Goede LED Monitor voor bij de Mac Mini.

HansMs

Stamgast
Heren,

ik heb er sinds kort een Mac mini bij staan, maar wat is nu een goeie monitor? ik heb er nu een samsung 24 inch tv aanhangen, maar ja dat is echt 3x niks....een kijkhoek van helemaal niks. iets hogen op lager zitten en het contrast is verdwenen.

Wat is nu een heel acceptabele monitor van rond de 175 eurrie....22 of 24 inch zou mooi zijn.

Ik ben al een beetje uit de computer...omdat ik toch wel verwend ben met mijn Imac 24 inch scherm......

Dus alle tips zijn welkom.......want dit kijkt niet prettig...

alvast bedankt voor de tips, dan kan ik even googlen...:okdan:

Voor sequence werk maakt het toch niet zo heel veel uit denk ik.. bijna elke monitor van een bekend merk voldoet.

Het gaat bij de kwaliteit van computer monitor om het soort paneel wat er in zit. Hoe beter het paneel, des te vaster zijn de kleuren, de kijkhoek etc.

Cheap zijn TN panels.. Wil je een goede, kijk dan naar monitors met een PVA of IPS panel. En tja, die zijn wel wat duurder... Google maar ff.. van die IPS en PVA panels zijn ook weer vaianten..

dit is de enige full led lit monitor in jouw prijs klasse.

Ga je echter naar edge lit, dan kun je het beste deze nemen

Als je niet perse led wilt maar ook 'genoegen' neemt met CCFL backlighting, maar dan wel een [ame="http://en.wikipedia.org/wiki/IPS_panel"]IPS scherm dan zou ik kiezen voor deze.

Uiteraard alles binnen jouw budget.

heb een 26" llyama waar ik heel tevreden van ben (na calibratie)
en in de studio een LG (zelfde als iMac)
deze laatste zoemt een beetje irritant, en ik ben iemand die me daar erg aan ergert, dus ga mss in de toekomst naar LED overstapen.

Thanks voor de tips, zo kom ik al weer wat verder....:okdan:

heb een 26" llyama waar ik heel tevreden van ben (na calibratie)
en in de studio een LG (zelfde als iMac)
deze laatste zoemt een beetje irritant, en ik ben iemand die me daar erg aan ergert, dus ga mss in de toekomst naar LED overstapen.

Ik ben ook op zoek naar een mooi scherm voor m'n mini. Zou je wat specifieker kunnen zijn qua types Rvooh? Ik zou nog niet weten welke van de 200 samsung en 100 LG schermen de genen zijn die jij hebt staan! :D

"LG (zelfde als iMac)" klinkt zeer interessant.

Bedankt alvast!

iMac's gebruiken PVA panels lees ik.. dat zijn dus goede schermen..

Back