Sequential Circuits Pro One Gezocht

Status
Please reply by conversation.

olff

Stamgast
Ik ben op zoek naar een Sequential Circuits Pro One.
Iemand?

Prijs komen we wel uit.

Hoi, ik wil je als ex Pro-One bezitter de volgende nuttige tip geven alvorens er een te kopen.
Je kunt het beste voor een MK II gaan (serienummer vanaf 2500 tot 7500) omdat die het minst storing gevoelig is, en wanneer defect ook nog goed te repareren is.
De MK I (serienr tot 2500<) heeft de (zware) voeding (transformator) op de PCB (printplaat) gemonteerd en wanneer de synth mocht vallen is de kans groot dat je de pcb gebroken hebt.
De Mk III (serienummer vanaf 7500>) heeft membraam contact toesten die vaak mankementen vertonen en deze zijn helaas niet meer leverbaar.
Zou er niet meer dan 800 euro voor betalen, wel een heel dik klinkende synth.
Suc6

Hoi, ik wil je als ex Pro-One bezitter de volgende nuttige tip geven alvorens er een te kopen.
Je kunt het beste voor een MK II gaan (serienummer vanaf 2500 tot 7500) omdat die het minst storing gevoelig is, en wanneer defect ook nog goed te repareren is.
De MK I (serienr tot 2500<) heeft de (zware) voeding (transformator) op de PCB (printplaat) gemonteerd en wanneer de synth mocht vallen is de kans groot dat je de pcb gebroken hebt.
De Mk III (serienummer vanaf 7500>) heeft membraam contact toesten die vaak mankementen vertonen en deze zijn helaas niet meer leverbaar.
Zou er niet meer dan 800 euro voor betalen, wel een heel dik klinkende synth.
Suc6

as juno 60 al 750.- oplevert en de monopoly 900

is mn bv pro one met de ;-[ toetsen ..egt wel ook900 waard denkik ebn mn cs30 hoopk nog meer ;-]

pro one klinkt gewelding en kan bestveel voor een mono bak

Bedankt voor de tips analogica! Dit wist ik nog niet.

Nee een Juno is inderdaad niet te vergelijken met de pro one. 750 is dan ook veel te veel voor een juno60. Het probleem is alleen wel dat de prijzen belachelijk aan het stijgen zijn, zoals je wel gemerkt zou hebben...Maar ben inderdaad niet van plan om veel meer dan 800/900 te betalen.

Bedankt!

Voor dat geld kun je zeker een mooie vinden, er is trouwens in die prijsklasse niets te vinden dat een dikkere sound heeft dan een Pro-One :eureka:

MonoPoy is bij lange na niet zo dik als een Pro-One, en een Juno-60 kun je er al helemaal niet mee vergelijken.

Hmmm ik heb de Pro One altijd best wel een iel plastic klinkende bak gevonden mijn Monopoly heeft veel meer body, fuzz, juice en laag maar ik heb mijn pro one er altijd van verdacht niet helemaal in orde te zijn...hmmm kan dit terwijl die het wel gewoon doet alles maar gewoon niet helemaal dik klinkt

Tja beste mensen maar analoge Sequential gear "wordt nog gemaakt", Roland is gewoon afgelopen op wat TR en TB klonen na. Als Korg een MonoSynth uitbrengt met patchpoints worden de MS'jes ook niet zo snel meer duurder.

@smackos je hebt hem toch ook wel eens bij andere mensen gehoord?

Tja beste mensen maar analoge Sequential gear "wordt nog gemaakt", Roland is gewoon afgelopen op wat TR en TB klonen na. Als Korg een MonoSynth uitbrengt met patchpoints worden de MS'jes ook niet zo snel meer duurder.

@smackos je hebt hem toch ook wel eens bij andere mensen gehoord?

Mono/Poly voor E900,- doe ik het ook voor! Ben op zoek naar een dikke bak die meer kan dan mn poly800 mk2 en juno60... Thats all.

En het moet persé oud analoog zijn? Zo'n SEM module is toch ook wel een hele aparte sound en valt binnen je budget. Ergens ook wel weer een beetje beperkt maar als je de patchpoint versie pakt kun je een hoop van die tekortkomingen wel oplossen met andere gear.

En het moet persé oud analoog zijn? Zo'n SEM module is toch ook wel een hele aparte sound en valt binnen je budget. Ergens ook wel weer een beetje beperkt maar als je de patchpoint versie pakt kun je een hoop van die tekortkomingen wel oplossen met andere gear.

Ja ben wel echt op zoek naar iets wat oud en analoog is.

micromoog /
sh3/
pro-one:D

moog taurus 2 hè, dan heb je een leuke cv/gate module én je kan je autorij lessen of kerkorgelstudie oefenen
hé, ik heb er 1 te koop ;)

pro one vind ik een erg harde directe bak, je moet er van houden.

micromoog of source (is wel wat duurder intussen) zou ik ook een goede keus vinden.

maar als je zo 800-900 te besteden hebt, zou je ook eens aan de oxford oscar kunnen denken ;)

MonoPoy is bij lange na niet zo dik als een Pro-One, en een Juno-60 kun je er al helemaal niet mee vergelijken.

was ook geen vergelijk eer der een sommage :okdan:

grr lovemine ..stil broken

Hmmm ik heb de Pro One altijd best wel een iel plastic klinkende bak gevonden mijn Monopoly heeft veel meer body, fuzz, juice en laag maar ik heb mijn pro one er altijd van verdacht niet helemaal in orde te zijn...hmmm kan dit terwijl die het wel gewoon doet alles maar gewoon niet helemaal dik klinkt

kheb ook wels een pro one by iemand anders gehoord en meteen instant een fattere ..simplere klank gehoord ...instelling / afluisterin g kant zijn ....misschien toch intern ...is aan vervanging toe [caps?]

helemaal mee eens egt dik & leuk soon new sem en kheb wat andere gear om te interacten met patchcables =leuk...

org obie sem / 1 = toch wel fatter askt soow hoor
obie new sem vinnik voor namelijk een breed inzet baar tweakable fx synth je
koop een moog voor bassen ;-]

Citaat smackos : heb de Pro One altijd best wel een iel plastic klinkende bak gevonden.
Kan die uitspraak haast niet geloven want de Pro-One is eigenlijk gewoon een één stemmige Prophet 5 (rev3), en die wordt over het algemeen fantastisch gevonden.

smaken verschillen,
heb er weinig ervaring mee, vond hem wel " snappy "

Status
Please reply by conversation.
Back