[hardcore] read your last right

doops

Nocternal
hey mensen dit is een hardcore nummer wat ik zelf gemaakt heb en nu wil ik toch stiekempies weten wat jullie ervan vinde ik heb op ander eforums al gehoord dat de bas harder moet maareuh hebben jullie verder nog wat aan te merken??

www.xs4all.nl/~dolfhogo/doops - readyourlastright.mp3

bij voorbaad dank

er ligt ergens bovenop een soort cymbal/metaal achtig iets... dit irriteert soms (mij dan:)) en idd... bas hardddder, ff layeren met een diepe lage bas ook eventueel, want er zit weinig laag in ...

meer bass in de basdrum! klinkt echt futloos
laat hem de woofers doen trillen
De stem staat ook wat luid.

percussie moet luider en wijder qua spectrum. meer laag, meer hoog. (niet equalizen, andere geluiden!)
eventueel de bass layeren met een andere

Sorry maar dit nummer komt bij mij over van: ooooh hardcore, dat maak ik ook ff.

Raar begin met een te oud HC geluid niet echt mooi opbouwend of zo. Gewoon een beetje je snare er bij en hup BD er in gooien. Bij omgeveer 1.25 gooi je er wel een leuk geluidje in maar is nou niet echt overtuigend.
Het is veel te leeg en idd. je bassdrum beukt nou niet echt van dat je denkt van WOUW zoals het hoord in Hardcore.
Bij 3.07 gooi je er je synth geluidje 1 oktaaf hoger(volgens mij) er in, dat zou je beter kunnen vervangen door er een andere geluidje en melodie er in te gooien, hij komt gewoon totaal niet los en je mist de Bassdrum truukjes die schijnen in de HC tegenwoordig erg in te zijn.

Maar voor een oud HC nummer is ie nog wel te doen.

Mooie van hardcore is dat iets heel simpels heel lekker kan zijn (zeg niet dat dit simpel is hoor, maar iniedergeval dat daarover geen kritiek mag zijn, als het maar lekker klinkt, niet verveeld)

De kick is goed maar mist inderdaad de punch, veel punch :)

Verder vind ik de drumsounds niet zo lekker klinken, klinken beetje plastic. Als je die wat scherper maakt en de kick lekker los laat gaan vind ik het een lekker nummer!

kep ff geluistered en idd wat al gezecht is allemaal, dus dat ga ik niet herhalen ehehehe

je hebt redelijk goede synth geluiden gebruikt en zit het luisterde redelijk makkelijk weg,
maar dit is och nog het niveau van een paar jaar geleden . wil ik niet mee zeggen dat je iets kuts hebt gemaakt , maar dat je juist verder moet gaan en blijven vooruitgaan ;)

wat metatron zei op een gegeven moment ga je ineens een paar noten omhaag met je melodie en dan klopt het niet helemaal meer en klinken sommige noten vals

Ik vind hem vanaf 1:34 wel ok... Wat daarvoor komt doet me eerlijk gezegd niks! Vind de opbouw een beetje lame... Mis een beetje de opbouw richting climax! Verder ietwat eentonig, het hele nummer... Had inderdaad een paar jaar geleden dik aan kunnen slaan!

En ik baal drvan dat je de voicesamples gebruikt waar ik ook mee bezig ben, ghehehehehehe *D :biertje:
Gelukkig gebruik ik ze COMPLEET anders... :dj:

De track zit op zich goed in elkaar op het traag opbouwende intro na.

Het geluid is wel wat dun en de kick heeft geen punch en mist laag. De van links naar rechts vliegende ''cymbals'' met de flange erover... humm... zou ik nie vrolijk van worden (en dat doe ik dan ook niet).

Ik vind het een beetje Coolman Records van een jaartje of 6 a 7 terug. Maar goed, dat zou er niet helemaal toe mogen doen. Goed is goed en vet is vet. Dus deze kan best wel als B-kant mee, als de A-kant dan maar een track van deze tijd bevat.

Back