Logic Pro 9 bizar probleem

ano220424

in de ban
in de ban
Het gebeurd haast nooit, maar ik kom er nu niet uit.

Als ik audio files, soit WAV, AIFF of MP3 via 'Import Audio file' importeer, geen probleem.
Sleep ik WAV of AIFF files van een folder in de Media Bin en daarna in mijn sequenser window, dan werkt het niet en krijg ik ook een totaal andere waveform te zien.
Zie bijlage: de bovenste file via import (hetgeen dus perfect werkt) en de onderste (dezelfde file !) via folder > Bin > trackwindow gesleept en werkt dus niet.
Je ziet in dat geval dan in de sample edit window ook een bizarre - lijkt wel overstuurde golfvorm terwijl het over dezelfde file gaat...?? Logic speelt die onderste file trouwens niet af.
Als ik een MP3 file van een folder in de Bin sleep en daarna in de track window, dan werkt het wel ?? (Logic converteerd de MP3 naar AIFF) In principe moet je heel simpel wav of AIFF files vanuit een folder in de track window kunnen slepen. Bij mij werkt dat om joost weet welke reden niet. Rara, hier kan ik niet volgen. Weet iemand hoe dit komt of moet ik nu echt dat dikke boek beginnen lezen ? :D
Dank voor de hulp.

Attachments

• Screen shot 2015-01-20 at 21.14.18.jpg
    Screen shot 2015-01-20 at 21.14.18.jpg
    57,1 KB · Bekeken: 180
Laatst gewijzigd:
Waarschijnlijk probeer je 32-bit (floating point) wave-files in te laden. Dan doet dit zich probleem inderdaad voor. Heb ik ook al meerdere malen last van gehad.

Logic moet die files zelf automatisch converteren naar 24-bit wave-files, dat doet Logic Pro 9 echter alleen als je ze importeert via 'import audio file' uit het drop down menu.

Je kunt de files ook zelf eerst converteren naar 24-bit en dan importeren in Logic 9 via je Bin, maar waarom moeilijk doen als het makkelijk kan... :)

Nice to know Subgroover.
Ik kan me vaag ergens herinneren dat iets soortgelijks heb meegemaakt.

Waarschijnlijk probeer je 32-bit (floating point) wave-files in te laden. Dan doet dit zich probleem inderdaad voor. Heb ik ook al meerdere malen last van gehad.

Hoe dom kan een mens zijn ? (of misschien was ik eerder lui...) Ik had al zo een donkerblauw vermoeden maar wat jij schrijft Subgroover is ook de oorzaak.

Heb even de beide files vergeleken en 1tje is 32-bit fp en de andere idd 24 bit. Wel jammer dat Logic dat niet gelijk omzet zoals hij dat wel doet met MP3 files...

Probleem opgelost en allen hartelijk bedankt voor de hints.

Hoe dom kan een mens zijn ? (of misschien was ik eerder lui...) Ik had al zo een donkerblauw vermoeden maar wat jij schrijft Subgroover is ook de oorzaak.

Heb even de beide files vergeleken en 1tje is 32-bit fp en de andere idd 24 bit. Wel jammer dat Logic dat niet gelijk omzet zoals hij dat wel doet met MP3 files...

Probleem opgelost en allen hartelijk bedankt voor de hints.

Nou ja, dom, lui... je moet er gewoon een keer tegenaan lopen. Ik ben toen ook wel even aan het prullen geweest tot ik erachter kwam. :)

Nou, dom is het niet vind ik. De adgelopen dagen bleef Logic x steeds hangen bij bouncen terwijl Logic ALTIJD werkt. Snapte er niets van en vandaag vind ik per ongeluk ergens een artikel over iemand die het ook meemaakte en dat bleek aan een plugin te liggen die alleen maar realtime gerenderd wilde worden. Kom er maar eens op. Waarschijnlijk is het Eventide maar dat moet ik nog checken.

Back