Logic synch error?

SpaceAgent202

Sinds 2001
Als ik aan het sequencen ben in logic (alleen MIDI) dan krijg ik soms de volgende foutmelding:

"Error while trying to synchronize Audio and MIDI, samplerate 33472(of ander getal) detected."

Waar ligt dit aan? Aan de audiodriver misschien? Is het een synchronisatie instelling die ik anders moet zetten?
Wie heeft er een oplossing om bovenstaande fout te voorkomen?

dat is als je cpu ff een veeg krijgt,waardoor je asio op tilt slaat

wat er tegen te doen is,tweaken,maar vaak helpt dat een klein beetje maar niet echt veel

er mee leren leven is denk ik de beste optie

i8k krijg deze samen met asiooverloads..maar vooral..als ik bv een andere aplicatie start of een rare plug start..

zet je cpu meter maar eens open..als hij piekt...krijg je die melding...je kunt ze trouwens gewoon uit zetten die meldingen,maar dan is het probleem niet verholpen

Ik krijg de "Error while synchronizing.." foutmelding wel, maar geen asio overload error... Dus wat kan het dan zijn?

en daarbij: HOE kan logic een samplerate detecten die niet bestaat? en hoe kan ik die detection eventueel uitzetten?:confused:

okee gaan we weer:

error while trying to synchronize audio and midi. sample rate 39395 recognized. check conflict between logic and external device.

wat kan dit zijn? heb het elke 2 maten als ik in logic op play duw... ! :(
heb processorbelasting bekeken, dit is Max 55% ...

IemanD??

Heb je al naar je clock gekeken, naar't schijnt kan het helpen als die i.p.v. internal op iets anders zet. Zoek effe in google of ga naar http://www.groups.yahoo.com bij nederlandstalig logic forum, daar zijn vast en zeker mensen die je exzact kunnen helpen. Dit probleem MOET op te lossen zijn (tenzij je de een of andere brakke geluidskaart/driver hebt).

Im using a Korg Oasys soundcard (ASIO) and had the same problem. All I did was to go into the audio perference window in Logic Audio, change the word clock sound from internal to something else and then back again. Since then, no problems.I don't know weather it makes any difference but I did this with the sequencer running (in play).

ben benieuwd..ff checken.. dacht je kan hier niks aan doen

ligt het aan je buffergrootte?? m.a.w. dat je met een te kleine buffer te weinig tijd hebt om het geheel gesynchroniseerdd te laten verlopen?

Origineel geplaatst door Shivah
toch maar weer gewoon accepteren
Dit meen je toch niet... :confused:

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Dit meen je toch niet... :confused:

nou,hehe zo'n erg probleem vind ik het niet,die msg gaat meestal vanzelf weer weg,of ik herstart logic..kwestie van een paar tellen die je kwijt bent.

Back