Virus B blijft "rebooten" of start soms helemaal niet op?

stefan90kauw

<-BIOSIGN->
Beste, ehm,, lezers,

Ik heb hier voor mij een Virus B.
Geweldig apparaat, als ie het doet. ;{

De laatste tijd heeft ie nogal last van het feit dat hij vaak niet opstart.
Hij start op, valt weg, en doet weer een poging weer te starten.
Dit duurt vaak een half uur, daarna doet ie het gewoon weer.

Zou het kunnen zijn dat ie misschien last heeft van vocht?
Het is hier niet de meest 'droge' ruimte die er is.

Hij functioneert nu goed, maar wanneer hij het weer gaat vertonen zal ik er een filmpje van maken en laten zien.

Alvast bedankt! :doei:

Heb dit probleem zelf ook gehad, of in iedergeval iets wat er bijna 100% op lijkt, het probleem was de voeding.
Die heb ik op mijn werk heb laten repareren door onze kapotte random stuff reparatie guru...
en nu werkt ie weer helemaal top.

Ik weet niet zeker of het de Elco's zouden kunnen zijn die IN de virus zitten.
Ik heb de thread al eens eerder gelezen, maar symptomen zijn niet helemaal hetzelfde.

Zoals Richard2000 zei, zou misschien nog enigsinds voor de hand liggend zijn: een "dooie" voeding.
Ik zal eens kijken of ik hier in huis nog een 12V voeding kan vinden om dat eens te vergelijken.

Overigens, heb ik rond een uurtje of 13:00 de stekker even in en uit de virus gehad en heb midi en audio kabels losgekoppeld.
Sindsdien loopt ie gewoon (nog wel zonder kabels).

Ik ga ze nu één voor één terug stoppen om het effect te bekijken.

Deze test zal uiteindelijk je niets gaan zeggen daar alle andere kabels geen invloed zullen hebben op je voeding die ondertussen is warm gedraaid.

Zoals ik al eerder zei....die voeding staat op het randje van kapot te gaan...of swappen met iemand anders....of uit elkaar trekken en die elco's nakijken e.d...

Als ik een 9v 300mA voeding in m'n virusB stop doet ie precies hetzelfde.
Op de 12v 800mA werkt ie perfect.

edit:
Ik zou de voeding die jij nu gebruikt niet meer gebruiken, voordat jouw Virus onherstelbaar geinfecteerd wordt.

Heb je niet iemand in de buurt die dit voor je kan nakijken?

probeer ook eens een stopcontact op een andere groep, heb van iemand anders een keer gelezen met zijn Nord Rack 2 dat die dit probleem had, en dat was omdat er teveel op 1 groep aangesloten was

Nog een stem voor gare voeding, zo snel mogelijk een andere regelen. Die dingen kun je bij iedere electronicazaak krijgen en kosten geen drol.

Back