Synthi AKS

Pffff, koop ik toch liever een paar andere mooie dingen voor.

Dat kan natuurlijk. Alleen als je zowat alles gehad hebt en je bent op zoek naar een unieke synth (qua klank, bediening en feeling) dan blijven er niet veel over.
De ems synthi kan dingen die geen andere synth kan. De meeste anderen moog, oberheim, sequential, korg, synthex e.d. is eigenlijk veel van het zelfde maar dan elk op zich net iets anders. De ems is iets anders. Ik heb een leuke verzameling met mooie klankopwekkers (korg ps3100, ems synthi aks, alesis andromeda, groot (40+ modules) oakley modular, korg ms-20 en JD-800) en heb er al veel verschillende gehad maar de ems blijft mijn troetelbeestje. Daarbij niets gezegd over de kwaliteiten van de anderen.

Hartstikke leuk hebbedingetje, maar voor dat geld: nevernooitniet.

Citaat BasicSystem : een ander koopt er een auto of motor voor, heb je daar meer plezier van dan.
Nee, maar ik als motorrijder kan je wel verzekeren dat het motorrijden :yamaha: toch wel meer een kick geeft dan op een synth te spelen, niet te vergelijken.

Ik als synthspeler kan je verzekeren dat ik het spelen met een synth veel relaxeder vind dan het rijden op een of ander zoefzoekie monster.. :D

mij ging het er eigenlijk om dat er toch weer zoveel centen werden neergeteld voor een synthi aks. terwijl je best wel merkt dat het allemaal even wat minder hard gaat de laatste tijd....

2 vingers in het stopcontact en met de andere draaien aan de knoppen van een synthi , hoezo geen kick ..

mij ging het er eigenlijk om dat er toch weer zoveel centen werden neergeteld voor een synthi aks. terwijl je best wel merkt dat het allemaal even wat minder hard gaat de laatste tijd....

"What goes up must come down."

Oh, sorry, Nederlandstalig forum... wat omhoog gaat zal ooit weer omlaag gaan.

Stephen

niet helemaal, sometimes "the sky is the limit "
en als het eenmaal als een raket omhoog is geschoten dan kan het aan de zwaartekracht ontsnapt, voor eeuwig 'omhoog " gaan.
maar goed even terug voetjes op de grond maar weer.
in de huidige crisestijd met mogelijke geldontwaardingen en zo, zou de prijs van de gewilde vintage synth misschien nog wel eens lang erg hoog blijven. zie ze echt niet zo omlaag gaan als dadelijk de waarde van de euro.

prima idee lijkt me,
stort alles in heb je in ieder geval nog lol gehad.

Als de pleuris echt uitbreekt heb je aan 7000+ euro ook niets meer. De geldontwaarding kan dan zo groot zijn dat een synth als ruilmiddel waardevoller zal zijn. Gewoon niet in paniek raken en rustig blijven.

zie het al voor me, mensen op de vlucht met hun samsonite koffertjes.
een een jp8 ruilen voor een mud aardappelen.
barre tijden...
hopelijk ende waarschijnlijk gaat de soep niet zo heet gegeten worden :erm:

als het zover komt zal niemand er zich nog een barst schelen over een jp8 of een synthi, wel zal men proberen je kop in te slaan bij gelegenheid voor die zak aardappelen in je keuken...

een synthi of een jp8 zal de dader indien hij toevallig synthkenner of liefhebber is wel meenemen als je daar dan toch beweegloos ligt met je ingeslagen hoofd....maar dat betwijfel ik sterk.

Back