Concert Grand Piano EXB-PCM08

norskyan

Piano player
Ik heb in mijn Karma sinds een paar maanden de MOSS-uitbreiding. Nog geen seconde spijt van gehad, maar is er iemand die bovengenoemde uitbreidingskaart in zijn Korg heeft zitten? Ik heb de demo's beluisterd op de site van Korg en er is een die er echt bovenuit springt, de ClassySwitchPiano. Bij die heb ik echt het gevoel dat ik naar een Grand Piano zit te luisteren. Doet me denken aan de Steinway op de muziekschool :z Is deze uitbreiding het geld waard en waar kan ik zo'n kaart het beste kopen? Ik heb het idee dat ik bij de gewone Korgdealer te veel betaal. Hij had volgens mij ook standaard in de Triton Studio moeten zitten, maar ook de verkoper wist daar niets van (Tonika Groningen).

Greetz,
Chris

Ik ben ook wel best benieuwd naar de kwaliteit van deze uitbreidingskaart. De on-board pianoklanken van een Triton/Karma vind ik niet echt overtuigend. Zeker de 'akoustische' pianoklanken vind ik nogal blikkerig klinken, vooral de hoge tonen en de bassen zijn nu ook niet bepaald earthshaking.

Ik ben trouwens zelf bezig met het maken van een eigen program/combi om een beter resultaat te verkrijgen maar tot nog toe slaag ik er niet in om de pianoklank van de I-Series na te bootsen (en die wil ik dus hebben).

Gisteren terug geweest naar de muziekwinkel na aanleiding van een mailtje van Voerman. Het sample-board zit standaard in de Triton Studio en je kan hem uitproberen met bijvoorbeeld Prog C01 C Grand Piano en D65 ClassySwitchPiano. Een heel verschil als je na 10 minuten weer overschakelt naar de standaard piano onder A01!! De nieuwe samples zijn veel levendiger en bij forte is duidelijk het verschil hoorbaar in vergelijking met zacht spelen. Ook een beetje spelen met een damper pedaal werkt goed. Ik denk dat Korg zich nu best kan meten met bijvoorbeeld de piano die in de Phantom zit. Al vind ik het wel slecht dat je eerst een expansion board moet aanschaffen om een piano te krijgen die bij de concurrenten standaard ok is.

Back