Yamaha CS 60 midi uitbreiding

Ik grijp even in... Mijn MIDI-kit kan veel meer dan alleen maar note-on/off. Ik denk dat analogica in de war is met de MIDI-kit die ik in zijn Solina String Ensemble ingebouwd heb. Die kan inderdaad alleen maar note-on/off. Meer is op een Solina ook niet mogelijk.

De CS-60 MIDI-kit kan naast note-on/off ook nog aftertouch routing naar VCO-modulatie, VCF-modulatie, Brilliance en Level. Net als het originele keyboard van de CS-60 zelf. Maar de routings kunnen ook afgekoppeld worden van aftertouch en dan weer aangestuurd worden met een andere MIDI controller. Verder is pitchbend mogelijk van 5 tonen omhoog en omlaag. Aardig wat expressie lijkt me zo. Prijs is € 325,- EXCL. BTW. Dat is inclusief de inbouw ervan. MIDI-kits zijn niet los te koop als DIY. Alles wordt hier ingebouwd en getest. Alleen de MIDI-IN en THRU poorten zijn aanwezig. MIDI-OUT kan dus niet.

Als de CS-60 sowieso in de verkoop gaat is het inderdaad misschien het beste om de MIDI optie aan de koper over te laten. Het kan immers altijd nog.

Groeten,

Mark

Vooral dat laatste stukje Vind ik prachtig, duidelijk iemand die er verstand van heeft.

Als de CS-60 sowieso in de verkoop gaat is het inderdaad misschien het beste om de MIDI optie aan de koper over te laten. Het kan immers altijd nog.

Moet je hier nou een thread van meer dan een maand geleden voor opvissen?

Niet mee eens. Een instrument gaat om muziek maken niet om authenticiteit en/of uiterlijk. functionalietijd en geluid zijn het belangrijkst.

Oh sorry hoor dat ik jouw draad-regels overtreed.. Anyway muziek maken op een authentiek instrument is voor mij het belangrijkst en dat is voor ieder verschillend.

Oh sorry hoor dat ik jouw draad-regels overtreed.. Anyway muziek maken op een authentiek instrument is voor mij het belangrijkst en dat is voor ieder verschillend.

Ieder zijn ding natuurlijk, maar zo dramatisch veel verandert er eigenlijk niet aan het instrument.

Nee dat snap ik ook wel, gemak dient de mens ;)

Maar musiceren zonder tussenkomst van midi blijft voor mij de meest inspirerende manier van spelen. Vandaar dat ik nooit zal overwegen op mijn CS60 een midikit te laten inbouwen.

Midi op mijn JP4 heb ik ooit wel gebruikt, maar voor de arpeggio's gebruik ik tegenwoordig altijd de interne arpeggiator. Alleen de kenton box voor mijn EDP-synths biedt wel enige meerwaarde gezien het touch-screen keyboard en de prettige 'lus-functie' die de Wasp-interface biedt. De rest van mijn synths zijn allemaal in originele staat en dus non-midi (en dat blijft zo).

Nee dat snap ik ook wel, gemak dient de mens ;)

Maar musiceren zonder tussenkomst van midi blijft voor mij de meest inspirerende manier van spelen. Vandaar dat ik nooit zal overwegen op mijn CS60 een midikit te laten inbouwen.

Midi op mijn JP4 heb ik ooit wel gebruikt, maar voor de arpeggio's gebruik ik tegenwoordig altijd de interne arpeggiator. Alleen de kenton box voor mijn EDP-synths biedt wel enige meerwaarde gezien het touch-screen keyboard en de prettige 'lus-functie' die de Wasp-interface biedt. De rest van mijn synths zijn allemaal in originele staat en dus non-midi (en dat blijft zo).

Duidelijk verhaal, het heeft dan gewoon met je manier van werken te maken.

Back