NIEUWE TRACK :D

chielos

...
Eens in de zoveel tijd lukt het me om een nummer min of meer af te krijgen.
Het is een techno track, met electro en acid invloeden.

122 BPM

Zelf heb ik hem nu al te vaak gehoord dus ik hoor tussen de bomen de beats niet meer zal ik maar zeggen... Ook mijn monitoring/afluistering is niet ideaal, zit er niet teveel laag in?

Ik ben benieuwd of iemand er inhoudelijk iets over kan zeggen?

Bij voorbaat dank!!!

Chiel

Track is origineel, ik vind hem cool om naar te beluiteren. Toch heb ik een paar tips:

1) Probeer de geluiden een eigen volume te geven, het klinkt allemaal "in your face".
2) De mix mag wat mij betreft iets geïntegreerd, ik hoor namelijk de track niet "in de lijn" maar de geluiden springen hier en daar.

Ik weet niet hoe je dat technisch gezien kan oplossen, ik heb ook geen geweldige afluister-set maar wat ik via mijn hoofdtelefoon hoor is dat de geluiden wat gescheiden zijn.

Tenzij dat de bedoeling is, misschien kun je iets milder brengen. Qua compositie, zeker een knaller. :)

Dit klinkt gaaf! Voor mij zit er zeker niet teveel laag in.

thnx voor het luisteren en de feedback!
Mooi dat er niet teveel bas in zit, dat was altijd mijn probleem.

"De mix mag wat mij betreft iets geïntegreerd, ik hoor namelijk de track niet "in de lijn" maar de geluiden springen hier en daar."

deze komt niet helemaal over. wat bedoel je precies?

Hij is inderdaad wel redelijk "in your face".
Misschien dat ik met wat volume wijzigingen en reverb wat meer diepte aan de track kan geven? Iemand nog suggesties hierover?

Cheers,

Chielos

Sorry ik was niet helemaal duidelijk, mijn excuses...

Misschien dat ik met wat volume wijzigingen en reverb wat meer diepte aan de track kan geven?
Chielos

Dat lijkt me een goed plan (zo had ik in gedachten toen ik mijn reactie postte) en dit kunt je mix beter in samenhang brengen. Ik zou niet te veel reverb gebruiken, een beetje is genoeg.

De bas is fijn, heb niets storends gehoord, wat mij betreft kun je de bas zo laten.

Kan bovenstaande comments zeker beamen. Vind vooral van 4:30 tot 5:30 wel nice, daar hangt alles een beetje meer samen en zit de groove zeer lekker, andere gedeeltes vind ik wat stressy maar idd door hierboven aangehaalde punten.

Hee Senthrax, bedankt voor het luisteren en dat je de tijd genomen hebt om te reageren!

Hij is inderdaad nogal stressy maar dat was ook wel een beetje de bedoeling. Hij mag ook wel wat naars hebben, zo klinken wel meer van mijn nummers. En zelf vind ik dat wel fijn eigenlijk. muziek is toch mijn uitlaatklep en de laatste tijd heb ik veeel deadlines.

Wat betreft je opmerking over het laatste stuk, daar kan ik me wel in vinden.
Ik zal eens kijken of die zelfde coherentie ook eerder in de track kan realiseren.

Cheers,
C

Hij klinkt wat stekelig, bijna onaangenaam... mijn vrouw wordt helemaal gek van dit soort muziek... en ik vind 'm erg goed. Erg origineel vooral.
Je kan 'm aanpassen maar nodig vind ik het niet... hij is volgens mij niet bedoeld om "lief" te klinken.

Klinkt lekker schizofreen....vind de verhouding van de geluiden onderling juist wel bijdragen aan de sfeer..
Ook leuk dat het geen standaard 12 in een dozijn acid is wat je te vaak hoort.

Super, Leuk dat er mensen zijn die dit kunnen waarderen!

Aan mede forummers/moderatoren: Als ik een nieuwe versie wil uploaden, hoe kan ik de attachment uit mijn eerste post weer weghalen?

Super, Leuk dat er mensen zijn die dit kunnen waarderen!

Aan mede forummers/moderatoren: Als ik een nieuwe versie wil uploaden, hoe kan ik de attachment uit mijn eerste post weer weghalen?

Wat je doet (zo deed ik zelf), als het nummer op soundcloud is, dan daar deleten/uploaden met dezelfde naam, en verder hoef je niets te doen, je track verschijnt op de eerste post. Anders, omdat je niet kunt editten, moet je de nieuwe versie opnieuw uploaden.

Succes!

Bedankt voor je antwoord maar mijn track staat niet op soundcloud.
Misschien moet ik daar toch maar eens een account aanmaken...

Bedankt voor je antwoord maar mijn track staat niet op soundcloud.
Misschien moet ik daar toch maar eens een account aanmaken...

Het zou een goed idee zijn, het hangt er vanaf natuurlijk hoewel tracks je hebt om te uploaden, je kunt een free-account creëren als je enkele tracks hebt of een betaald-account als je veel tracks hebt.

Lekker nummer, zit muzikaal goed in elkaar, voor zover ik dat kan beoordelen. Het enige wat ikzou proberen is om de boel iets meer naar elkaar te trekken, zonder hopelijk de dimensionaliteit te verliezen. Wellicht kan je met een limiter of compressor op de eindbus er ietsje meer een 'radio-sound' (ik weet het, bijna vies woord) aan geven.

Thnx, allemaal!

Jullie replies zijn zeer motiverend!
Ik laat deze track nog maar even rusten zodat ik er over een tijdje weer fris naar kan luisteren en zo nodig nog wijzigingen doorvoer. :mega:

Cheers,

Chiel

Back