Oplichters praktijken!!

Na wat heen en weer gemail lijk ik te gaan winnen op punten... oordeel zelf. Hij gaat nu alleen op mijn gevoel spelen... tja... daar ben ik dan weer niet zo goed (lees: zakelijk genoeg) in :)

- - - - - - - -

Hello Maik,

Yes, you may end up being correct. This is the first time that we have
evertaken a product and split out features as we have done here and if we
have made a mistake I expect that we will be made to pay for it.

On the flip side, there is more to Midi Quest XL than just the plug-in
versions and we do feel that Midi Quest XL has a greater value than $149. If
you think we're really trying to take advantage of you at a $50 charge,
(we'll lose about $10 or that in shipping and material costs) then is there
a number that you would consider to be reasonable? (Personally, I think its
worth it but then, I know what went into the new version over the last 9
months)

Sincerely,

Michael Lambie
Sound Quest Inc.

De beste man heeft nog niet op mijn ie-meel gereageerd, dus ik ga ook maar weer porren...

En ja hoor, mijn antwoord is binnen. Niet echt bevredigend, maar er komt een vervolg:

Hello Nico,

Thank you for your patience. We have a severe backlog of email that we are
working through. The free Midi Quest 9 upgrades for european customers are
being shipped out this week.

If you have any additional questions, please let me know.

Michael Lambie
Sound Quest Inc.

-----Original Message-----
From: n0_key [mailto:masterblaster@quicknet.nl]
Sent: Wednesday, May 28, 2003 7:30 AM
To: sales@squest.com
Subject: MQ 8 including update to MQ9 package

I've purchased the MQ8 package with free upgrade to MQ9 a couple of
months ago.

I've checked your website just now, and I couldn't help but notice that
MQ9 is released. When can I expect my copy?

More importantly, what version of MQ9 are you shipping as upgrade? I
purchased the package to use within Cubase SX and now it seems only the
XL version is VST enabled.

I've contacted you guys after the problems I've experienced with MQ8
within Cubase and you assured MQ9 would solve these problems.

Hope to hear from you soon.

Ja, das een auto-reply volgens my :) Had dezelfde mail alleen stond er dan dat de upgrade de volgende dag verzonden zou worden (kreeg ik woensdag of zo).

Als je eenmaal serieus aan de babbel bent met hem dan reageert ie twee keer per dag ;)

Nou, versie 9.0 is binnen! Die gaan we eens fijn even onder handen nemen.

De update naar XL gaat morgen pas de deur uit :(

Dus halverwege volgende week kan ik echt aan de slag.

Humm... zijn er meer mensen die dit pakket al binnen hebben? Of met versie 8.0 werken?

Heb het dus geinstalleerd. Met het boekje erbij de Midi poorten ingesteld. De 01v en Pulse toegevoegd (de KS5 en Airbase moeten ze nog bouwen, dus die zitten er nog niet bij). Vervolgens in het Studio Window een dubbelklik op de Pulse. Complete bank van de Pulse wordt overgehaald... humm... geen patch namen, niet eens PR01 of zo. Hij reageert wel als ik de geluiden aanklik, want dan werkt de audition functie. Als ik een patch ga editten dan reageert ie nogal buggy. Als je een parameter wijzigt dan moet je eerst een ander veld aanklikken voordat je een wijziging hoort. De arpeggiator reageert wel op wijzigingen, maar je kunt hem niet aanschakelen bij sounds die hem nog niet hadden.

Toen de 01V... weer geen namen bij de scenes. Als ik dan een scene aan klik gaat bij de 01V alles op nul). Faders op nul, ON ledjes van de kanalen gaan uit en er is vervolgens geen geluid meer uit te krijgen. Pas na een reset van het apparaat (?). Een scene overhalen naar Midi Quest gaat dus niet, want dan moet je een lege plek in het programma selecteren en daar reageert de 01V dan gelijk op. Dus weer resetten :( Daarnaast is het editten van de 01V wel heel erg karig. Alleen volume, pan-pot en de ON buttons kun je schakelen. Deze blijven op het scherm trouwens continue branden, ook al zijn ze uit (?).

Ben benieuwd of mensen dit herkennen. Doe ik iets fout? Wat is trouwens het verschil tussen de 01V en de 01V alternate? Buiten dat er bij de standaard 01V geen help file zit die bij de alternate wel beschikbaar is (?).

Ik heb 'm nog niet binnen. Ik krijg als het allemaal goed gaat overigens wel XL zonder bijbetalen. Dit wegens een eerdere toezegging die mij gedaan is na een support request. Vind ik toch wel netjes.
Nu vond ik 7 eigenlijk ook al k.. werken, maar ik gebruik het toch alleen maar om te SysEx-en in SL.

Ze hebben mij nu officeel toegezegd om ondersteuning voor AiRBase99 en de KS5 (KS4 en KS Rack) te gaan bouwen. Heb ze inmiddels ook de SysEx data gestuurd, aangezien ze de apparaten niet hadden.

