ENSONIQ DP-2

sensu007

Stamgast
Ik heb twee ensoniq dp-2's. Beiden hebben hetzelfde probleem:

Bij het opstarten, slaan ze op tilt. Soms gepaard gaande met harde brom.

:stupid

Omdat ze beiden hetzelfde probleem hebben, vroeg ik me af of er andere forumgebruikers zijn, met hetzelfde probleem en ik vroeg mij af of er leden zijn die dit dan hebben laten verhelpen (en zo ja: hoe, wie, wat, waar, hoeveel?)

THANKS!

Ik heb net een stapeltje (ja, echt) DP4+ units naar Engeland verscheept. Daar zit een ex-tech van Ensoniq die ze gaat nakijken en waar nodig voorzien van een nieuwe PSU. Twee units hebben nog meer reparatie nodig en eentje moet nog een paar nieuwe knoppen hebben.

Bij Ensoniq units loop je al gauw aan tegen het feit dat er geen schema's te krijgen zijn en dat de gemiddelde reparateur, hoe kundig dan ook, wat in het duister aan het tasten is. Alleen een handjevol ex-personeelsleden, die meestal als roofdieren over hun onderdelen en schema's waken, weten van de hoed en de rand.

Ik kan je op de hoogte houden van mijn ervaringen, zowel qua kwaliteit als qua prijs. Tot dusver ben ik tevreden over de communicatie en de raming van de kosten. Hij werkt op no cure no pay basis en dat spreekt me sowieso wel aan.

Bekend probleem, ik dacht dat het met de voeding te maken had maar ben geen techneut dus hou me ten goede. Ik zou'm naar 1 van de betrouwbare reperateurs van dit forum brengen, heb ik de laatste keer ook gedaan maar het is al zolang geleden dat ik niet precies weet bij wie ook alweer.

Ik ben ook geen techneut, maar ik heb me laten vertellen dat veel van de problemen met Ensoniq materiaal te maken hebben met de voeding. Ook de bekende ruis op output in de DP4.
Gek genoeg lijkt Ensoniq wel heel hoogwaardige componenten te gebruiken in hun materialen. waarom ze dan van die matige voedingen erin zetten is me een raadsel.

Back