Tr 707

Status
Please reply by conversation.
Het vervelende van de 626 zijn de grotere pads en 2x 8 verdeling tov een 707...

een Yamaha RX5 is geluidstechnisch veel intressanter dan een 707 alleen heeft die helaas niet de befaamde TR sequencer ....

mee een
dood staren op roland vintage neem een ry30 tip te koop nu!!

en een rx5 hebbie meer sounds en goede sequencing mogelijkheden zelfde geld

en synthese op de rx5...

Dat zielige ontwerp was waarschijnlijk niet helemaal in orde inderdaad, was een cv/gate convertor die dus niet helemaal top was... achja

de 505 heeft trouwens ook velocity per step hoor, plus; m.b.v. wat diy kun je zorgen dat alle voices trigger outs geven. Maar goed, dat is natuurlijk niet standaard.

Wat betreft de sequencing qua eenvoud van programmeren, vind ik de 505/626 toch wel een stuk intuïtiever werken als de ry30/rx5... maar dat kan ook aan mij liggen

Wat betreft de sequencing qua eenvoud van programmeren, vind ik de 505/626 toch wel een stuk intuïtiever werken als de ry30/rx5... maar dat kan ook aan mij liggen
dat ben ik met je eens....
met een tr-based sequencer in de rx5 maakt het proggen een stuk leuker en overzichtlijker :okdan:

de 505 heeft trouwens ook velocity per step hoor, plus; m.b.v. wat diy kun je zorgen dat alle voices trigger outs geven. Maar goed, dat is natuurlijk niet standaard.

Toch wel? Had het idee dat triggers niet meer in het analog domein kwamen bij deze drumdozen. Maar velocity per step dat is natuurlijk geen 7 levels per hit...:geslaagd:

de 707 heeft een minder aantal sounds maar iets betere quality sounds maar zo heel bijzonder nu ook weer niet want het toch maar samples...

als je een bakkie alleen wil voor de interface en de eventuele 'groove' (die eigenlijk niets meer is dan een quasi flubberende processor die op sommige punten drukker is dan andere) dan kan je net zo goed meteen voor een 626 gaan; pads sturen meteen notenummers uit via midi...

ander nadeel van de 707 is dat velocity alleen werkt op het master volume...

dan heb je het dus slechts ende alleen over de sounds maar die kan je ook net zo goed uit een sampler halen (met allerlei extra voordelen zoals tuning en velocity per geluid etc)
als je het hebt over de 'pseudo groove' dan word het ietsjes anders maar da's meer een gebrek dan iets wat er bewust is ingebouwd (en dan hebben we het niet over de shuffle functie nutuulk) dus dan kan je je afvragen of dat wel zo bijzonder is en dat je niet beter met iets kan werken dat een strakkere timing heeft (ofterwijl; zoals het wellicht bedoeld zijn zou destijds)...

626 is meer een uitgebreide 505, 707 klinkt net wat anders, heeft iets meer body terwijl de 626/505 wat holler klinkt. 727 is puur latino bak, die sounds vind je wel in de 626 geloof ik. Ze hebben allen bestaansrecht maar eerlijk is eerlijk, de 707 heeft net wat meer op klangk gebied. Ik gebruik 'm in de studio als module en als dat je idee is; koop dan een sampler want dan heeft de 707 geen meerwaarde. Maar als je hem live wil gebruiken, of als trigger of master... Dan heeft de 707 wel wat te bieden. Ik neem de mijne altijd live mee en de faders maken het ding enorm bruikbaar en 'hands on' in step write modus, dat mis je weer op de 505/626.

Voor mij heeft een 707 een grote "instant resultaat" waarde, en dat zijn de apparaten die ik zoek. Net zoals op de 3P: geluide synthesizen, sequence inspelen, en gaan.

626 is meer een uitgebreide 505, 707 klinkt net wat anders, heeft iets meer body terwijl de 626/505 wat holler klinkt.
de 626 sounds zijn idd inferieur maar wel weer stukken beter dan die van de 505...
de 626 heeft dan wel 3x zoveel sounds meer dan de 707 maar er zijn dan ook maar 1/3 sounds echt interessant :D maar goed, wel weer pitchbaar en aan te passen qua notenumber...
dat de 626 sounds wat 'holler' klinken heeft te maken met de lagere (t.o.v. de 707) sampling rate; minder dik laag dus...

626 is meer een uitgebreide 505, 707 klinkt net wat anders, heeft iets meer body terwijl de 626/505 wat holler klinkt. 727 is puur latino bak, die sounds vind je wel in de 626 geloof ik. Ze hebben allen bestaansrecht maar eerlijk is eerlijk, de 707 heeft net wat meer op klangk gebied. Ik gebruik 'm in de studio als module en als dat je idee is; koop dan een sampler want dan heeft de 707 geen meerwaarde. Maar als je hem live wil gebruiken, of als trigger of master... Dan heeft de 707 wel wat te bieden. Ik neem de mijne altijd live mee en de faders maken het ding enorm bruikbaar en 'hands on' in step write modus, dat mis je weer op de 505/626.

als module neem dan de tr626 vinnik

de 626 sounds zijn idd inferieur maar wel weer stukken beter dan die van de 505...
de 626 heeft dan wel 3x zoveel sounds meer dan de 707 maar er zijn dan ook maar 1/3 sounds echt interessant :D maar goed, wel weer pitchbaar en aan te passen qua notenumber...
dat de 626 sounds wat 'holler' klinken heeft te maken met de lagere (t.o.v. de 707) sampling rate; minder dik laag dus...

das prima aan te passen met fx ökokwatr nie inzit komt eroom niet uit ...gaat wel op ,..denk voor watk goed - leuk lkkr vin ,...isde tr626 prima
met fx erachter ....de ind..outs en triggers ens en schuifies volume zijn voor live wel weer erg fyn~±=:

kxt mn toetsen bord staat `= raar iemand idee
:eureka:=(

Jouw toetsenbord staat al jaren raar. ;) :D Kijk eens naar de landinstellingen op je PC.

De 626 heeft geen schuifjes voor volume, maar dat kan je natuurlijk op je mengpaneel doen.

Jouw toetsenbord staat al jaren raar. ;) :D Kijk eens naar de landinstellingen op je PC.

De 626 heeft geen schuifjes voor volume, maar dat kan je natuurlijk op je mengpaneel doen.

yoyo nicolaas ..idd staat op hollandese ..netamerikaanse
weird al mn symbolen +/* staan nu ergens anders grr

yoyo nicolaas ..idd staat op hollandese ..netamerikaanse
weird al mn symbolen +/* staan nu ergens anders grr

Je land moet op NL staan, maar je toetsenbordindeling op Amerikaans. Een Nederlandse keyboardlayout komt bijna niet meer voor, met o.a. een ij op de plek van de ; en een guldenteken tot 2001 ongeveer.

Ik heb daar nog op leren typen. Gelukkig was hij verder helemaal QWERTY op de speciale tekens na.

das prima aan te passen met fx ökokwatr nie inzit komt eroom niet uit ...gaat wel op ,..denk voor watk goed - leuk lkkr vin ,...isde tr626 prima
met fx erachter
de sounds zijn zeker bruikbaar, het geheim van het drumpattern is ook niet zo zeer de individuele sounds maar de combi van meerdere bet zoals bij een echt drumstel...

Status
Please reply by conversation.
Back