Hulp gevraagd!

Gunny

Ingeburgerd
Beste mede forummers,

voor een klein projectje ben ik op zoek naar het volgende geluid:

Het is een 'drop' die je bij plusminus 11 seconden hoort. Het is een soort van bass, die een paar octaven zakt.

Nu is mijn vraag, hebben jullie enig idee waar ik dit soort soundjes (hoe noem je deze sound eigenlijk?_ vandaan kan halen? Ik ben totaal onervaren hiermee, vandaar dat ik het overlaat aan de experts op dit forum.

Alvast bedankt!

Gewoon een met 1 of andere synth of plugin een sinus aanslaan op een lage noot, zet een envelope op de pitch zodat deze naar beneden gepitched wordt naarmate de tijd verstrijkt.

Kijk, daar kan ik al iets meer mee.

Maar om eerlijk te zijn, is het geen wat hierboven staat, complete abracadabra voor mij. Zijn er wellicht mensen die een sample hiervan hebben?

Ik zou eerder naar die zangeres op zoek gaan.
De chick in de clip is Shaydie, maar als je haar voor haar mooie stem zoekt, heb je Ingrid Simons nodig...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Shaydie
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ingrid_Simons

Volgens mij is dat een 909 kick met lange release en distortion, die op een draaitafel met de hand afgeremd wordt. Vermoedelijk is het wel mogelijk om hetzelfde effect digitaal te creëren. nog niet geprobeerd.

Dit is in principe hetzelfde wat DarkChaos schrijft, maar ik denk toch eerder dat het een bass drum is en geen synth.

Kijk, daar kan ik al iets meer mee.

Maar om eerlijk te zijn, is het geen wat hierboven staat, complete abracadabra voor mij. Zijn er wellicht mensen die een sample hiervan hebben?

We zijn er weer......
De makkelijke weg kiezen.

Een betere aanwijzing als darkchaos geeft kan bijna niet. Hoe eenvoudig wil je het uitgelegd krijgen. Dit is al bijna een recept.

Heb je het al geprobeerd?

En anders probeer je de techniek die Johan73 beschrijft en sampled het zelf!!!! Ja dat kan ook. :P

Het is toch veel leuker om zelf die sound proberen te maken dan dommig een sample te pakken.
Je wilt wat leren ten slotte. Kost misschien meer moeite, maar levert veel meer op.

Aan het werk dus!

Succes en laat je resultaat horen.

Paul

OK Gunny, je neemt gewoon een sinus, in dit geval op d2, pitchbend erover (ff zorgen dat de lengte ongeveer goed is) en klaarrrr...
Voorruit, hier heb ik 1 minuut over gedaan, gewoon een sinus gemaakt in Adobe Audition...
(oh ja, wel met klein attackje en beetje compressie)
Maar om eerlijk te zijn, is het geen wat hierboven staat, complete abracadabra voor mij.
Élke term is hier op SF wel te vinden...
En anders hebben we altijd nog Google!!!:eureka:

ps. ik heb er ff 0.5 sec. stilte voor gezet, kun je er altijd ff afknippen!

Attachments

• GunnySweep01.wav
    568,4 KB · Bekeken: 104
maar volgende x gewoon zelf maken, hè Gunnie!!!

OK Gunny, je neemt gewoon een sinus, in dit geval op d2, pitchbend erover (ff zorgen dat de lengte ongeveer goed is) en klaarrrr...
Voorruit, hier heb ik 1 minuut over gedaan, gewoon een sinus gemaakt in Adobe Audition...
(oh ja, wel met klein attackje en beetje compressie)

Élke term is hier op SF wel te vinden...
En anders hebben we altijd nog Google!!!:eureka:

ps. ik heb er ff 0.5 sec. stilte voor gezet, kun je er altijd ff afknippen!

Whow! Kicken! Adobe Audition zeg je?

Ik heb er echt 0.0 ervaring mee, dus bij deze al bedankt voor je hulp!

We zijn er weer......
De makkelijke weg kiezen.

