korg ms20 filter? probleem

hiamb

Stamgast
Ik heb een probleem met mijn ms20.

Plots waren de onderste zware bastonen waar ik zo verlekkerd op ben volledig weg.
Als ik met de filter speel lukt dat wel, maar in het filtergebied waar er vroeger de zwaarste donkere bassen huisden hoor ik nu niets meer of toch veel zwakkere bassen.

Ik dacht eerst dat het mss aan mijn monitoren lag, die soms wel wat bas te verduren krijgen, maar ook met andere monitoren of koptelefoon is er een stuk uit de laagste filterregionen weg.

Herkent er iemand dit probleem?
Ik denk dat het wel zou kunnen te maken hebben met een dagje de ruit te laten openstaan in de studio, tocht, temperatuursverschillen, moet ik toch mee oppassen.

Ik denk dat het wel zou kunnen te maken hebben met een dagje de ruit te laten openstaan in de studio, tocht, temperatuursverschillen, moet ik toch mee oppassen.

:stupid:stupid:stupid daar gaat een MS-20 echt niet van kapot!!

Als bovenstaande remedies zonder effect blijven zal er wel een torretje of opampje gesneuveld zijn. Dat gebeurt gewoon vroeg of laat, maar heeft niets met tocht of andere bovengenoemde zaken te maken.

EDIT: Er was iemand sneller.

mensen, ik weet wel hoe de filter van de ms 20 werkt.
Die diepe bas krijg ik er gewoon niet meer uit en dat is gaan plaats maken voor een softer geluid als ik hem in dezelfde regionen filter.

Torretje of opampje en waar op het schema zou die dan precies gesneuveld zijn, is dit zelf te vervangen?
Of toch even in onderhoud binnen doen, heb hem binnenkort nodig.

Ik weet niet hoe handig je met de soldeerbout bent. Welke versie heb je? De Korg35 filter versie? Zoja dan zou je beide chippies kunnen omwisselen (na desolderen een ic voetje erin solderen). Als het probleem dan verdwijnt of verschuift weet je dat het in dat chippie zit.
Het LM13600 filter ben ik niet bekend mee.

k zou beginnen met ic12, een 4558 opamp.

ben ook enkel bekend met de ic35 filter versie.

Okee, bedankt, ik ga me er deze week eens mee bezig houden.

Back