edirol_pcr800
Ingeburgerd
Ik ben een beginner die zich de laatste tijd aan het verdiepen is in de muziek. Op het internet lees ik van alles over interfaces. Het duurde even alvorens ik begreep dat ik voor niets al geruime tijd op zoek ben naar een geluidskaart die een beter geluid uit mijn pc zou moeten laten komen...
Geluidskaarten bleken er bijna niet meer te zijn in de computer winkels. Zeker niet een hifi achtige geluidskaart waar ik om vroeg. Het barst daarentegen van de interfaces in muziekwinkels.
A. WAT IS HET VERSCHIL TUSSEN EEN INTERFACE EN EEN GELUIDSKAART?
B. IS EEN INTERFACE EEN EXTERNE GELUIDSKAART?
en
C. Wat is de meerwaarde van een interface... Mijn midi DAW heeft ook een USB aansluiting? Ik neem aan dat dan intern in het keyboard een DA en AD convertor zit. In feite een interne interface??
Op het internet kon ik geen concreet antwoord vinden op mijn beginnersvragen. Jullie weten vast wel meer. Bij voorbaat dank!
Geluidskaarten bleken er bijna niet meer te zijn in de computer winkels. Zeker niet een hifi achtige geluidskaart waar ik om vroeg. Het barst daarentegen van de interfaces in muziekwinkels.
A. WAT IS HET VERSCHIL TUSSEN EEN INTERFACE EN EEN GELUIDSKAART?
B. IS EEN INTERFACE EEN EXTERNE GELUIDSKAART?
en
C. Wat is de meerwaarde van een interface... Mijn midi DAW heeft ook een USB aansluiting? Ik neem aan dat dan intern in het keyboard een DA en AD convertor zit. In feite een interne interface??
Op het internet kon ik geen concreet antwoord vinden op mijn beginnersvragen. Jullie weten vast wel meer. Bij voorbaat dank!
. Een E-mu 1212m of een RME HDSPe AIO of een M-Audio 192 is een audio interface, maar zit gewoon in de computer.
),