loveyourjunos
Ouwe rot
Hey Synthforum,
@bikkel & @loveyourjunos: Patronen die andere dingen doen dan notestart, bijvoorbeeld pitch, velocity of controller CC's en die dan gekoppeld kunnen worden lijkt me ook interessant. Maar moeilijk om dan nog een overzichtelijk scherm te houden. Voorlopig heb ik alleen nog plannen om een soort arpeggiator toe te voegen zodat patronen ook als eenvoudige melodie te spelen zijn.
Volgens mij als je met midi werkt is het niet zo moeilijk
Het enige wat je nog nodig hebt is een manier om getallenreeksen te maken. De Griekse filosofen waren verzot op dat soort dingen dus dat moet lukken.... En een manier om de boel aan elkaar te knopen.Ieder blokje heeft dan de ticks waarop een nieuwe waarde getriggerd wordt (ritme) en een reeks getallen tussen 0 en 127 van een bepaalde lengte voor ofwel toonhoogte, ofwel velocity ofwel cc data. Zo krijg je vanzelf complexe patronen. Helemaal als je de verschillende dimensies (reeks toonhoogtes, reeks velocity) nog eens verschillende lengte hebben.
Zijn de java versies ook ergens te vinden?
) en met een quantizer zorgen dat die telkens op 0 begint en door telt tot het aantal stappen dat je hebt. Dit deel je door het aantal stappen (dus range wordt 0-1), gooi er een exponentiele-, root-, s-curve overheen en convert m weer terug naar het aantal stappen en voila, een swing... Offset? gewoon een extra slider voor de quantizer erbij gooien..

moeten zitten