Probleem met Logic 9 / audiobewerking

Jacquelien

Stamgast
Lieve forumgasten,

Ik heb een probleem met de audioloops van Logic.

De sound van de audioloop loopt achter de "meter" of "aanwijzer" aan. Ik weet niet hoe je dat precies noemt.

Ik bedoel: Ik hoor niet wat ik zie. Wanneer ik midden in een audioloop op 'play' klik, hoor ik dat de muziek wel twee bars te vroeg speelt.
De 'aanwijzer' die over de audiofile loopt is dan bijvoorbeeld bij een zacht stukje muziek (smalle audiografiek), maar laat de harde uithalen van enkele seconden daarvoor horen.

Zo loopt de 'aanwijzer' niet gelijk met wat ik hoor.

Dit is erg irritant. Zo kan ik de loops onmogelijk bewerken/knippen/plakken.

Ik heb bij "Snap" (rechtsboven) al verschilldende opties geprobeerd; 'smart', 'bar', 'beat' enz., maar het helpt niet.

Kunnen jullie mij alsjeblieft helpen?

Geloof dat niemand mijn vraag begrijpt? Of niemand het antwoord weet????

... wat ik zou proberen is het (her)instaleren van logic.
Het lijkt me geen audiokaart issue.

Lijkt mij duidelijk een latency probleem. Gebruik je een externe geluidskaart?

Ik gebruik een Edirol UA 101 interface. Het gekke is; het gebeurd alleen met de audioloops van Logic zelf. Als ik externe audio invoer is er niets aan de hand.

Nog gekker is: Wanneer ik de audioloop vanaf het begin speel is er ook niets aan de hand. Het is dus puur wanneer ik de "aanwijzer"/locator midden in de loop start. Dan klopt dat wat je hoort gewoon niet met wat je ziet. Muziek komt een paar seconden achter de aanwijzer aan. Het is echt hondsirritant. Zo kan ik niet goed werken.

Heb alles gecontroleerd, gebruik ook de low latency mode. Zal ik de boel maar uit het raam gooien :(

Nee, dit moet toch op te lossen zijn?

Laatst gewijzigd:
Bij latency loopt de audio achter de visuals en niet andersom....

Loopt de muziek nu achter de aanwijzer of is het omgekeerd?

Audio loopt achter de visuals aan. In mijn taal: Muziek loopt achter de aanwijzer aan.
Pffff: Vrouwen en techniek; blijft een moeilijk punt. Wat een zelfspot weer he ;)

Zie dat je uit Groningen komt Fugazi, ik ook!

Ik heb het volgende inmiddels ontdekt: Niet bij alle audioloops heb ik dit probleem. Ik heb zojuist een nieuw project geopend en een paar loops ingevoerd die het gewoon goed doen. Muziek en aanwijzer lopen synchroon dan. Maar weer bij die loops waarmee ik aan het werk was; probleem zoals hierboven omschreven.

Vind dit erg vreemd. je zou denken dat dan het probleem bij die loops ligt.

Voor wie Logic Pro 9 heeft: Voer eens de loop "Eastern Dream" in en kijk wat het doet als je het ergens in het midden start. Ditzelfde bij de loop "Disoriented".

Aahh...ook uut grunn. Dat schept een band:-)

Ik draai zelf geen logic, dus ik kan die loops niet testen...

Voor wie Logic Pro 9 heeft: Voer eens de loop "Eastern Dream" in en kijk wat het doet als je het ergens in het midden start. Ditzelfde bij de loop "Disoriented".

Als het je een geruststelling kan zijn : het weergaveprobleem ligt zeker niet aan je Edirol interface of aan je installatie / configuratie. Ik heb een prima werkend MacPro systeem met een Digi003R interface, en heb net hetzelfde weergaveprobleem ondervonden zoals jij het beschrijft.

Welke versie van Logic Pro 9 draai je? Met de 9.1.4 update zou het probleem misschien kunnen verholpen zijn, maar ik heb deze versie nog niet geïnstalleerd.

Overigens is de correcte term voor "aanwijzer" = "playhead".

Ahaaa! Dank je wel David. Dat zou het probleem inderdaad kunnen zijn, ik heb versie 9.0.1. Ik zal het morgen direct updaten. Ik hoop dat het probleem dan verholpen is. Kwestie van uitproberen dus.

Ik wist niet dat de aanwijzer een 'playhead' heette, bedankt.

Ik zie dat je helemaal uit Antwerpen komt, wat ver weg. Maar gelukkig; lang leve de techniek.
Ik kom uit Groningen, net als Fugazi. Fugazi; ook de groetjes! David bedankt.

Jullie horen wel of het probleem is opgelost. Zal maandag een berichtje achterlaten.

Geloof dat het probleem opgelost is. Heb Logic geupdate.

Back