Ze kenden de AiRBase99 trouwens niet. Humm...

Nu kan het natuurlijk zijn dat ik een ouder OS in mijn Pulse en 01v heb zitten. Daar ga ik effe een ander draadje over starten.

Origineel geplaatst door n0_key
Ik heb 'm nog niet binnen. Ik krijg als het allemaal goed gaat overigens wel XL zonder bijbetalen. Dit wegens een eerdere toezegging die mij gedaan is na een support request. Vind ik toch wel netjes.
Nu vond ik 7 eigenlijk ook al k.. werken, maar ik gebruik het toch alleen maar om te SysEx-en in SL.

Uh... heb jij hem nu al binnen? Begin de beloftes en het nu een beetje zat te worden.

Neh, ik heb 'm ook nog niet. Ik heb inmiddels Sounddiver besteld en dan zie ik verder wel of MQ nog wat wordt...

Zo zo... alweer antwoord terug:

Hello Maik,

Yes, it did go out back on the 6th. Shipping to europe is quite inconsistant
though. It can take anywhere from 4 to 21 days to arrive. I'd give it at
least to the end of the week before we start getting concerned.

Michael Lambie
Soudn Quest Inc.

En een dag later ligt XL in de bus :)

(zou ie snel in het vliegtuig gesprongen zijn? hehehehe...)

Pff... mij hebben ze zelfs weer een voledige XL gestuurd. Dus inclusief manual EN een extra serial.

Tja... uh... iemand een standaard versie 9.0 kopen? hehehehehe...

Ha, nu al antwoord!

XL is al onderweg. Ik heb 9.0 ook al ontvangen omdat die al verzonden was toen ik reageerde...

Kudos!

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHH MAMA HELLUP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

K^^%#&**#*(@##$$@#$@$!!!!!!

Installeer ik dat XL geval, plugin op de jusite plek... start SX... error... hij mist de DEBUG FOLDER!!!! :stupid

Dus de he(e)r(en) bij Sound Quest laat gewoon de debug-code in de final version zitten en levert dat dan ook gewoon zo uit. Hoezo gevalletje niet getest.

Nu heb ik dus na bijna 200 dollar en een berg ergenis nog niet wat ik wil hebben. Dus mail ik die kwibus, krijg ik het volgende mailtje terug:

- - - - - - - -

Hello Maik,

There is already an update for VST available for download from Sound Quest's
web site which should cure this problem.

Sorry about not responding to your previous email. Currently we're getting
twice as many emails as we can possibly answer per day. As a result, we're
answering only the messages which appear most urgent and will return to the
others later.

Michael Lambie
Sound Quest Inc.

- - - - - - - -

Dit geloof je toch niet?!?! Dat k#tding is net uit... vers van de pers... mensen moeten hem nog ontvangen en er is al een update uit!!!!

Wat is dit verdomme voor wereld? =(

beste mike e we leven in een wereld waar de consument sneller consumeert dan dat er geproduceerd kan worden

vandaar de vele updates en patches

Ja, je brengt het wel mooi.

Een installatie-test is echter het minimale wat er gedaan dient te worden voordat je gaat persen. Dit is pure laksheid. Kom op zeg. Moet ik eens proberen bij een klant, kan ik gelijk vertrekken.

Currently we're getting twice as many emails as we can possibly answer per day. As a result, we're
answering only the messages which appear most urgent and will return to the others later.

Dat suggereert wellicht een klein beetje dat er nogal wat mensen zijn die problemen hebben met dit pakket? (ik speculeer maar hardop hoor.. maar waarom zouden ze anders zoveel mail krijgen?). Jammer, want vind het er wel indrukwekkend uitzien.

Beetje :L off-topic:

Een installatie-test is echter het minimale wat er gedaan dient te worden voordat je gaat persen. Dit is pure laksheid. Kom op zeg. Moet ik eens proberen bij een klant, kan ik gelijk vertrekken.

Ik heb gewerkt voor een klein Nederlands bedrijf dat commerciele software produceerde (ik geloof dat ze onlangs een doorstart hebben gemaakt) en het is idd voorgekomen dat ze Master CD's lieten persen waarop ze diverse DLL's vergeten waren te kopieren en dat soort dingen. En dat kwam dan allemaal omdat er veel druk gezet werd op de programmeurs om de uiteindelijke CD in te leveren. Niet goed te praten iig en ik vind dat zoiets toont dat het bedrijf in kwestie geen respect voor de gebruikers heeft (bedrijf waar ik werkte had ook de houding van 'We leveren nu uit en zetten later wel een update op onze site', terwijl de software soms nauwelijks getest was of in een enkel geval zelfs met een verkeerde en onvolledige helpfile uitgeleverd werd. Ik snap zoiets niet, want volgens mij krijg je door zulke acties geen goede naam bij klanten, wat bovenstaand voorbeeld met SoundQuest volgens mij bevestigd.

Het is te hopen dat ze hun zaken snel op orde krijgen en je uiteindelijk met een stabiel en goed pakket gaat werken.

Back