Kawai K1M demotrack filmpje

Blijft een leuk klein masjientje. ik zit te denken om de mijne ooit te gaan modden. Ik weet niet hoe moeilijk dat is en of je er wat aan hebt maar iets met patchpoints lijkt me ongelofelijk gaaf. Een semi-modulaire K1m! :{
Ik heb ergens een keer een mod gezien dus het is wel mogelijk.

prettige klanken!

mijn klank-visie gaat ook o.a. richting de oude synths en keyboards van de 80er jaren enzo.

ik had de K1m en de Kawai pop-keyboard pH50

de PH50 is een preset k1. maar je kan wel combi's maken op allerlei manieren.

de K1m is weg. de PH50 gebleven. die was veel rauwer en prominenter qua klank.

Inderdaad een fijn filmpje en een mooie demo reddread :okdan: Ik heb wel wat met die low budget machines....je kunt er vaak meer uithalen dan je denkt.

leuk filmpje/soundscape van hele fijne en ondergewaardeerde synth ... toch een van mijn favoriete machines om wat mee te experimenteren ... en ik vind dat de module-versie er ook nog eens origineel uitziet ...

de K1 was mijn eerste synth
weggedaan omdat ik toch een filter mistte

Fijn!

Morgen ga ik een K4 halen, kijken wat ik daar mee kan.
Is altijd leuk als een 'goedkoop' synthje je kan verbazen...

leuk filmpje/soundscape van hele fijne en ondergewaardeerde synth ... toch een van mijn favoriete machines om wat mee te experimenteren ... en ik vind dat de module-versie er ook nog eens origineel uitziet ...

De vormgeving is inderdaad weer eens wat anders. Echt mooi is het niet, maar soms kan ik lelijke bakken (80's design) juist weer mooi vinden.... de Yamaha TG-33 oefent ook een bepaalde aantrekkingskracht op me uit om die reden (ook door de sound natuurlijk). Heb me nog steeds kunnen inhouden om er een te kopen :D

de Yamaha TG-33 oefent ook een bepaalde aantrekkingskracht op me uit om die reden. Heb me nog steeds kunnen inhouden om er een te kopen :D

ik niet. ik ben gezwicht....save our souls!!

Leuk om te horen dat het filmpje in de smaak valt.

@timar ik heb zelf ook een K4, leuke bak kan lief maar ook erg ruig klinken met het digitale filter.
Heeft wel de neiging wat te gaan clippen als de resonantie helemaal open staat.
Ik heb er prachtige pads uit gehaald die je kunt laten bewegen met een langzame lfo op het filter.
verder kun je het filter ook aan je modwheel toewijzen.

TG-33 is inderdaad ook zo'n bakje. wat beperkt qua edit mogelijkheden, maar er zijn mooie dingen uit te halen

Hey Red.. weer een heerlijk muziekje gemaakt :okdan: Heb em zelf ook gehad 20 jaar terug ofzo.. Was idd een gemis, geen filter maar de hoge polyfonie maakte weer een hoop goed.

Ben benieuwd wat ik ga horen als je je EVS-1 hebt.. was ook een mijn favorieten toen.. Dat was synthese technisch wel een heel boeiend bakkie kan ik me nog herinneren.

Dank voor je aardige reactie!

Ik heb die EVS nog nooit gehad en ik ben er erg benieuwd naar.
Is nogal een verguisd bakje hier, maar dat maakt het voor mij alleen maar leuk.

heb ook nog een yamaha tq5 liggen ook zo'n raar apparaat, die komt ook nog wel aan de beurt.

Had je advertentie over de EVS gezien in gevraagd ;) Heb em vroeger vaak gebruikt maar ben helaas nooit verder gekomen dan de presets gebruiken.. al waren die al erg bruikbaar.
Het apparaat kwam, zoals zoveel apparaten zonder klavier een midi ingang tekort om een atari editor te gebruiken...midi mergers waren mij 20 jaar terug helaas nog onbekend.

Hij kende veel sythese vormen... ook FM, maar klonk veel warmer dan de DX11 die ik in die tijd ook had. in deze brakke opname van 20 jaar terug is ie redelijk goed te horen.. zit ook nog het befaamde K1 choir in... maar dan gesampled en met het Casio FZ-1 filter bewerkt tot een hele vette sweep.

De EVS die deed het bellpad-achtige geluid en de strings (vanaf 1.00 is ie zonder drums en zang te horen). De DX11 deed de bas en nog wat bleeps.. heeft dezelfde 4op fm als de TQ5, erg leuke dingen mee te doen.

Attachments

• Ouwe tapes-2.mp3
    2,7 MB · Bekeken: 73
Laatst gewijzigd:
Back