Oplichters praktijken!!

Het is niet goed te praten, maar vergeet niet dat een foutje in een klein ogenblik is gemaakt.

Voor zover ik het kan overzien is SoundQuest een piepklein bedrijfje, misschien zelfs een eenmansbedrijfje, hoewel ik me geen voorstelling kan maken hoe hard onze Michael moet werken om het dan lopend te houden...

De grap is namelijk dat voor alle vormen van ondersteuning en contact, enekel onze vriend het woord voert. Bovendien heb ik van vrinden van een ander meer internationaal forum begrepen dat hij ook wel eens persoonlijk een beursje doet...

Tot nu toe vind ik dat ik steeds heel netjes en vlot ben geholpen. Dit soort dingen gebeuren. Kijk naar Cubase. Dat is toch wel het schoolvoorbeeld van een groot -relatief dan- bedrijf dat een verkeerde policy hanteerd. Nieuwe versies uitbrengen gaat voor debugging en testen. Het lijkt wel op een groot softwarebedrijf uit Redmond. Misschien hebben die aandeeltjes Steinberg? Bovendien weigeren ze om fatsoenlijke ondersteuning te geven, luisteren ze niet naar de gebruikers en krijg je geen fatsoenlijke handleiding meegeleverd voor dik 700 euroballen.
En toch gebruikt iedereen het wordt het heel veel gebruikt.

Ik heb liever dat een bedrijf een fout maakt, zoals nu, en het vervolgens snel hersteld. Zoals nu. En er ook nog netjes op reageert. Zoals nu. En ook nog naar suggesties van zijn gebruikers luistert. Zoals nu.

Als je namelijk een redelijk verzoek tot ondersteuning hebt, dan wordt daar serieus op ingegaan, en als het bedrijfsmatig te verantwoorden is, dan wordt het gewoon uitgevoerd. Erg netjes dus.

Ik ben eigenlijk best tevreden over MidiQuest. Hoewel dat los staat van de vraag of ik niet beter iets vergelijkbaars van Emagic had moeten aanschaffen...

Origineel geplaatst door ironfreq
Ik heb gewerkt voor een klein Nederlands bedrijf dat commerciele software produceerde (ik geloof dat ze onlangs een doorstart hebben gemaakt) en het is idd voorgekomen dat ze Master CD's lieten persen waarop ze diverse DLL's vergeten waren te kopieren en dat soort dingen. En dat kwam dan allemaal omdat er veel druk gezet werd op de programmeurs om de uiteindelijke CD in te leveren. Niet goed te praten iig en ik vind dat zoiets toont dat het bedrijf in kwestie geen respect voor de gebruikers heeft (bedrijf waar ik werkte had ook de houding van 'We leveren nu uit en zetten later wel een update op onze site', terwijl de software soms nauwelijks getest was of in een enkel geval zelfs met een verkeerde en onvolledige helpfile uitgeleverd werd. Ik snap zoiets niet, want volgens mij krijg je door zulke acties geen goede naam bij klanten, wat bovenstaand voorbeeld met SoundQuest volgens mij bevestigd.

Het is te hopen dat ze hun zaken snel op orde krijgen en je uiteindelijk met een stabiel en goed pakket gaat werken.

Probleem ligt ook bij het management van zo'n bedrijf, niet bij de programmeurs. Werk zelf in die wereld dus weet heel goed waar de schoen wringt... en dat is niet op de werkvloer.

Origineel geplaatst door n0_key
Het is niet goed te praten, maar vergeet niet dat een foutje in een klein ogenblik is gemaakt.

Voor zover ik het kan overzien is SoundQuest een piepklein bedrijfje, misschien zelfs een eenmansbedrijfje, hoewel ik me geen voorstelling kan maken hoe hard onze Michael moet werken om het dan lopend te houden...

De grap is namelijk dat voor alle vormen van ondersteuning en contact, enekel onze vriend het woord voert. Bovendien heb ik van vrinden van een ander meer internationaal forum begrepen dat hij ook wel eens persoonlijk een beursje doet...

Tot nu toe vind ik dat ik steeds heel netjes en vlot ben geholpen. Dit soort dingen gebeuren. Kijk naar Cubase. Dat is toch wel het schoolvoorbeeld van een groot -relatief dan- bedrijf dat een verkeerde policy hanteerd. Nieuwe versies uitbrengen gaat voor debugging en testen. Het lijkt wel op een groot softwarebedrijf uit Redmond. Misschien hebben die aandeeltjes Steinberg? Bovendien weigeren ze om fatsoenlijke ondersteuning te geven, luisteren ze niet naar de gebruikers en krijg je geen fatsoenlijke handleiding meegeleverd voor dik 700 euroballen.
En toch gebruikt iedereen het wordt het heel veel gebruikt.

Ik heb liever dat een bedrijf een fout maakt, zoals nu, en het vervolgens snel hersteld. Zoals nu. En er ook nog netjes op reageert. Zoals nu. En ook nog naar suggesties van zijn gebruikers luistert. Zoals nu.

