Op welke MS OS draait ...

jaimiefanatic

Jaimie Fanatic
Op welke Microsoft Operation System heb je NU de beste ervaring--> stabiliteit en prestaties!?

XP?
2000?
98?
SE?

Absoluut XP. Ik heb met mijn werk ongeveer alles wel gezien, geinstalleerd, beheerd en mee gewerkt. van NT 3.51 tot Windows XP.

XP heeft mij ontzettend verbaast. Gewoon fucking stabiel en makkelijk. Windows2000 is ook goed, maar als je nu zou moeten kiezen zou ik zeker voor XP gaan.

Binnen niet al te lange tijd komt er weer een nieuwe Windows aan. Dit keer met SQL Server technologie als filesystem. Wat dat voor je performance gaat doen weet ik niet. Lijkt mij nog al kut. ALLES is dan een database...ai ai....

wil zelf nog wel een keertje xp opnieuw proberen,alleen vind hem joekelsgroot
heb xp erop gehad...2,(?) gig groot

best veel processor kracht koste het me,waar logic normaal geen cpu load liet zien met verschillende plugs zat ik nu spontaan op 30%

had alles al getweaked de services en zo,maar kon niet echt baten+logic craschte als een gek

heb altijd op win98se gezeten,en die draait nog steeds het meest stabiel.

dus voorlopig nog 98se

Origineel geplaatst door Shivah
wil zelf nog wel een keertje xp opnieuw proberen,alleen vind hem joekelsgroot
heb xp erop gehad...2,(?) gig groot

best veel processor kracht koste het me,waar logic normaal geen cpu load liet zien met verschillende plugs zat ik nu spontaan op 30%

had alles al getweaked de services en zo,maar kon niet echt baten+logic craschte als een gek

heb altijd op win98se gezeten,en die draait nog steeds het meest stabiel.

dus voorlopig nog 98se

ik zit dus met XP nu op mijn notebook en ik merk dat Fruity en Logic soms hangen (soms= regelmatig) omdat er te weinig memory over is.. vind ik gek! ik draai een P4 2,4Gig met 512Mb .. misschien toch maar eens SE proberen ?!

Mijn Cubase SX hangt (lees: reset compu) toch wel regelmatig. XP professional er op staan dus die samenwerking moet toch goed gaan zou je zeggen. Maar volgens mij komt het meestal door faulty drivers/plugins e.d...

Arv

Wat je kan doen is bv win 98se gebruiken en dat win 98lite eroverheen knallen,dan kun je veel windowaplicaties uninstallen,bv explorer en outlook en nog meer van die ongein.
wordt je systeem een stuk stabieler van en weegt minder..

dit alles natuurlijk alleen als je de pc niet voor netwerk en internet hebt geconfigged,maar puur alleen audio

jamaar

jamaar

Origineel geplaatst door Nolet
Binnen niet al te lange tijd komt er weer een nieuwe Windows aan. Dit keer met SQL Server technologie als filesystem. Wat dat voor je performance gaat doen weet ik niet. Lijkt mij nog al kut. ALLES is dan een database...ai ai....
Dat was het bestandssysteem van BeOS toch ook al?
Lijkt me op zich niet zo fout, alleen is 't maar de vraag of het slim is er een DB voor te gebruiken die voor iets anders ontwikkeld is

Het hangen van Cubase SX op een WinXP bak vind ik bijzonder! Ik heb Cubase SL en XP en dat hangt NOOIT. Alleen toen ik, inderdaad, een foute driver had en een hardware conflict.

Upgraden naar XP is best een klus want je moet overal een nieuwe driver voor hebben. Als je dat eenmaal achter de rug hebt dan is het 200% de moeite waard. Dus ehhh....grote investering maar maximale returns.

je moet gewoon je xp zo instellen dat alle andere meuk niet geladen word
gewoon lekker een audio instelling en dan moet het met goed "tweaken" toch wel goed lopen

Logic probleem:

Logic probleem:

Het "Probleem" met logic in XP is dat elke geladen plugin, ook al gebruik je hem niet, al processorkracht inneemt. ook als de muziek stil staat. Verder kan je er niet meer of minder plugins mee draaien in mijn ervaring.
Dat heeft met de engine van logic te maken, zoek de logic userforums maar eens af.

ik ben sinds kort over op SX wat inderdaad heel fijn draait op XP, meestal sluit ik windows explorer ook nog als ik audio ga doen (taskmanager, end process bij "explorer"). Dat scheelt _veel_ in performance. Je kan windows explorer weer starten door in de taskmanager het menu File te openen en new task te kiezen. Type dan doodsimpel:
explorer
in en druk op enter... nu is windows weer terug (behalve je systray, maar die is toch leeg bij mij.)

Re: Logic probleem:

Re: Logic probleem:

Origineel geplaatst door ><i
Het "Probleem" met logic in XP is dat elke geladen plugin, ook al gebruik je hem niet, al processorkracht inneemt. ook als de muziek stil staat.

Dit heb ik ook bij bepaalde plugs met SX in XP.. ligt ws. niet aan logic, maar aan de plugs. Ohmboys toevallig geladen?

Edit: ik las niet goed. :)

Dat heeft met de engine van logic te maken, zoek de logic userforums maar eens af.

Eigenlijk is DOS ook wel stabiel hoor.
Als je bijv Cakewalk voor DOS draait dan is het net zo goed als Cubase op een Atari. En qua midi timing niet te kloppen.

Ik draai naar volle tevredenheid windoos 2000, superstabiel (logic) en nooit haperingen met tig pluginns tegelijk.
Ik heb wel een behoorlijk getweakde win2k met zo min mogelijk zooi draaiend.
Ik heb een dual boot, 1 OS voor rommelen en 1 OS voor muziek

tip: test nieuwe pluginns en andere zooi eerst uit op een ander OS voor je het gaat installen in je daadwerkerkelijke muziek OS, scheelt een hoop gezeur als pluginns of applicaties tich niet stabiel draaien

op mijn oude PC win98 (zonder se) en dat draait naar tevredenheid.

op mijn laptoppie Win2000 pro en als ik alles voor elkaar heb wil ik logic en sonar testen.
Misschien in combinatie met kontakt.
Maar dan moet ik eerst een USB- midi device hebben (iemand USB boxje te koop misschien?)

-C-

Windows XP zonder echte problemen (behalve als ik zelf weer eens teveel te zware VSTi's/Effecten wil draaien...)
Dan wordt namelijk alles ff heeeell traaaaaagg... Maar !!! Hij Crashed niet !!
Teveel VSTi's/Effecten bedoel ik dan 5 keer Reaktor 4.0,Kontakt MET Filters en de Waves Galm is ook heel wat op een 2 Gig PC met 512 DDR
Maar net wat Mono Poly zei het tweaken is ook heel belangrijk!! Ik heb mijn PC laten bouwen door Verhagen Muziek in Tilburg en deze beste man tweakt hem ook (nee nee niet met TweakUI) en nu moet ik zeggen dat dat heel veel scheelt zowel in Performance als qua stabiliteit had het zelf niet gekunnen.

:yamaha:

Back