LFO out sherman filterbank -> MS20 filter clone

krinkel

Stamgast
Ik sta op het punt om een sherman filterbank over te nemen en nu las ik dat het mogelijk is om er een LFO out in te modden.
Aangezien ik 2 ms20 filter clones van het forum hier heb zonder lfo leek het met vet om deze te moduleren met het lfo van de sherman.

Nu is het probleem dat de sherman op +-15v werkt en het ms20 filter op 9v.
Ik dacht het op te lossen zoals in de bijlage, waar de eerste opamp het signaal afzwakt (eventueel met een potentiometer bij zodat de diepte in te stellen is) en inverteert en de 2e opamp het signaal terug inverteert.
Zie ik iets over het hoofd of moet dit gewoon werken?

Attachments

• ShermanMS20.jpg
    ShermanMS20.jpg
    20,5 KB · Bekeken: 136
Laatst gewijzigd:
Stuur Herman ff een mail? Hij is erg vriendelijk en antwoordt snel (meestal rond de middag)

Op mijn ms-20 filters in de studio heb ik ook een LFO input zitten, maar die gaat niet echt spectaculair diep.

Jeps.....als je het ms-20 filter topic doorleest wordt er ook aangegeven dat het effect minimaal is, alsof de depth op max. 10% staat.

Ik snap je niet zo goed. Het gaat om de output amplitude van de LFO en wat de MS-20 VCF clone verwacht om hem, dan wel niet volledig, te kunnen regelen.

@brz: Gaat de VCF frequency pot verder dan de LFO modulatie?

De sherman werkt op +-15v dus ik ga er vanuit dat de lfo een amplitude heeft van 15v (of zit ik hier al fout?)
De ms20 filter clone werkt op 9v. Die lfo gewoon aansluiten aan dat point A for LFO leek me geen goed idee. Nu vraag ik me af hoe ik dit wel kan doen.

attachment.php

Ik zie net dat marcmarc vanalles geschreven heeft over hoe de cv aansturing van de filter te verbeteren, ik zal dat eerst even bekijken.

Als de amplitude van het CV signaal, waarmee je bovenstaand filter wil aansturen +9V/0V is kan je met een 100k weerstand op point A for LFO een CV input knopen (lassen mag ook.. :))
Als het CV signaal een andere amplitude heeft moet je deze versterken of verzwakken (omvormen) naar de door het filter gewenste +9V/0V.

Uitleggen is nooit mijn sterkste punt geweest...

Ow, goed om te weten.
Ik had alvast een mail naar Herman gestuurd, die zal het me wel weten te vertellen, en anders inderdaad even meten als ik hem binnen heb.

Hier nog een reply van Sherman ivm de LFO
Ik vroeg 'm of 't gewoon 't led beentje aftappen was en er een weerstand eert op te solderen. Er blijkt nog meer mogelijk :)
Volstaat 0,25 watt als weerstandjes trouwens? Die zie ik meestal te koop.
edit - sherman antwoordt sneller dan zijn schaduw: 1/4 e watt standaard is ok

ja het LED beentje meest naar het midden geeft triangle.. best met weerstand van 330 à 1 K aftappen

je kan ook nog square aftappen aan de TL074, gelegen tussen de LFO depth pot en de AM pot.
aan het grotere soldeer vlakje rechts bovenaan de TL 074.
Hier voor neem je een 68 K weerstand.

Als je een stereo jack neemt, kan je dan triangle op 'tip' aansluiten en square op 'ring', zo dat half in pluggen je een square geeft.

gtrn

Herman

Laatst gewijzigd:
Back