijs is € 325,- EXCL. BTW. Dat is inclusief de inbouw ervan. MIDI-kits zijn niet los te koop als DIY. Alles wordt hier ingebouwd en getest. Alleen de MIDI-IN en THRU poorten zijn aanwezig. MIDI-OUT kan dus niet.

Als de CS-60 sowieso in de verkoop gaat is het inderdaad misschien het beste om de MIDI optie aan de koper over te laten. Het kan immers altijd nog.

Groeten,

Mark

Citaat lil'markie : Ik denk dat analogica in de war is.
Ik ben geregeld in de war, haal zelfs al de D en T door elkaar ;)
Maar ik kan een ieder Mark Cox aanbevelen, vakman voor alle modificatie's en reparaties :okdan:

Back