Als je namelijk een redelijk verzoek tot ondersteuning hebt, dan wordt daar serieus op ingegaan, en als het bedrijfsmatig te verantwoorden is, dan wordt het gewoon uitgevoerd. Erg netjes dus.

Ik ben eigenlijk best tevreden over MidiQuest. Hoewel dat los staat van de vraag of ik niet beter iets vergelijkbaars van Emagic had moeten aanschaffen...

Als het inderdaad een eenmansbedrijf is, dan heeft hij dus weinig druk van bovenaf en is hij verantwoordelijk voor zijn eigen planning.

ALs ik op de site nu al Service Packs zie voor 9.0(XL) en de VST plugin... nou sorry, maar dat mag gewoon niet kunnen. Een foutje maken is menselijk en daar reken ik niemand op af. Maar zo'n berg fouten... dan kan ie beter een week later releasen.

Daarnaast zijn die SP's niet het enige. Hierbij een lijst met instrumenten (van de 600) die ook al een update behoeven:

Access
Virus b (6/7/03)
Virus c (6/7/03)
Virus Indigo (6/7/03)
Virus Indigo 2 (6/17/03)
Virus KB (6/7/03)
Virus KC (6/7/03)
Virus Rack (6/7/03)
Virus Rack XL (6/7/03)
Casio
VZ-10m

Digitech
MEQ-14 (6/15/03)

Doepfer
LMK3 (6/7/03)

Edirol
SD-20 (6/7/03)

Emu
MPS (6/7/03)
MPS+ (6/7/03)

Ensoniq
KMX-16 (6/9/03)
ESQ-1 (6/16/03)
ESQm (6/16/03)
SQ-80 (6/16/03)

Line6
Bass POD (6/17/03)
Bass POD Pro (6/17/03)
POD (6/11/03)
POD v2 (6/11/03)
POD Pro (6/11/03)

KMX
KMX MIDI Central (6/9/03)

Korg
M1 EX (6/9/03)
Karma (6/12/03)
Karma v2 (6/12/03)
Triton 61 (6/17/03)
Triton 76 Pro (6/17/03)
Triton 88 ProX (6/17/03)
Triton LE 61 (6/17/03)
Triton LE 76 (6/17/03)
Triton LE 88 (6/17/03)
Triton Rack (6/17/03)
Wavestation (6/16/03)
Wavestation EX (6/12/03)
Wavestation AD (6/12/03)
Wavestation SR (6/12/03)

Roland
D-5 (6/20/03)
D-10 (6/20/03)
D-20 (6/20/03)
D-50 (6/20/03)
D-110 (6/20/03)
D-550 (6/20/03)
GM-70 (6/20/03)
GP-16 (6/20/03)
GR-50 (6/20/03)
JD-800 (6/20/03)
JD-990 (6/20/03)
JP-8000 (6/20/03)
JP-8000 Alt (6/20/03)
JP-8080 (6/20/03)
Juno-1 (6/20/03)
Juno-106 (6/20/03)
Juno-2 (6/20/03)
JV-80 (6/20/03)
JV-880 (6/20/03)
JV-1010 (6/14/03)
JV-1080 (6/14/03)
JV-2080 (6/7/03)
MT-32 (6/20/03)
P-330 (6/20/03)
R-8 (6/9/03)
R-8 MKII (6/9/03)
S-50 (6/20/03)
U-20 (6/20/03)
U-220 (6/20/03)
XP-30 (6/14/03)
XP-50 (6/14/03)
XP-60 (6/14/03)
XP-80 (6/14/03)

Waldorf
MicroQ (6/7/03)
Q (6/7/03)

Yamaha
EX5 (6/7/03)
EX5R (6/7/03)

Aan het aantal updates te zien die je hebt gevonden zou dit dus inhouden dat: of het is niet voldoende getest. Of de gebruikers gaan sneller (proberen meer uit hun spullen te halen) dan de makers konden bedenken.

Bedenk zelf maar welk van toepassing is.

De gebruikers worden op deze manier gebruikt om de spullen te testen en van kinderziektes te ontdoen.

Voor je dure geld mag je toch wel betere service/kwaliteit verwachten.

Kind van de rekening is dus de gebruiker zoals gewoonlijk.

Origineel geplaatst door Mike-E
Probleem ligt ook bij het management van zo'n bedrijf, niet bij de programmeurs. Werk zelf in die wereld dus weet heel goed waar de schoen wringt... en dat is niet op de werkvloer.

Klopt helemaal... ik was (met nadruk op 'was' ;) ) 1 van die programmeurs namelijk. En voor alle betrokken programmeurs en ontwerpers (komt veel bij kijken bij een gemiddeld softwarepakket) was dat altijd slikken als het verplicht afgeraffeld moest worden van bovenaf.
.
Wat een eenmanszaak betreft.. Die gast van Sound Quest moet denk ik ook simpelweg op een gegeven moment ervoor kiezen om een versie op een bepaald moment uit te brengen, of de versie nou goed is niet... simpelweg om geld te verdienen (met een 'major' nieuwe krijg je veel nieuwe sales). Ik denk dat het lastig is om zo'n bedrijfje draaiende te houden, financieel gezien. Ik wil niks goed praten hoor, want ik vind het echt niet kunnen... Emagic doet het wat dat betreft beter, eindeloos een produkt uitstellen totdat het eindelijk goed genoeg is. Maar ook dan hoor je mensen klagen: "waar blijft het programma toch". Blijkbaar is het moeilijk om een balans daarin te vinden. Toch zou het fijn zijn als meer bedrijven zich gingen realiseren dat het gewoon zwaar onfatsoenlijk is om je klanten/gebruikers op te zadelen met gare software. Een van de belangrijkste dingen is dan ook veel externe testers in te schakelen die het programma door-en-door testen.

