Juno 60

ls_mfx

Nieuwkomer
Heb als het goed is een Juno 60 gekocht, ga binnenkort kijken of ie ok is. Waar moet ik op letten? Zijn er zwakke punten?
Dat ik niet straks een kapotte Juno heb gekocht, dat lijkt me niks.

Cheers, ls_mfx

Bij de juno 106 heb je vaak dat 1 filter het niet doet. Ik geloof dat bij de juno 60 je dat probleem niet hebt, omdat ze andere chips gebruiken.

Misschien moet je even zoeken of daar ook zo''n zelftest op zit.

maar..........de juno 60 is wel een hele heftige synth

De stemmen testen gewoon 1 toets in houden de dan 2 tm 6 dan moet je alle toetsen te gelijk horen en bij nr 7 zal die nr 1 uit schakalen.

Aan de linker kant van de toetsen zit een witte klop LFO TRIG die wilt wel eens niet werken.Er zit een schakelaar met trig mode met auto/man als je die op man staat moet hij het doen.

Nu dat je het zegt aan de houten zijkanten zitten 2 schroeven Links 2 Rechts 2 die zou je er uit kunnen draaien en dat kun je bij de rand tussen ijzer en toetsen pakken en open zetten op het deel wat open klapt zit aan de rechter kant een (geel) busje op de print dat is de interne batterij kun je ff kijken of hij niet heeft gelekt.Mijne was nog nooit vervangen maar had niet gelekt moet er wel bij vermelden dat hij heel koud heel opgestalt heeft gestaan want het aluminium van de flightcase was een klein beetje wit uit geslagen.
Jouw vraag had ik ook gesteld voor ik de mijn kocht ;)

En als je toch nog zelf aan het apparaat wil knutselen hier een internetpagina. met de print layouts en meetpunten van de Juno 60. En hoe schroef je het apparaat open
het linkje

Back