MARISKA - JUPITER

warm en intiem! :engel:

mooi vind ik de arpeggio die steeds veranderd. en verder hele fijne klanken.

ik stoor me alleen heel erg aan die 4-on-the-floor. de rest van de muziek is heel warm en fijn en bewegelijk. de housebeat maakt dat zwakker en breekt het losse effect.

ik zou het mooier vinden als de percussie/drums ook heel losjes was in accenten en beats.

maar goed...ik ben ook iemand die niet snel voor 4onthefloor kiest.
misschien heb je er wat aan, tis geen kritiek. meer mijn visie en smaak! (maar geen vieze smaak)

Mooie track Mariska! De gekozen sounds passen ook perfect bij elkaar. De sfeer van het nummer vertaalt ook je passie voor mystiek, dromen en zo te horen kijk je ook regelmatig naar de sterrenhemel ;)

het is mellow en wel aardig
te weinig op smaak gebracht de sounds..hept een beetje seasoning nodig
warm is t niet, eerder kil en droog vlakkig
ik zit meer naar de synth te luisteren dan naar wat mariska er mee doet
in de sounddesign en t fx toepassen valt nog heel erg veel te halen denk ik
het is allemaal wel heel erg non offensive
dansbaar lijkt t me ook niet echt overigens, maar misschien heb ik te weinig drugs gebruikt :D

de een wilt nu eenmaal heel veel horen anders verveelt ie (man of vrouw) zich snel.
ik heb daar geen last van en vind dit misschien geen meesterwerk maar wel gewoon heel aangenaam om naar te luisteren, en dat is ook wat waard. En op dit forum heb ik sowieso nog nooit een meesterwerk gehoord.

ik hou wel van het minimale. met zo weinig mogelijk middelen iets weten te bereiken.
en verschuilen achter complexe heftige synth-klanken is ook makkelijk.

Fijne track. Vereist wat geduld en rust om te luisteren en naar ik vermoed ook om te maken. En de typische Mariska-sound. :okdan:

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe ie zou klinken zonder dat geluidje met de filterenvelope en de tempodelay erop. Die vind ik erg klinken naar een van de overused geluidjes uit soundbank 1 van de MC-303 en daar ben ik dan weer niet zo'n fan van:P

de een wilt nu eenmaal heel veel horen anders verveelt ie (man of vrouw) zich snel.

En op dit forum heb ik sowieso nog nooit een meesterwerk gehoord.

en verschuilen achter complexe heftige synth-klanken is ook makkelijk.

ik proef een mespuntje passieve agressie ;)

iemand die een bepaald stukje rustig niet waardeert, hoeft niet meteen een adhd-er on speed met een spanningsboog van 0,06 sec. te zijn, hoor.

ik luister met plezier regelmatig thursday afternoon af, van begin tot eind. en soms op herhalen zelfs.

en iemand die graag een liedje hoort, waarin veel gebeurt, is ook niet meteen een verveeld persoon.

en het hoeft ook geen meesterwerk te zijn, van niemand..... toch?

en complexe heftige synthklanken worden ook wel eens gemaakt zonder de bedoeling van de maker zich er achter te kunnen verschuilen

Hoor dan die unieke Belgische flavor in de muziek van Mariska! Daar gaat een mystiek stukje diepgang in schuil waar je U tegen zegt! Dat hoor je in de Belgische dance, pop, rock en electro ...
Misschien is het een idee om negatieve opmerkingen m.b.t. smaak wat vaker achterwegen te laten.
Wat is uberhaubt een meerwaarde van die informatie?

Track geluisterd en hier en daar doet het me wat denken aan het incunabula album van autechre.

Vanaf 2:12 tot aan het eind van de track hoor ik steeds hetzelfde arpeggiootje en ook het zelfde akkoordenschema.
Het klinkt als 4 maten C, 2 maten F, 2 maten G dan 4 maten C, 2 maten G, 2 maten A#, of iets in die buurt.
Mijn punt, dat is een akkoordenschema wat je in heel erg veel tracks hoort. nieuw en oud.

De square pads, de square arpeggio's (met chorus) en dat hogere leadje. Dat valt wel okay samen.
Luistert wel lekker weg maar vind het niet speciaal ofzo

-C-

Hoor dan die unieke Belgische flavor in de muziek van Mariska! Daar gaat een mystiek stukje diepgang in schuil waar je U tegen zegt! Dat hoor je in de Belgische dance, pop, rock en electro ...
Misschien is het een idee om negatieve opmerkingen m.b.t. smaak wat vaker achterwegen te laten.
Wat is uberhaubt een meerwaarde van die informatie?

die informatie kan heel waardevol zijn
een ander hoort weer dingen waar jij niet meer naar luistert, dan is t fijn als iemand kritiek heeft zodat je daar misschien weer wat mee kan wat de boel beter maakt
ik zou zeggen dat die flavor die jij erin hoort beter tot zn recht zou kunnen komen..
maar hoezo is t opeens raar dat iemand kritiek heeft op een track in het Tracks subforum?
ben ik te lang op vakantie geweest of zo?
dit is toch niet het groupie subforum?

Wel Mariska,zou niet zeggen,niets van aantrekken.Beschouwd het als een stukje van je opbouw in je muziekmaken verder in de toekomst.
Muziek posten op internet veroorzaakt altijd pro's en contra's.En vergt lef want velen durven niets te posten.Maar het belangrijkste toch is plezier hebben met je hobby.
Ik vind het noch goed,noch slecht, wat me altijd stoort is de eeuwig durende vanhetzelfde drumbeat niet alleen bij jou maar zowat bij de meesten.Beetje meer harmonieleer en dus de akkoordenleer(internet staat er vol van)zou je zeker(en ook voor de meesten onder ons)zeker goed doen.IN hoeverre je natuurlijk er al mee bezig bent:-).
Doe zo verder.
Vader jarre zou ooit tegen zijn zoon JM hebben gezegd toen die met de synth's begon.'Jij gaat niets bereiken met zo'n spullen'.
Wel Mariska ga mezelf ook even blootgeven heb een paar jaar ook een 2 nummers op internet gezet via Broadjam,de nummers zijn niet afgewerkt,als het zou moeten zijn maar als jij lef vertoond ik ook dan.
Gewoon broadjam.com en artiestnaam Madirtha invullen.

Laatst gewijzigd:
Back