Die lijst van synths die je noemt die updates nodig hebben is idd niet normaal meer. Nou ja, hopelijk leert SoundQuest van deze fout. Ik hou de software in de gaten, want vind het ondanks alles toch zeker wel potentie hebben (als het eenmaal goed draait met VST-ondersteuning). Dus ik ben zowiezo erg geinteresseerd in je reallife gebruik van het pakket, als het eenmaal helemaal aan de praat hebt...

Ik kan d'r niks aan doen, misschien ligt het aan mij, maar ik vind het nog steeds allemaal wel meevallen. En ik heb er toch echt netjes 149 euro voor betaald.

Ik vind het belangrijk dat er eerlijk wordt gecommuniceerd, en dat gebeurt tot nu toe naar mij toe. Daarnaast worden problemen snel opgelost. Ik geloof het wel.
Ik heb dik 450 euro betaald voor Cubase SL en tot op de dag van vandaag heb ik problemen. Er wordt niet met mij gecommuniceerd en er wordt niets opgelost. Daar kan ik wel mee zitten. In dit geval, neuh, niet echt...

Ik ben net mijn rack overhoop aan het halen. Even alles opnieuw aansluiten en kabels binden, voordat ik 9 juli ga verhuizen. Dan is het stekker eruit, rack oppakken en verkassen.

De reden... heb net een Virus B op de kop getikt voor €575,- (call me a lucky bastard...) en die moest ook zijn plekkie krijgen. :)

Hierna ga ik Midi Quest even onder handen nemen. Dus mijn bevindingen volgen later.

Origineel geplaatst door silvercloud
Aan het aantal updates te zien die je hebt gevonden zou dit dus inhouden dat: of het is niet voldoende getest. Of de gebruikers gaan sneller (proberen meer uit hun spullen te halen) dan de makers konden bedenken.

Uh... hoe oud is versie 9.0 ook alweer? Nou ja... maakt niet uit. Niet zeuren gewoon SP2(!) downloaden. ;{

Zag ook dat de Andromeda toegevoegd is. Gezien de complexiteit ben ik zéér benieuwd. :frons:

Hierna ga ik Midi Quest even onder handen nemen. Dus mijn bevindingen volgen later. [/B]

Hi :biertje:,

Heb je ondertussen al wat meer met het pakket gestoeid om een mening te kunnen vormen? Ben je beetje blij met het programma en werkt het na 2 service-packs nu naar behoren? Ben zelf ook nog steeds geinteresseerd, dus vandaar....

Groetjes, Vincent

Origineel geplaatst door BasicSystem
Het is toch om te janken dat een bedrijf als Steinberg niet zelf een universele editor maakt.

Ik heb het eens gevraagd en hun respons was: Dat doen we niet omdat de fabrikanten tegenwoordig zelf editors maken en voor de oude synths zijn er overal al editors te vinden. Daar zit je dan met je cubase SX (dat ik er overigens heb afgedonderd omdat de midi timing vreselijk slecht is) en je hebt niet eens een geintegreerde editor, sterker nog, geeneens een studio module =(

?? Universele editor.... Je bedoelt?? Er is toch Wavelab? Of een ander soort editor.....?

Cubase SX was idd een verschrikking voor iedere muzikant, maar met update 1.05 is geloof ik alle leed wel geleden en hebben we een prachtig stabiel en goedwerkend programma.

T_A-

Origineel geplaatst door ironfreq
Hi :biertje:,

Heb je ondertussen al wat meer met het pakket gestoeid om een mening te kunnen vormen? Ben je beetje blij met het programma en werkt het na 2 service-packs nu naar behoren? Ben zelf ook nog steeds geinteresseerd, dus vandaar....

Groetjes, Vincent

Wel wat maar nog niet genoeg. Zit midden in een verhuizing. Vandaag wordt er weer wat meubilair gebracht en kan ik mijn muziek/computer-hoekje weer op gaan bouwen.

Origineel geplaatst door Tech_A-
?? Universele editor.... Je bedoelt?? Er is toch Wavelab? Of een ander soort editor.....?

We hebben het in deze thread over Midi Quest... een 'universele' synth editor/librarian. Niet over een audio-editor.

Origineel geplaatst door Tech_A-
Ah juist.... ja ik wist niet om wat voor programma het precies ging... Sorry...

Hee, no offence! :)

Maar dan nog, dat kan Cubase SX toch ook? met de juiste instellingen?

Nee, helaas. Was het maar waar.

Back