Tr 707

Status
Please reply by conversation.
150 voor een 707 is al een zeldzaamheid tegenwoordig...
Meestalg gaan ze rond de 300-350 merk ik.

zovele dingen zijn in weze 'te duur', maar daar leggen mensen vlotjes geld voor neer...
achja, ieder z'n mening :)

Voor 250€ heb je er een mooie bak aan: zeer bruikbare sounds, klassieke TR interface en sequencer, MIDI en gate syncable, individuele outputs en output mixer. Kanieklage voor dat geld!

eenzijdig qua sound en het zijn maar roms
1 woord: Mellotron

1 woord: vintage

niet bepaald stevig gebouwd
1 woord: 303

:)

Overigens heb ik geen MIDI problemen ermee gehad, maar erg veel doe ik ook niet met MIDI (synthje of fx bak ermee syncen). De gate out is krachtig genoeg om in 2 gates te splitsen, maar voor 3 gates zal je toch nog eens extra moeten bufferen.

Het prijsverschil tussen een TR-626 en een TR-707 vind ik in ieder geval behoorlijk vreemd, een TR-626 is enorm flexibel qua klanken en sequencer vergeleken met de 707 terwijl de interface heel erg veel er op lijkt en de klank allesbehalve slecht is. Voor 300 euro heb je bijna vier 626'en, dan heb je er één voor de sound en nog drie om andere drummodules mee aan te sturen.

Ik gebruik een TR-626 altijd als master clock voor trigger, tape sync én MIDI, ook al gebruik ik de drums niet. Behalve DIN-Sync (maar alle apparatuur die dat ondersteunt ondersteunt volgens mij ook trigger) is het een betere optie dan een 707 denk ik voor zulke doeleinden.

Voor een TR-707 zou ik max €200 betalen. Er zijn er ook niet een klein beetje verkocht, veel en veel meer als van de 808 en de 909 bij elkaar volgens mij. TR-626 misschien nog wel meer.

Vind de 626 ook leuker, Je ziet de 707 de laatste tijd ver boven de 300. 727 zijn ook niet zo geliefd hele andere geluiden.

Ik ben akkoord dat de Tr-626 behoorlijk underpriced is. Volgens mij denken velen dat hij zo beperkt is als een 505 terwijl het een redelijk full-blown drumdoos is. Toch heb ik de 707 nog iets liever, ik vind hem iets meer "punch" hebben dan de 626.

En die complete matrixdisplay van de 707 is ook wel een voordeel tov de 626.

Die TR dozen zijn als sequencer trouwens net zo leuk als voor hun eigen klanken. Ik gebruik hem om 2 synths te syncen, fx bak te syncen, en een Tama analoog drumbrein te triggeren.

707's worden regelmatig aangeboden, dus eentje voor een marktconforme prijs (whatever that may be) vinden zou geen probleem mogen zijn.

Het vervelende van de 626 zijn de grotere pads en 2x 8 verdeling tov een 707...

een Yamaha RX5 is geluidstechnisch veel intressanter dan een 707 alleen heeft die helaas niet de befaamde TR sequencer ....

De gate out is krachtig genoeg om in 2 gates te splitsen, maar voor 3 gates zal je toch nog eens extra moeten bufferen.

Ik had eens........ een gate out die te zwak was als ik de gates vrij dicht achter elkaar zette. Zou dat dan een buffer probleem zijn geweest?

Volgens mij denken velen dat hij zo beperkt is als een 505 terwijl het een redelijk full-blown drumdoos is.

Ik gebruik de 505 voor aansturen van drums op de sampler of simpele cv/gate sequences (zonder nootlengte inderdaad). Als je hem wat circuitverneukt komen er best bruikbare ruizen en andere vreemde rommel uit. Maar een 626 is dus qua klank een stuk beter, inderdaad dacht ik namelijk dat het ongeveer hetzelfde idee was. Ik ga op onderzoek uit... en een 707 wil ik ook nog steeds

...voor 150 sowieso

De 626 heeft standaard al individuele outputs, gate output, en MIDI. Da's alvast een heel goed begin. :)

Ik had eens........ een gate out die te zwak was als ik de gates vrij dicht achter elkaar zette. Zou dat dan een buffer probleem zijn geweest?

Geen idee, dat zou wel een beetje een zielig ontwerp zijn dan. :) Kan ook dat het geen mooie puls is en dat het te ontvangen apparaat de ene van de volgende puls niet kan onderscheiden aan hoog tempo? Ik had er in ieder geval geen last van met een 626, maar ik moet dus wel gebufferd splitten als ik er 3 apparaten tegelijk mee wil aansturen. En voor de zekerheid bij 2 apparaten best ook al.

Ook is de 626 qua sequencer interessanter dan een 505, je kunt individuele hits velocity geven in 7 stappen, flam in allerlei variaties, etcetera. Hij is te vergelijken met een 909 terwijl een 505 meer een 808 is.

Een 707 heeft een VCA per stem, terwijl een 626 dat niet heeft. Volgens mij zitten er verder wel een heleboel de zelfde sounds in. Ik heb ooit een 707 gehad maar heb ze nooit naast elkaar gelegd.

150 voor een 707 is al een zeldzaamheid tegenwoordig...
Meestalg gaan ze rond de 300-350 merk ik.

kdenk dat een tr707 250.- redelijk is is meteen een midi sync unit met lkkr herkenbare sounds

de tr727 is imho minder bruikbaar dus 200.- redelijk>???
vinde jullie
:engel:

@bikkel: ik had ze kort na elkaar, en ik vond niet meteen veel identieke geluiden tussen 626 en 707. Maar het zou wel kunnen hoor dat de clap bv dezelfde is.

Gewoon elke output zijn eigen mixerkanaal geven, en je EQ'ed en FX'ed ze toch alle kanten uit. :)

Status
Please reply by conversation.
Back