Of gewoon geen idee hebben wat een sinus is, envelopes zijn, pitch betekent of hoe modulatie werkt. Wat prima is, als je de rest van de kennis uberhaupt ook niet hebt; maar op het moment dat je zo'n vraag als deze stelt wordt er eigenlijk al min of meer aangenomen dat je een idee hebt van de verschillende begrippen.

Gunny: Als je even wat meer kunt vertellen over je ervaring en wat je wil doen kunnen we je wellicht verwijzen naar een paar stoomcursussen die je even kunt doornemen zodat je niet helemaal verloren bent. Neem je de gewoonte om naar http://synthwiki.nl/index.php/Hoofdpagina te gaan en even daar in de zoekdoos "envelope" in te tikken, dan ben je al wat verder.

Het zit er namelijk dik in dat je morgen (of volgende week) weer een vraag hebt waar je niks mee kunt, en dan krijg je weer eerst 10 reacties van "jeez man, waarom weet je dat niet".

Wat heb je al staan? Wat wil je doen?

Of gewoon geen idee hebben wat een sinus is, envelopes zijn, pitch betekent of hoe modulatie werkt. Wat prima is, als je de rest van de kennis uberhaupt ook niet hebt; maar op het moment dat je zo'n vraag als deze stelt wordt er eigenlijk al min of meer aangenomen dat je een idee hebt van de verschillende begrippen.

Gunny: Als je even wat meer kunt vertellen over je ervaring en wat je wil doen kunnen we je wellicht verwijzen naar een paar stoomcursussen die je even kunt doornemen zodat je niet helemaal verloren bent.

Het zit er namelijk dik in dat je morgen (of volgende week) weer een vraag hebt waar je niks mee kunt, en dan krijg je weer eerst 10 reacties van "jeez man, waarom weet je dat niet".

Wat heb je al staan? Wat wil je doen?

Juist. Ik heb er echt de ballen verstand van. Ik zit helemaal niet in de producer wereld. Het is zo, ik speel in een band en we maken gebruik van een Roland SPD pad, waar we enkele samples in onder willen brengen. Omdat we voor sommige nummers een geluid nodig hebben zoals hierboven beschreven staat, stelde ik mijn vraag op dit forum. Ik bedoel, sample packs zijn er in overvloed maar ik kon dit betreffende geluid niet vinden.

Vandaar mijn vraag. Maar als jullie wat 'stoomcursussen' hebben, dan lees ik die maar wat graag door!

Zoeken in een sample pack voor dit soort dingen is ook vrij tijdrovend omdat je er per keer een stuk of 1000 moet doorwaden, als je al iets vindt ;). Maar "drop" is inderdaad een correcte term.

Sowieso is er de wiki. Je hebt het al goed gedaan door 1) met een Youtube-demo (of mp3tje, mag ook) te komen en 2) te specificeren wat je hoort en wanneer; vaak moeten er eerst 5 posts aan worden verspild om mensen zo ver te krijgen dat ze uberhaupt een demo meegeven, alsof wij hier gedachten kunnen lezen ;).

Kijk http://www.gearslutz.com/board/elec...ps-tutorials-how-create-your-own-patches.html eens door en dan met name de basis-cursus in http://www.gearslutz.com/board/5945596-post20.html

Ik gebruikte vroeger altijd Stomper (gratis drum synth waarmee je WAV files kon bakken) of DRM001 geloof ik om snel drops mee te bouwen. Gewoon een 909 achtige basdrum als basis nemen, een lage start pitch en een nog lagere eindpitch (weet ik veel 20hz ofzo) en dan de pitch lengte op een seconde of wat instellen. een drop is niets anders dan een lange basdrum met een langzaam aflopende toonhoogte (pitch). Let er wel op dat je m op tijd "stopt" in je muziek. Een drop kan namelijk op crappy monitors best al "afgelopen" lijken terwijl ie nog vrolijk door aan het rommelen is in het sub laag. Het klinkt knap slordig als je die rumble nog in een volgende maat hebt doorlopen.

Back